Juiste moment "geklust", toch ongesteld..of kan het iets anders zijn?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben niet vaak meer op dit forum, maar hier zou ik graag jullie advies over willen want ik ben er toch wel een beetje verdrietig over.
28 april had ik mijn eisprong, dit weet ik zeker (heb ovulatietesten gebruikt). Die avond hebben mijn man en ik ook "geklust". De hele week heb ik al de kwaaltjes die ik ook bij mijn 1e zwangerschap had. Ik was er echt van overtuigd dat ik zwanger was (ben). Bij mijn 1e was het ook in 2 rondes raak mbv ovulatietesten. Nu heb ik vanochtend bloedverlies (28e dag van mijn cyclus). Menstruatie zou uiteraard het voor de hand liggenst zijn (10 mei een zs test gedaan, deze was uiteraard negatief). Maar hoe kan dat? we waren echt optijd met klussen, ik word hier een beetje bang van. Wie heeft dit ook gehad maar was toch zwanger?
Alvast heel erg bedankt!!
gr.Eveline

Hey Hoi, ik kan hier niet over meepraten, want zelf niet meegemaakt, maar zet je ongi al echt door of is het alleen klein beetje bloedverlies? Kan me voorstellen dat je hier heel onzeker en verdrietig door word. In welke ronde zitten jullie nu? Tja lastig als je dmv ovatietesten positief test en geklust hebt om dan nog iets bedenken waar het aan kan liggen. Misschien was op dat moment het zaad niet sterk genoeg omdat jullie vaak hebben geklust? Dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Maar dit hoeft toch niet meteen te betekenen dat er iets aan de hand is? Het enige wat ik kan zeggen wacht af hoe het de komende dagen gaat met je rd-tjes. En als het de volgende ronde word, heel veel succes en veel geluk!

Liefs Nathalie

Hoi Eveline,

wat vervelend voor je. Maar als je op het juiste moment klust hoeft het helemaal niet raak te zijn. Was dat maar waar, dat zou alles een stuk simpeler maken. Er is per keer maar 15-25% kans op zwangerschap!

Soms raakt het eitje wel bevrucht, maar gaat het mis bij de weg naar innestelling, bij innestelling zelf. Of daarna pas.

Google anders even zwangerschapskansen of iets dergelijks...dan kun je er meer over lezen.

Groeten, El

bedankt voor jullie reacties.
Ik heb geen idee of de menstruatie doorzet, dit zal ik moeten afwachten.
Ik snap best dat zwanger worden allemaal niet vanzelf gaat, maar had nu echt wel een goede "basis"gecreeerd, dus dit valt me gewoon vies tegen. Heb bij mijn 1e een keizersnede gehad ivm dwarsligging. Je gaat je gelijk allemaal dingen in je hoofd halen.

Mijn spiraaltje is 25 feb. verwijderd, nog niet zo lang geleden dus. Ik heb nog geen klagen wat dat betreft. Maar toch baal ik ervan.....

gr.Eveline

Hey evelien,

ff een klein vraagje....ik lees dat jij een keizersnede hebt gehad ivm een dwarslaesie. Mag ik bij deze dus aannemen dat jij een dwarslaesie hebt??? Heb je deze gedeeltelijk of helemaal??? Sorry dat ik misschien wat nieuwschierig overkom, maar zelf werk ik met mensen met een lichamelijke handicap, maar heb helaas geen ervaring dat deze mensen ook kinderen hebben. Of jah die hebben ze wel, maar dat was dan (net) voor "een" ongeluk.
Woon je wel zelfstandig of niet??? Hoe gaat het jou af????

Sorry voor al deze vragen. Als je ze niet (allemaal) wilt beantwoorden begrijp ik dat ook best hoor.

Groetjes mama 22

Uhm Mama22 lees eens ff goed schat! DWARSLIGGING! dat houd volgens mij in dat haar kindje dwars in haar buik lag, toch?

Jij gooit er meteen hele moeielijke woorden in, ik weet wat het is hoor, maar moest wel ff lachen. Al is het erg genoeg voor iemand die het heeft. Ik weet zelf wat het is om beperkingen te hebben waardoor je niet alles kunt en gedeeltelijk afhankelijk ben van stoel.

Ik ben ff je naam kwijt, maar geef het ff wat tijd meis. Je geeft zelf aan dat febr. je spiraaltje verwijderd is. We proberen alleen de ideale omstandigheden te creeeren om zo snel mogelijk zwanger te worden en dan nog blijft het een raadsel waarom het ene toekomstige gezin in ronde 1, 3, 5 of pas in 11 zwanger mogen worden en anderen er meer dan een jaar over doen of de eerste in ronde 1 welkom geheten kan worden en de andere pas na een half jaar. Ons  lichaam zit soms raar in elkaar en kan met verschillende dingen te maken hebben. Bijv. stress, en dan nog wil niet zeggen dat er iets aan de hand is. Ik wens jullie heel veel klusplezier! of de rd-tjes nou wel of niet doorzetten. Probeer ook van deze periode te genieten.

Groetjes Nathalie

Hoi EVeline,

Zelf was ik in ronde 2 al zwanger van ons zoontje.
Nu zijn we in ronde 11 bezig voor een tweede kindje. En dat terwijl ook wij echt iedere maand een goede basis (zoals jij dat noemt) creeren en ook ovulatietesten gebruiken!

Zwanger worden is een wonder....Tuurlijk kun je er van alles aan doen om de beste kansen te creeeren. Maar ook dan blijft het een tombola of het lukt! Er moeten zoveel dingen klopppen (waar je geen invloed op hebt). Daarom is het ook een wonder...

Succes!

Nathalie heeft het helemaal goed. Ik heb een keizersnede gehad omdat mijn kindje overdwars in mijn buik lag. Ikzelf mankeer gelukkig helemaal niets!

Ik weet dat het een groot geluk was dat ik de 1e keer zo snel zwanger was. Je hoopt gewoon dat het een 2e keer net zo snel gaat en dan is dit gewoon effe een tegenvaller. Als je eenmaal besloten hebt dat je graag een 2e kindje wil (en die beslissing was voor mijn man wat moeilijker) dan wil je dat natuurlijk zo snel mogelijk. Maaaarrrr...ik stop met "zeuren", ik heb met erbij neergelegd, we proberen het over 2 weken gewoon opnieuw!

Voor de dames die al een tijdje "bezig" zijn, ik heb respect voor jullie, ik vind het nu al moeilijk en ik mag eigenlijk nog helemaal niet klagen!

gr.Eveline

Terug
Bovenaan