Jongensnaam

Ik vind Semmy erg leuk! Ken een inmiddels puber die zo heet en dat past nog steeds prima. Wij hebben voor onze zoon van 2jr nu een verklein naam die hier wel op lijkt als soort van koosnaam/roepnaam en ik merk wel dat iedereen die overneemt. Dus wij zijn voor de versie gegaan die je kunt vergelijken met Sem, noemen hem zelf bij z’n koosnaam (dus bijv Semmy) en dat doet nu bijna iedereen. Dat vond ik zelf wel fijner als hij idd als puber of volwassene wil kunnen kiezen. Ook heb ik vrienden wiens zoontje Olivier heet, maar waar op het geboortekaartje Olivier …(tweede naam) en dan daar achter tussen haakjes (Ollie) stond. In jouw geval is dat dan Sem Lev (roepnaam Semmy). Dan maak je Semmy z’n roepnaam ipv koosnaam en kan hij zelf altijd nog schakelen naar officiële naam Sem bij de overstap naar middelbare school of studententijd ofzo. Maar ik vind het allebei leuke opties in elk geval en zou me er niet aan storen dat Sem wat vaker gebruikt wordt of dat Semmy een verkleinwoord is. In mijn ervaring zijn het overigens vaak leuke kindjes die Sem heten!
 
Vind Semmy ook erg leuk klinken, maar ik ken een Sammy en dat is een vrouw. Anders gespeld idd, maar dezelfde uitspraak en ik associeer dat dus weer met een meisje. Persoonlijk zou ik het bij Sem houden en dan gewoon zelf Semmy gebruiken binnen je gezin/familie. Fijne zwangerschap nog!
 
Semmy vind ik nogal raar klinken voor een volwassen man. Vraag me af of je dan nog serieus genomen wordt. Want we willen het allemaal niet, maar je wordt toch beoordeeld op dingen als naam of looks als ze je nog niet goed kennen. 
Sem of Lev is prima, niet mijn smaak. Maar zeker geen vervelende namen ofzo. Maar Semmy zou ik persoonlijk toch voor de insiders als koosnaam gebruiken. 
 
Semmy vind ik super leuk! Je moet maar zo denken; dat sommige mensen het NU niet zo’n leuke naam vinden, heeft echt totaal niets te maken met hoe jouw kind straks opgroeit met die naam. Tijden veranderen nou eenmaal :) Sem / Semmy, vind het beide hartstikke leuk voor jong en oud.

Mijn vader heet Eddy. Heeft zichzelf altijd Ed genoemd. Maar als mensen (uitzonderlijk) hem nog Eddy noemen, heb ik nooit gedacht hmm wat een rare naam voor een volwassen man, echt nog nooit. Misschien ken je zelf ook mensen met een “verkleinnaampje” om het maar even zo te noemen. En vraag jezelf dan eens af hoe je over die naam dacht toen je m hoorde.

X
 
Als aanvulling op Christiana, ze maakt een goed punt vind ik! Harry en Barry vinden we ook doodnormale namen voor volwassen mannen! :) Semmy is wat nieuwer en dan moeten mensen er aan wennen, maar dat betekend niet dat het geen leuke naam kan zijn! Ik zeg, ga ervoor! 
 
Terug
Bovenaan