Jongensnaam Fender

Jessssica

New member
<p>Hoi allemaal!</p><p>Zoals veel van jullie zijn ook mijn vriend en ik op zoek naar een leuke jongensnaam. Ik kwam de naam Fender enige tijd geleden tegen. Mn vriend vond m toen niet zo leuk maar nu toch wel. Zodoende ben ik me gaan verdiepen in de betekenis. Ik weet dat het de naam is van een bekend gitaarmerk maar dat vind ik niet zo storend. Vervelender vind ik de betekenis uit het Engels... bumper of stootkussen (van een boot). </p><p>Dit maakt me erg aan het twijfelen! Want de naam zelf vind ik heel leuk maar mocht onze zoon ooit engelstalige collega's krijgt of in het buitenland wil werken dan wil ik ook niet dat zijn naam hem in de weg zit. ? Anderzijds denk ik weer, er zijn ook genoeg andere namen waar je in het buitenland niet mee wil aankomen (denk aan bijvoorbeeld Dick). Lastig lastig! </p><p>Wat zouden jullie doen? </p>
 
Hihi dat zijn een hoop als-en. Misschien word hij docent Nederlands op de mavo ? Heb je je druk gemaakt om niks. Vind je het een mooie naam? Is het een naam die mooi bij de achternaam past? En is het een naam die niet raar is als je volwassen bent? Dan is het toch goed ? ik zou niet teveel zijn koers proberen te bepalen, want je weet nooit waar hij beland ?
 
Wij hebben die naam wel geschrapt, door de betekenis is het Engels en omdat de uitdrukking ‘fender bender’ gelijk bij ons opkwam.
Wat vinden jullie van Feder? Die vind ik ook erg leuk.
 
Fender bender inderdaad. Maar ik moet er wel om lachen. Stel me meteen zo'n rouwdouwer voor waar de naam wel bij past  
Over engels sprekende collega's zou ik me niet zo druk maken hoor. Het zal vast niet de eerste keer zijn dat ze een buitenlandse naam horen die wat betekent in het engels. Hij heeft toch een goede uitleg? Hij komt uit nederland en daar is het geen woord voor iets anders.
 
Je kan hem ook een tweede/doopnaam geven die wel "geschikt" is in het Engels..  dan kan hij er voor kiezen om die tweede naam in zulke gevallen te gebruiken (doen sommige artiesten ook).. dan heb je de naam die je leuk vind maar toch een naam "achter de hand".. of hij kan zeggen "my name is fender but you can also call me by my Middleton name "......." dan kan die persoon kiezen of als ze er een "probleem" mee hebben..
Mijn neefje heeft een naam die je nooit hoort, lastig te schrijven is en vaak wordt gezegd hoe heet je neefje maar een afkorting van zijn naam is gewoon een meer gebruikte Nederlandse naam die hij ook wel eens gebruikt..
Mijn naam wordt ook regelmatig gebruikt door prostituees en travestieten.. verder dan een keer een grapje erover hebben ik er nooit wat van gemerkt (gewoon mee lachen en dan is dat ook uit de lucht)..
 
[quote quote=10400160]Hihi dat zijn een hoop als-en. Misschien word hij docent Nederlands op de mavo ? Heb je je druk gemaakt om niks. Vind je het een mooie naam? Is het een naam die mooi bij de achternaam past? En is het een naam die niet raar is als je volwassen bent? Dan is het toch goed ? ik zou niet teveel zijn koers proberen te bepalen, want je weet nooit waar hij beland ?[/quote]
Hahah dat is ook zo! Maar ik wil mn kind ook niet een naam geven dat mensen denken: arm kind! Waarom hebben je ouders je dat aangedaan! ?
 
 
[quote quote=10400185]Fender bender inderdaad. Maar ik moet er wel om lachen. Stel me meteen zo’n rouwdouwer voor waar de naam wel bij past Over engels sprekende collega’s zou ik me niet zo druk maken hoor. Het zal vast niet de eerste keer zijn dat ze een buitenlandse naam horen die wat betekent in het engels. Hij heeft toch een goede uitleg? Hij komt uit nederland en daar is het geen woord voor iets anders.[/quote]
Haha ja zou nog best zo kunnen zijn als hij op m'n vriend gaat lijken!? 
 
Terug
Bovenaan