Jongensnaam: advies gevraagd!

Hoi hoi!
Na lang namen verzinnen kwamen we ineens op de naam Troy. Ik vind het zelf een originele, stoere naam, maar twijfel soms toch een beetje. Wat vinden jullie ervan?
 
Troy... ook een stad in New York State... en een verwijzing naar 't paard van...? Doet me ook denken aan een liedje... was het niet van Sinead o'Connor? Kort, krachtig, stoer...
 
Beetje High School Musical gehalte.
Maar als jullie het mooi vinden, dan is het toch perfect als naam ?
Zou wel alle afkortingen en scheldrijmpjes nagaan vast...
 
Niet mijn smaak, maar als jullie het een mooie naam vinden, dan is dat toch het belangrijkste. Welke naam je hier ook neerzet, er zullen mensen het prachtig vinden en er zullen mensen zijn die het niets vinden. En dat is maar goed ook, anders heten alle kinderen hetzelfde.
 
heey

een mooi naam!! een echte stoere vent wordt het;)

en je kunt er niet op rijmen nou dat is toch helemaal mooi. mijn vriend en ik waren in de 1ste zwangerschap binnen 10 minuten uit over de naam jammer genoeg kreeg ik een miskraam maar een maand erna was het weer raak.nu alweer 13 weken zwanger!! en nog steeds de zelfde namen

groetjes annet
 
past het goed bij de achternaam? spreek het gewoon een aantal keer uit voor jezelf.. en bedenk wel dat het een naam is die een leven mee gaat!!
en verder: als jullie het een mooie naam vinden.. zou ik niet meer twijfelen!
 
alles went..........

wij hebben voor onze eerste zoon voor de naam Danny gekozen. eerst vind je het raar maar hoe vaker je het zegt en hoe vaker het gebriukt wordt hoe normaler het wordt.
Doe wat je leuk vind..wat je een goed gevoel geeft. Als je twijfeld, kijk dan of je een naam hebt waar je zekerder van bent.

Check wel even of het bij je achternaam past...of de voornamen geen rare combinatie hebben...en of je geen rare afkortingen krijgt of scheldnamen.

Ik heb het nu bij de 2de.....ik heb een meisjes naam in gedachte. Ik ben er al aan gewent, maar toe ik het mijn man vertelde vond hij het vreemd......Ik ben gek op de naam dus ik zorg ervoor dat mijn man de naam nu regelmatig hoort dan went hij er alvast aan (en krijg ik mijn zin, mits het een meisje wordt)
 
Terug
Bovenaan