juist geen tweede...

A

Anoniem

Guest
Hoi dames!!

Er zijn aardig wat topics over "voor een tweede kindje gaan", maar ik vroeg me af of er ook dames zijn die bewust (voor zover dat kan natuurlijk) nog even wachten met een tweede kindje. Of mischien het bij een kindje willen laten. Ik zelf (en mijn man natuurlijk) wil bewust nog even wachten. Ik wil zeker nog een tweede kindje als dat lukt en ik vind alles wat met zwanger zijn te maken heeft helemaal geweldig! Ik vind juist alle topics over zwanger worden en zwanger zijn echt leuk, maar momenteel dus geen tweede voor ons. Ik ben toevallig vandaag weer begonnen met anticonceptie.

groetjes mirjam

hoi

wat goed dat je zon topic opent.
idd word er veel geschreven over 2de kindjes, maar niet over mensen die dit (nog) niet willen.

wij hebben er wel voor gekozen, vandaar dat ik een ander topic heb geopent ;)

groetjess

Hoi Mirjam,

Ik snap je gevoel heel goed.
Heel lang hebben we gedacht dat Eva (onze dochter van bijna 4 nu) ons enigste kindje zou blijven. Ik vond het af en toe ontzettend pittig om het gezin draaiende te houden. Werken en ook nog een leuke moeder zijn, viel me soms heel zwaar.

Daarbij kwam ook nog dat je op een gegeven moment zo'n lekker ritme hebt. Je kent elkaar, het draait allemaal weer. Ik zag het niet zitten om 'een sprong in het diepe te wagen' met een baby erbij.
Dus geen broertje of zusje voor Eva.

Toen gingen we verhuizen voor het werk van mijn man  (nu ruim twee jaar geleden). Ik heb mijn baan toen opgezegd en zou een poosje thuis blijven, om alles weer op de rit te krijgen. Daarna zou ik weer werk gaan zoeken.
Maar ik vond het zo heerlijk thuis! Ik  heb uiteindelijk nog altijd geen baan gezocht. We hebben het financieel iets minder ruim nu, maar dat heb ik er graag voor over.

Eenmaal op mijn gemak thuis, begon het toch weer te kriebelen. Een kindje erbij zou heel leuk zijn!
Gelukkig zag mijn man het ook wel zitten. Alleen leek het ons beter (vooral vanwege mijn lichamelijke klachten) om te wachten tot Eva 4 zou zijn. Toen we die beslissing namen, was ik achteraf gezien al zwanger.
Ongepland dus, maar oh zo welkom!

Bas is nu bijna 14 maanden. Ons gezinnetje daait weer lekker. Ik geniet iedere dag van onze kids!

Groetjes, Karin

Ik wacht zeker nog even...en daarbij heb ik ook nog even tijd nodig om m'n vriend te overtuigen dat we voor een tweede moeten gaan!  Hij vind eentje voldoende...

Ik wil er volgend jaar wel weer aan beginnen, maar of het allemaal door gaat weet ik dus helaas nog niet...

Groetjes,
Laura

hoi mirjam,

wij hebben ook de keuze gemaakt om niet voor een 2e kindje te gaan.
heb het  lekker druk om alles in huis op orde te krijgen  en te houden en nog een beetje tijd voor mezelf te hebben en dat  vind ik best zo.  zou wel weer zwanger willen zijn en voelen hoe dat ook al weer is,  1 kindje is het beste voor ons gezinnetje,  manlief  wordt tenslotte ook al bijna 45 (ik 33) en die hoeft niet zo nodig een 2e.

heb trouwens ook een hond en dat voelt ook als een kindje, al met al heb ik er dus al 3! man, kind en hond. ;)

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

hoi

voor ons geen 2e kindje, niet omdat we het niet willen maar ondat het door de artsen wordt afgeraden om ooit weer zwanger te raken
we vinden het wel jammer natuurlijk maar we hebben het een plekje kunnen geven en het voelt ook goed zo met 1 kindje
we zijn voor ons gevoel compleet

liefs   ilona

Hoi Mirjam,

Mijn vriend en ik willen wel graag een broertje of zusje voor Isabelle (15 maanden) maar wij wachten ook nog even. Grootste reden is dat we nu geen plek hebben in huis en dat hebben we wel na een verbouwing volgend jaar.

Maar ons lijkt het ook leuker om nog even te wachten. Het zou prima zijn voor ons als een broertje of zusje  na 1-1-2010 te wereld komt.

Toch heb ik heel vaak enorm de kriebels. Vooral als ik hier al die geweldige topics lees over diegene die zwanger zijn. Het is en blijft bijzonder!

Voorlopig genieten wij lekker van ons kleine meisie!

X Linda

Ik heb in de afgelopen paar maanden last gekregen van mijn schildklier en daardoor het advies gekregen om te wachten. We hadden net besloten om er voor te gaan. In eerste instantie was ik heel erg verdrietig, maar Lotte is ten slotte nog klein (2-5-2007) en vraagt behoorlijk wat aandacht. Ik vind het nu niet meer zo erg.

Nu hebben we ook verhuisplannen. Dus eerst verhuizen en dan hopen dat mijn schildklier in de tussentijd weer op orde is. En dan mag een tweede kindje komen.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan