Jongensnamen stress

<p>Mijn man en ik zijn druk aan het zoeken naar een leuke bijzondere jongensnaam. Liever geen top 100 naam en niets Amerikaans. Nu word ik alleen helemaal tureluurs van mijn man. Want bijna alles wat mij wat lijkt (en ik ben al behoorlijk kieskeurig) schiet hij af. Met als gevolg dat we nog geen stap verder zijn. We hebben 2 namen op ons gezamenlijke lijstje staan. Van die namen vindt mijn man de naam mooi die vrienden van ons een half jaar geleden al hun zoontje hebben gegeven. (toen ik het geboortekaartje kreeg stond ik te vloeken omdat ik die naam al heel lang in mijn hoofd had) Mijn man vindt dat geen probleem, maar voor mij is het dan niet meer origineel. Nu hebben we van de week allebei eerlijk toegegeven dat we allebei het gevoel hebben dat we DE naam nog niet hebben. Herkenbaar voor anderen? En hoe gaan jullie om met een naam die je al lang in je hoofd had maar die bekenden van je ondertussen al aan hun kind hebben gegeven?</p>

Ik zou dan eerlijk gezegd voor een andere naam gaan.
Dit is ons lijstje, wel wat Amerikaans:
Dean
Vince
Joe
Kay
Neil
Luca
Jori
Vix
Boan

Pff ik snap je. Ben 25 weken zwanger en ik heb al een dochter (Emmely) van 1.5 jaar oud We weten niet of we nu een jongetje of meisje krijgen. Meisjesnaam weten we al wel, voor een jongetje is het ook drama.. ik vind zelf geen enkele naam écht leuk en mijn man wijst ook alles af. Op mijn lijstje staat:
Owen
Dani
Jori
Jort
Julan
Elon
Nu heeft een vriendin van mij 2 weken terug een zoontje gekregen met de naam Owen.. dus die naam valt voor mij af, ik wil gewoon niet dat mijn kindje dezelfde naam krijgt als die van een vriendin. 

Ik zou ook een andere naam kiezen. Ik herken de onzekerheid en stress wel. Heb je de babynamentinder al geprobeerd? Erg leuk vond ik. Kinder heet t :)

Als het goede vrienden zijn zal ik voor aan andere naam gaan. We zijn zelf nu in verwachting van ons 2e wonder. Dit keer willen we het wel weten, dus nog even 4 weken wachten. We hebben al een zoon: Vigo. Ik hou van niet bekende namen en toch niet apart. Deze naam had ik dus al een tijdje en manlief was het er gelukkig mee eens. Nu zijn we er voor een meisje al uit en voor een jongen gaat echt een probleem worden. Vind nu niks meer mooi en het moet bij Vigo passen. Dus wacht nu tot we het geslacht weten.

Ik heb veel gehad aan zeevannamen.nl, kun je ook zien welke namen erbij passen (suggesties bij...) en zo hoef je niet eindeloze lijsten af. Favorieten hier waren Tobin, Julan, Revin en Aron. Uiteindelijk is het 1 van de namen geworden die hierbij als suggestie werd genoemd (bijzondere naam en blijf liever anoniem).
Ik zou niet dezelfde naam doen als vrienden hebben. Snap goed dat je dan erg baalt! 
Succes! 

Terug
Bovenaan