Jongen of meisje?

Hallo dames,

Bij onze oudste wisten we niet of we een jongen of meisje kregen. De verrassing vonden we toen erg leuk. Nu ik zwanger ben van de tweede twijfel ik of ik het dit keer wel wil weten. Aan de ene kant wel, makkelijk om te weten of we meidenkleertjes aan moeten schaffen. Maar aan de andere kant is de verrassing ook leuk. Hhmmmm...
Willen jullie het weten en hebben jullie een (lichte) voorkeur voor jongen of meisje?

het peetje,

ik heb wel een lichte voorkeur maar die mag ik niet uitspreken vind ik zelf. Maar onlangs ken ik een super kind van het andere geslacht dan mijn voorkeur waardoor ik nu denk ach zou zo gek ook niet zijn.

Alles is welkom, als het allemaal maar goed gaat, heb namelijk al een mk gehad en ben nu opnieuw 5 weken zwanger. het zou onze eerste worden. Ik wil wel weten wat het wordt. Ik wil gericht spulletjes kopen. Ik kan alleen slecht liegen, dus niemand mag me tegen die tijd vragen en wordt het een .......?

Hoi,

Ik wil het deze keer ook weer weten ik vind het makkelijk en on om namen te verzinnen.
Ik heb al een zoon, tis nu leuk om een meisje te krijgen maar 2 zoons vind ik ook geweldig! Hoef ik ook weinig nieuwe kleren aan ta schaffen. Ik heb dus geen voorkeur. Het belangriijkst is dat ik straks een gezonde baby baby in mijn armen heb.

Gr Linda

Leuk om jullie reacties te lezen. Ik heb zelf geen voorkeur. We hebben al een jongen en dat bevalt me goed. Maar een meisje zou ook leuk zijn.
Het belangrijkste is idd dat alles goed gaat en het kindje gezond en compleet is. Wij hebben in onze omgeving veel voorbeelden wat er mis kan gaan (niet zwanger raken, miskraam, zwangerschap voortijdig beeindigd door ernstig meervoudig gehandicapt kindje wat de bevalling niet zou overleven, e.d.) Niet echt om vrolijk van te worden dus. Je mag als ouders blij zijn als je een gezond kindje in je armen mag houden. Ben daarom op het moment nog voorzichtig met blij zijn. Ik denk dat het echte genieten pas komt als we een goede echo hebben gehad en we de 12 weken voorbij zijn.

Hoi,

Bij de eerste wilde we het niet weten (zoon), bij de tweede ook niet (zoon), maar nu bij de derde willen we het allebei weten. Maar we houden dat onder ons. Voorkeur hebben we niet echt. Jongen is makkelijk, daar hebben we alles al voor. Meisje is weer eens wat anders. Het belangrijkste is dat het gezond is.

Hallo, ik ben nieuw hier maar doe ook gelijk maar een duit in het zakje..;) Bij de geboorte van mijn zoon wilde ik het persé weten. Nu was mijn zwangerschap een sterk medisch begeleid verhaal, met om de andere week een echo dus dan ontkom je er ook bijna niet aan. Deze keer zal dat weer zo zijn, maar ook al was dat niet het geval geweest had ik het nog persé willen weten. Ik hou niet zo van verrassingen...:) Wat betreft de voorkeur...tja wel een lichte voorkeur voor een meisje, het zou leuk zijn om van beide 'smaken' 1 te hebben maar twee jongens lijkt me minstens even geweldig. Ik heb een hekel aan cliché's maar die van 'als het maar gezond is' is toch wel heel erg waar. En zeker gezien mijn medische toestand, is dat het enige waar het de komende maanden om gaat draaien. En ik ga echt, écht proberen te genieten deze keer. Dat is er door alle angst de eerste keer volledig bij ingeschoten. Maar voel ik me iets zekerder, nu ik weet dat mijn lijf het aankan., Daar is mijn prachtige zoon het levende bewijs van.

Ik heb wel een voorkeur hoor en die durf ik ook wel uit te spreken, een tweede meid lijkt me geweldig!
Dit komt denk ik omdat ik zelf ook een zus heb en wij echt twee handen op 1 buik zijn, meiden is me dus bekend.
En stiekem hoop je dan toch dat als je twee dochters zou krijgen dat ze dan ook zo een enorme band zouden krijgen met elkaar (terwijl ik ook wel weet dat dit helemaal niet hoeft)
Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet blij zou zijn met een stoere knul, want ook dat lijkt me reuze leuk.

Terug
Bovenaan