Jongen of meisje??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Graag wil ik van jullie horen of je van te voren wist wat het geslacht was van het kindje... en wat de voor en nadelen zijn van het wel en niet weten. Mij lijkt het alleen al heel praktsich...

Ik ben nu 24 weken zwanger en ik wil het best wel graag weten maar mijn vriend niet.

Vind het wel leuk om te horen wat jullie reden was om het wel/niet te weten...

Ik zie het nut van weten wat het geslacht is totaal niet in.
Ik wil een kindje niet een meisje of een jongen.
Wennen vooraf dat je het één of het ander krijg. Als je je kind in je armen krijgt is het wennen vroeg genoeg.
Roze of blauwe kleertjes of inrichting van de kamer, dacht 't niet.

Naam bedenken, er is niets leukers dan fantaseren over je kleine kruimel, en de ene keer fantaseer he over een meisje en dan weer over een jongen. Heerlijk die spanning, en het zoeken naar namen voor beide.

Verspreken is er niet bij, het is gewoon spannend.

Kortom wij verwachten een baby, en binnen twee weken is ons kindje er in ieder geval.

Miep (1 april is voorbij......)

Hoi,
Voor ons was het eigenlijk meteen duidelijk dat we graag wilden weten wat het geslacht van ons kindje is. Wij hebben het ook niet geheim gehouden in onze omgeving, wij krijgen 1 dezer dagen een meisje. Voor zover ik weet is Nederland een van de enige landen die erg geheimzinnig doen over het geslacht van het kindje. Wij vonden het gewoon leuk om te weten. Ondanks dat we een meisje verwachten hebben we een blauw kamertje, omdat we dat een mooie kleur vonden. Verder hebben we voor de zekerheid ook een jongensnaam uitgezocht. Ik heb wel al veel meisjeskleertjes. Ik denk dat je gewoon moet doen waar jij en je vriend goed bij voelen. En ik geef Miep wel gelijk in het feit dat het belangrijkste blijft dat we gewoon een kindje willen krijgen.
Succes
Birgit (vandaag uitgerekend)

Hai,
Wij wilden het heel graag weten. Ik denk niet dat het de spanning weg neemt ofzo het krijgen van een kindje is heel bijzonder of je nou weet wat het word te ja of te nee.
Wij hebben het om 2 reden laten bekijken, 1 we wilden het gewoon graag weten en 2 voor de kleertjes en de kamer. Ik heb echt wat tegen neutraal. Er zijn wel wat babykleertjes in andere kleuren maar het meeste is kiezen tussen wit/blauw of roze. En Ik vind wit dus zooooooooo saai.
Groetjes Lillian

Ja ik ben gewoon nieuwsgierig, zit in mijn aard, waarom zoveel maanden wachten als ik het nu al kan weten. Ook mij maakt het niks uit. Cliche al het maar gezond is.
Maar ja ik vindt het wel handig te weten. Waarom weken lang verzinnen over 2 namen, alsof 1 al niet moeilijk genoeg is...en ja ik heb al 2 meiden en ja nu kan ik op mijn gemak dingen kopen voor mijn mannetje...anders had ik veel kunnen doorgeven,maar dat kan nu dus niet...extra kostenpost...
Maar de hoofdreden was gewoon nieuwsgierigheid....

hi, wij houden de babykamer en het kaartje geschikt voor zowel jongen als meisje. mijn man heeft al vele echo's gezien van zijn 5 jongens en 1 meisje en denkt het te weten, maar mij maakt het niet zoveel uit. ik wenste met hem graag een kindje en dat het op komst is vinden we een groot wonder.
wij praten over zowel 'hem' bij de naam als over 'haar' bij de naam en alle perspectief is leuk. we hopen dat het gezond is en opgroeit tot een leuke evenwichtige persoon.

spannend he.
gjes Miep36

Hoi,

Wij hebben voor onze zoon nu bijna 16 mnd een mk gehad en uit punctie is gebleken dat dat ook een zoontje zou zijn geweest ( voor ons is hij onze eerste zoon. )
En van onze zoontje nu bijna 16 mnd wisten we het ook door middel van een punctie.
Voordeel ervan was dat je gericht alles kon bestellen en aankleden en nadeel vond ik toch bij de bevalling dat de verrassing een beetje weg was.
We zijn nu bezig voor onze 3de zwangerschap en voor ons 3de kindje maar voor vele zal dit onze tweede zijn en meestal zeg ik dan ook tweede. En ook nu laat ik weer een puctie doen en willen we het weten denk ik. Maar ja eerst eens zwanger raken. Onze voorker gaat uit naar een meisje maar komt zo als het komt.

Succes. En kan best geregeld worden dat jij het wel weet en je vriend niet. Doen ze in zh niet moeilijk over en bij echo bureaus ook niet. Word je man gewoon even de kamer uit gestuurd haha.

Liefs van mij

Hoi,

Ik wist bij de eerste een paar dagen voor de bevalling wat het zou worden.
De reden was: dat de kans groot was dat mijn zoontje de bevalling niet zou overleven, omdat hij kleiner was geschat dan hij werkelijk was. Daarom wilden we het weten als alles goed was dan niet.

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan