Jongensnaam

<p>hoi allemaal, over een tijdje krijgen wij een zoon en we komen maar niet uit de naam. We hadden er 1 maar mijn vriend kan er toch niet aan wennen.. super jammer want nu moet ik heel erg schakelen.. we hebben nu 2 potentiële namen: Bodhi of Odin. <br />wat is jullie mening? Ik ben een beetje bang dat Bodhi, Bootje of Bo wordt (mijn schoonmoeder is nogal van de afkortingen of verkleiningen) en Odin is dan weer een Noorse naam en betekent oppergod in de mythologie. Wij zijn zelf niet gelovig of iets, is het dan niet gek die naam te kiezen? Of zit dit allemaal in mijn hoofd en zal het allemaal wel meevallen haha. Heel benieuwd naar jullie mening.</p>

Hoi, ik heb wel iets met het geloof en zou echt nooit voor Odin kiezen vanwege de betekenis, eerder een reden om het niet te doen. Griekse of Noorse mythologie heeft ook niks met het huidige christelijke geloof te maken;) persoonlijk vind ik Odin wel veel mooier dan Bodhi, los van betekenis. 

Ik vind persoonlijk Bodhi het leukst! En ja over het verkleinen... Ik merk nu dat iedereen dat zo ongeveer doet bij mijn zoontje. Ze verzinnen de gekste verkleinnamen voor hem hahaha. Laatst noemde iemand hem zo dat het net een meisjesnaam was, toen heb ik wel gezegd van ja noem hem liever anders!
Maar goed wat ik hiermee wil zeggen is dat verkleinen van een naam als ze klein zijn gewoon snel gebeurd. Dit is alleen in het begin zo. En als je dit vervelend vind moet je het gewoon meteen de kop in drukken. Deed mijn oom destijds ook met zijn zoontje en iedereen noemde mijn neefje gewoon bij zijn volle naam ?
Het is maar hoe je ermee omgaat!

Groetjes en succes met de keuze! 1

Hoeveel waarde hecht je aan de betekenis? Vind Odin leuker! 
Ik heb een Vigo en Novan, misschien dat dit nog in je staatje past ?

Vanwege de betekenis zou ik ook niet voor Odin kiezen, ik ben wel gelovig en zou mn kind nooit de naam met betekenis 'oppergod' geven.
Bodhi leuk! Ook wel eens aan Owen gedacht?
Afkorten doen ze toch wel... op elke naam valt wel iets te verzinnen, dat hou je toch. En dat gebeurt serieus ook echt, ook bij een korte en simpele naam. 
Persoonlijk vind ik dat ook echt niet erg, ik irriteer me écht niet aan afkortingen. Vind het juist wel leuk. Mensen gaan sowieso toch een afkorting of verlenging verzinnen hoor, welke naam je ook kiest! ;)

Terug
Bovenaan