Jongste is 8 jr, nu weer babywens. Wie ook in die situatie?

Hoi,

Ik heb 2 prachtige dochters van 10 en 8 jaar. Nu is daar weer een kinderwens. Ik ben vorig jaar opnieuw getrouwd en ook de meisjes geven geregeld aan dat een klein broertje/zusje wel erg leuk zou zijn. Bang zijn dat een baby niet welkom zou zijn is dus niet nodig, maar toch vraag ik me soms af hoe een gezin met zulke uiteenlopende leeftijden gaat werken. Ook is mijn laatste zwangerschap zo lang geleden. Zou ik het gevoel gelijk weer herkennen?
Ik zou het erg leuk vinden om met anderen te kletsen, die ook te maken hebben met een groot leeftijdsverschil. Ik kijk uit naar reacties!

Taraneh

mijn zoontje is 4 wordt bijna 5 en hopelijk is ie nog 5 als er een broertje of zusje komt maar wij hebben er redelijk bewust voor gekozen voor beide kindjes alle aandacht en de oudste is erg zelfstandig dus ideaalll

ik zie er geen problemen mee ik zelf heb 1 zusje die een jaar scheelt altijd knallende ruzie gehad en met mn jongste zusje scheel ik 7 jaar en heb ik een hele goede band mee....

zou niet een babywens erom laten...

kleutermama

Hoi Taraneh,
Ik heb 2 dochters van 7 jaar. In juli worden ze 8.
Op dit moment ben ik 4 maanden zwanger. Wij hebben straks ook een leeftijdsverschil van 8 jaar tussen de kinderen.   Mijn dochters vinden het geweldig om een broertje of zusje te krijgen.
Wij hebben ook wel even getwijfeld of het leeftijdsverschil niet te groot is, maar waar het uiteindelijk om gaat is of het kind gewenst is..........en dat is het.
Ook als er weinig leeftijdsverschil zit tussen de broers/zussen kan het zijn dat ze niet met elkaar op kunnen schieten. Dat zit gewoon in de karakters van de kinderen.
Wij zien er in elk geval erg uit naar de komst van de 3e..
Hebben jullie al besloten om er voor te gaan of twijfelen jullie nog?
Groet, Janien

Hoi....

Ik ben zelf 21 en heb een broertje van 11 en een zusje van 7.
Een verschil van 10 en 14 jr.
Is veder erg goed gegaan en heb er zelf ook geen problemen meegehad.
Was juist erg leuk had een levende pop waar ik mama mee mocht helpen en met de wandelwagen wandelen enzo.

Liefs babygirl

Hoi,

Leuk die reacties. We hebben besloten ervoor te gaan. Dat het kindje gewenst is, is idd het allerbelangrijkste, Janien. Toch is het fijn om te horen hoe dat bij anderen gaat en de positieve reacties bemoedigen me wel. Ik ben zelf soms bang voor de beperkingen waar we als gezin mee te maken krijgen als er een kleine bijkomt. we hebben het nu zo leuk samen.
Aan de andere kant willen mijn dochters erg graag een broertje of een zusje. Ik vind het geen onderwerp om over te overleggen met de kinderen, dus wanneer ik zwanger ben vertellen we ze pas iets en dat nieuws zal dan zeker positief ontvangen worden!
@janien. Hoe ervaar jij het om na zoveel jaar weer zwanger te zijn? Het zal sowieso anders voelen, omdat het nu niet om een tweeling gaat (en ik begrijp de eerste keer wel?) Ik ben zelf erg benieuwd hoe ik het ga ervaren. Intussen zijn er best wat jaren en wijsheid bijgekomen .

Groetjes,

Taraneh

Hoi Taraneh,
Ik vind het geweldig om weer zwanger te zijn.
Toen ik zwanger was van onze tweeling dacht ik dat het bij 1 zwangerschap zou blijven.
We kregen gelijk 2 kinderen en aangezien ik vroeger geen kinderen wilde had ik nooit gedacht dat ik er ooit 3 zou hebben. Zo zie je maar hoe alles kan veranderen.
Met een baby zal alles toch weer wat anders worden. We hebben nu redelijk wat vrijheid terug omdat onze dochters al 7 zijn. Straks bestaat een dag weer uit voedingen en poepluiers. Maar dat heb ik er graag voor over. En hoe lastig is dat nou echt? Het is gewoon dat je rekening moet houden met nog een ander persoontje. Ieder moet zijn draai weer vinden. Mijn dochters vinden het heel erg leuk. De baby heeft straks 3 moeders, denk ik. Ze kunnen niet wachten om het de fles te geven.

Ik moet je zeggen dat ik wel anders in deze zwangerschap sta dan in de eerste. Ben veel bezorgder. Ik weet nu hoe het is om kinderen te hebben. En hoe het voelt als er iets mis is met je kind. (mijn jongste is met 1,5 jaar geholpen aan haar hartje)  Dat maakt dat je de zwangerschap wat intenser beleeft.

Zijn jullie al bezig met zwanger worden?

Groet,
Janien

hallo,
ik zit in het zelfde schuitje heb een zoon van 8 en dochter van 7 ( schelen precies een jaar)
 verder heb ik inderdaad nu ook een andere man en we willen graag samen een kindje. we twijfelen ook over het leeftijdsverschil maar hebben toch besloten ervoor te gaan. 1 mei is mijn spiraaltje eruit gegaan en ik kan nu niet wachten tot het zover is. bij mijn vorige twee was ik gelijk zwanger dus wie weet, al is het nu natuurlijk een andere man

leuk om zo met elkaar mee te leven

Terug
Bovenaan