Jongste is 8 jr, nu weer babywens. Wie ook in die situatie?

Hallo ik ben bianca ben 29 jr en heb een zoon van bijna 8 jaar.
ook ik heb een nieuwe relatie en eind dit jaat hopen wij ook samen weer aan een tweede te gaan beginnen.
Bij mij zal het leeftijd verschil ook veel zijn maar ik was gewoon erg jong moeder en ik zelf ben ook met drie zussen op gegroeid waar een groot leeftijd verschil was maar nooit problemen mee gehad
gr bianca

Hey,

Leuk dat jullie er weer voor gaan ik vind leeftijd geen probleem.
Ik scheel iets meer als 6 jaar met mijn broertje en dat heeft nooit
problemen opgelevert. Een vriend van mijn broertje zijn vader is weer
hertrouwd en heeft nu drie kinderen 26,19 en 1 jaar en de oudste
vinden het ook te gek. Hoe de jongste het vind hoor je in de toekomst

Hoi,

Ik ben Simone, 27 jaar, en moeder van een zoon van bijna 8, en een dochtertje van anderhalf.   Bij ons dus ook een leeftijdsverschil van ruim 6 jaar.

Ik ben net weer een paar weken gestopt met de pil voor de derde. bij ons ging het allemaal heel goed. Mijn oudste is helemaal gek op zijn zusje, en had, zeker toen ze nog kleiner was, veel begrip voor het feit dat zij wat vaker aandacht kreeg met de bv.

Wel was het weer een hele overgang naar de luiers, voeding en zo, omdat dat al een hele tijd geleden was, maar goed, uiteindelijk is dat allemaal goed gegaan..

Hoi hoi

DOEN HOOR!
Ben zelf ook opnieuw getrouwd en had al 3 meiden.
De oudste is nu 14 daarna eentje van twaalf en eentje van elf jaar.
Het is te gek om te zien hoe ze met haar omgaan.
Mijn dochter van twaalf verschoont haar zelfs als ik het haar vraag.
Ons kleintje is nu ruim een jaar en een poging voor nog een beebje
zal er zeker nog komen!
Groetjes San

Vanuit een iets andere hoek: doen als jullie het goed vinden voelen.
Ik heb zelf nl een broertje van 10 jaar jonger en daar heb ik uitstekeknd   contact mee.(wel vanuit 1 gezin, geen tweede relatie). Kan prima.

Hoi dames,

Leuk om te lezen dat er meer in (bijna) dezelfde situatie zitten. Op dit forum lees ik veel van vrouwen die voor het eerst zwanger willen worden of nog in de kleintjes zitten.

@San en moonpoontje, tof om te horen dat het bij jullie zo goed gaat . Als ik me probeer voor te stellen hoe het straks is, denk ik ook aan mijn oudste meisje als xtra helpende hand en lijkt het me heel leuk om samen dingen voor en met de kleine te doen. Maar of dat dan echt zo loopt.. Tof dat je dochter van twaalf de kleine verschoont. Ben erg benieuwd hoe mijn meiden het gaan doen.

@Janien. We krijgen binnenkort de sleutel van ons nieuwe huis, dan flink klussen  en half juni verhuizen we. Dat wachten we even af voor we aan de slag gaan voor een kleine. Veel mensen zeggen dat je 9 maanden de tijd hebt voordat de kleine er is, maar ik heb in mijn vorige zwangerschappen ervaren dat die 9 maanden al behoorlijk heftig kunnen zijn.
Fijn dat jij je zwangeschap zo positief ervaart. Ik krijg er ook echt zin in. Dat je bezorgder ben, begrijp ik goed na zo'n heftige operatie. Is alles nu echt goed met haar? Zelf verwacht ik wel dat ik wat meer ontspannen met alles om zal gaan, doordat ik ouder en wijzer geworden ben.

@poppedijntje en Bianca. Jullie schrijven ook me in het topic 'wie stopt er ook in oug.2009 toch? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ook als we straks zwanger zijn. De berichten die we hier lezen zijn in iedergeval bemoedigend.

Groetjes,

Taraneh

Hoi dames,

Leuk om te lezen dat er meer in (bijna) dezelfde situatie zitten. Op dit forum lees ik veel van vrouwen die voor het eerst zwanger willen worden of nog in de kleintjes zitten.

@San en moonpoontje, tof om te horen dat het bij jullie zo goed gaat . Als ik me probeer voor te stellen hoe het straks is, denk ik ook aan mijn oudste meisje als xtra helpende hand en lijkt het me heel leuk om samen dingen voor en met de kleine te doen. Maar of dat dan echt zo loopt.. Tof dat je dochter van twaalf de kleine verschoont. Ben erg benieuwd hoe mijn meiden het gaan doen.

@Janien. We krijgen binnenkort de sleutel van ons nieuwe huis, dan flink klussen  en half juni verhuizen we. Dat wachten we even af voor we aan de slag gaan voor een kleine. Veel mensen zeggen dat je 9 maanden de tijd hebt voordat de kleine er is, maar ik heb in mijn vorige zwangerschappen ervaren dat die 9 maanden al behoorlijk heftig kunnen zijn.
Fijn dat jij je zwangeschap zo positief ervaart. Ik krijg er ook echt zin in. Dat je bezorgder ben, begrijp ik goed na zo'n heftige operatie. Is alles nu echt goed met haar? Zelf verwacht ik wel dat ik wat meer ontspannen met alles om zal gaan, doordat ik ouder en wijzer geworden ben.

@poppedijntje en Bianca. Jullie schrijven ook me in het topic 'wie stopt er ook in oug.2009 toch? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ook als we straks zwanger zijn. De berichten die we hier lezen zijn in iedergeval bemoedigend.

Groetjes,

Taraneh

Het is waar wat je zegt.
Als je iets ouder bent gaat het allemaal net iets relaxter, tenminste dat is mijn ervaring.
Je maakt je niet meer zo snel ongerust en je weet al wat je te wachten staat.
Ik heb bv, bij mijn eerste twee dochters geprobeerd borstvoeding te geven. Na een paar weken mee gestopt en bij de derde al helemaal niet meer aan begonnen.
Ik wilde gewoon alles (wat er in huis gebeurde)  zelf in de hand hebben en er met mijn neus bovenop staan,dus nam ik niet de tijd om me terug te trekken en te genieten.
Bij mijn jongste spruitje had ik me voorgenomen om het echt serieus te proberen en het lukte uitstekend!
Ik heb tot zeven maanden bv. gegeven.
De eerste keer dat ik zwanger was was ik 24. Nu hoop ik op mijn 40e het nog een keertje te mogen meemaken.

Groetjes San  

Terug
Bovenaan