Jongensnaam moeilijk moeilijk

Een meisjesnaam hebben we al, maar we komen niet uit een jongensnaam.
Moet een makkelijk te schrijven naam zijn (net als voor onze dochter Elise) maar toch bijzonder en met of een naam van een bekend iemand die met passie zijn werk doet. Maar mag niet met een C, H, W of E beginnen. Ook niet een te lange naam want zijn/haar achternaam is al lang. En het liefs eentje die ook nog snel af te korten is.

(zoals Samuel naar Sam is af te korten, maar dat vond mijn vriend weer geen leuke naam) Nick had ik ook bedacht, maar de buurmeisje Danique word ook soms Nique genoemd, in uitspraak bijna hetzelfde. pffffff

Ik weet het ff niet meer HELP.
 
Tja ik heb hetzelfde probleem. Een meisjesnaam heb ik al helemaal gevonden en sta er 300% achter. Maar een jongensnaam, tja we hebben er wel eentje, maar echt super vind ik m nog niet.
Ik vind het moeilijk om je een tip te geven aangezien het allemaal zo persoonlijk is!
Namenboekjes al geprobeerd?
 
wij dachten voor een jongen aan Giovanni (voetbalt met passie;))afk Gio. Deze hebben wij voor een jongen Sophie voor een meisje ben er helemaal blij mee dat we er al uit zijn..namen boekje of internet? Wil je een naam van een zanger een belangrijk persoon uit de regering iemand uit de zorg... tis moeilijk of een voetballer;)
 
Mijn zoon heet Raff. Bij ons is het geen afkorting van Rafael, maar dat zou zomaar kunnen! Altijd veel enthousiaste reacties gehad op zijn naam. Anders maar toch simpel!

Wij twijfelen juist heel erg voor een meisje (dat krijgen we nu) Is moeilijk bij Raff.
 
Hoi, ja jongens namen zijn lastig.
Ik heet zelf ook Elise en we hebben onze zoon Mathijs genoemd. Mijn partner heet Ivo
lleuke namen toch ? Korte namen: Paul, Luuk, Daniel / Daan, Ruben, Mark, of Michel,
tsja er zijn zoveel namen pfff
 
Tja, wij krijgen ook een jongen en weten het ook helmaal niet. Ik vind een jongensnaam erg moeilijk, gelukkig hebben wij nog ca 14 weken.
Ik ken een gezin met een dochter die Elise heet, haar broertje heet Luuk. Best een leuke combi?
Ik hoe zelf ook wel rekening met namen van mijn andere kinderen en kids uit de omgeving maar niet te erg.
Stel dat je nick echt een super leuke naam vindt zou ik het gewoon doen. Ik bedoel je buurmeisje kan voor hetelfde geld volgend jaar verhuizen. Je kind moet een heel leven met z'n naam doen en dan wonen je zoon en je buurmeisje erg ver van elkaar vandaan waarschijnlijk.
Veel succes in elk geval. (hebben wij in elk geval wel nodig) grtz
 
Dan zou je eerst Lucas kunnen doen en dan kan het luuk worden (of Cas maar dat is met een c)

als nique met een ie wordt uitgesproken ipv een i dan vind ik het in klank nog best een groot verschil tussen nick en ni(e)que
 
Terug
Bovenaan