Jongensnaam

Hoi hoi!

Eerste topic hier, dus eens zien of dit lukt haha. Ik ben op dit moment zwanger van mijn eerste kindje, een jongen! Vanaf het begin hebben we al een naam die we leuk vinden, namelijk; Sem. Een vrij populaire naam, maar het blijft gewoon de terugkerende favoriet. Nu merk ik dat wij eigenlijk bijna standaard hem al Semmy noemen, wat ik inmiddels ook enorm leuk ben gaan vinden. Ik vind het persoonlijk niet storend voor als hij ouder wordt, hij mag het altijd afkorten naar Sem wat dan ook vast zal gebeuren. Semmy is daarnaast ook wat minder voorkomend natuurlijk en ik vind het erg leuk staan met mijn 2e favoriet Lev, wat ik dan als tweede naam kan gebruiken. Ik ben erg benieuwd wat anderen er van vinden, maar wil de mogelijke namen niet delen met bekenden. Dus bij deze; wat vinden jullie ervan? :)
 
Ik vind Semmy heel erg leuk! Wij gaan zelf voor Bobbie, en daar mag hij natuurlijk als hij groter is altijd Bob van maken. De verkleinvorm vindt ik behalve schattig, ook net wat unieker.
 
Semmy vind ik echt afschuwelijk, sorry. Als koosnaampje voor de babytijd prima, maar als puber/volwassen man vind ik het vreselijk. Denk daar goed over na, het is echt een koosnaampje en ik kan me goed voorstellen dat je kindje hierom uitgescholden gaat worden als hij een jaar of 6 wordt...

Lev vind ik heeeeel leuk. Sem ook. Maar Semmy is echt not done!
 
@Zeeuwsmeisje Rustig aan, ik vraag om een mening maar je hoeft niet zo in de aanval te gaan. Gewoon rustig zeggen dat jij het persoonlijks niks vind is ook genoeg ?
 
Hoi! Ik zou persoonlijk voor Sem gaan, zeker een mooie naam, en dan kunnen jullie er zelf (en jullie omgeving) in de eerste jaren (of nog langer natuurlijk) Semmy van maken als koosnaampje.
Semmy staat anders hoe dan ook altijd op/in officiele documenten, papieren, wordt gebruikt in de aanhef etc. Ook als hij er in zijn omgeving zelf Sem van maakt veranderd dat niet..
Als volwassen man is een verkleinnaam wellicht niet heel prettig. ☺️
Misschien ben je ook geneigd naar Semmy omdat het schattig klinkt als koosnaampje voor nu en krijgen jullie er later wat spijt van.. (hoeft niet natuurlijk!!) En dan kun je niet meer terug. Terwijl een koosnaampje niks ‘officieels’ is ?
 
Leuk! Onze oudste zoon heet ook Sem. Ondanks dat het een populaire naam is, hebben wij er in de omgeving nog geen problemen mee gehad. Hij is nu 4. Hij was de enige Sem in zijn peuterspeelzaal groep. En de enige Sem van de (3!) kleuterklassen van zijn school. We zeggen inderdaad weleens Semmy, gewoon omdat dat ook leuk is!
 
Terug
Bovenaan