Juli ‘21 ICSI

<p>Wij mogen half juli starten met ons eerste ICSI traject.<br />Zijn er hier meer dames die rond deze tijd met een traject bezig zijn en die het fijn vinden om hierover met elkaar in contact te zijn?  </p>

Hoi lief-leven! Ik hoop volgende week te horen te krijgen dat ik in juli weer mag beginnen (2e ronde). Ik heb de eerste ronde half ivf en half icsi gedaan, maar toen is gebleken dat er aan de ivf kant helemaal heen bevruchtingen hebben plaatsgevonden. Dus nu zou het volledig icsi worden. Ik ben in maart bevallen met 18 weken van onze dochter die niet levensvatbaar bleek te zijn, helaas. We hebben in principe 1 cryo, maar hebben daar nog een beetje een raar gevoel bij omdat die uit dezelfde ronde komt dus starten nu liever een nieuwe ronde op. Ik zit overigens ook hier https://www.oudersvannu.nl/forums/onderwerp/1ste-x-ivf-iemand-tips-of-handige-adviezen/ met een aantal meiden die in het traject zitten te kletsen. Wat heel gaaf is, is dat er nu ineens een aantal zwanger zijn na toch best een lange periode zonder zwangerschappen. Mocht je willen kan je ook daar altijd aansluiten.

Bedankt voor jullie reacties.
Dat is heftig Zwindo! Heb je komende week een afspraak in het ziekenhuis?
Ik mag morgen terug voor de prikinstructie.
Het andere topic had ik inderdaad ook gelezen en zag ook dat er (gelukkig) positieve verhalen tussen stonden. 
Het leek me juist fijn elkaar te steunen tijdens het prikken/punctie/wachten en elkaars ervaringen te delen.
Nu hebben de zwangeren dat natuurlijk ook meegemaakt maar dat dat het misschien handig was om een apart topic te maken zodat ieder zelf kan kiezen waar je mee leest en post, maar wie weet stroom ik daar nog wel in.
Ik ken daar van niemand ook de geschiedenis dus ook daarom ben ik een nieuw topic gestart.

Gefeliciteerd Knuffeltje, wat fijn dat het gelukt is! Kan me voorstellen dat het een hele geruststelling is als je dadelijk de eerste echo gehad hebt!

Begrijpelijk hoor dat je toch ook opzoek bent naar een nieuw groepje in dezelfde fase. De meiden daar zijn nu inderdaad of zwanger of hebben net een tp gehad. Weet dat ze je daar ook met open armen zullen ontvangen.

Ik heb een telefonische afspraak is weer de eerste met onze fertiliteitsarts sinds alles. Had al wel met de andere arts tijdens het eindgesprek aangegeven dat we heel graag weer in juli zouden willen starten en dat zou ze doorgeven, dus hoop dat we morgen dus te horen krijgen dat dit ook mag. En dat ik binnenkort de start echo mag gaan inplannen en de medicatie dan eind van de maand mag ophalen. Gaan het zien. Zal het nog wel even laten weten.

Alvast wat tips voor je als je moet gaan prikken:
1. Spuit 10 minuutjes voor je gaan prikken vast uit de koelkast dan is de vloeistof iets meer op temperatuur en is het minder scherp als je het moet spuiten.
2. Doe een icepack of ijsblokje als je die niet hebt om de huid van de plek waar je gaat prikken te koelen, dat verdoofd de huid namelijk en daardoor voel je dus een stuk minder van de spuit.
3. Wat ik wel fijn vond is dat mn man de eerste prik heeft gezet. Ik wilde het eerst zelf doen maar durfde het toch niet zo goed omdat ik niet wist wat ik kon verwachten. Doordat hij het de eerste keer deed wist ik hoe het voelde en lukte het mij de 2e keer zelf en ging het met elke prik steeds makkelijker.

Hopelijk mogen jullie in juli weer starten!
Dankjewel voor de tips! 
Mijn partner mag gelukkig morgen mee naar de prikinstructie, ik weet namelijk niet of ik het wel zelf durf! 

Mijn startecho is nog niet gepland, volgens mij moet ik bellen als mijn menstruatie in juli is begonnen. 
Ga morgen het schema nog even goed bekijken en mijn vragen opschrijven. Morgen om 15.00 afspraak met de verpleegkundige.
Ik las in het andere topic dat je ook heel bewust met je gewicht bezig bent. Tijdens onze intake in februari werd ons verteld dat we beide af moesten vallen want ik had net een BMI boven de 30. Ik ben 1.65 en woog eind januari 82, nu schommel ik rond de 72 dus dikke prima. Ik wil graag onder de 70 maar de arts vond het belangrijker dat het gewoon stabiel bleef. Ik ben altijd steviger geweest dus 72 is opzich wel een mooi gewicht voor mij. Vind je het lastig om erop te letten? Ik merk dat ik nu wel weer wat losser wordt qua voeding, te los misschien soms wel. 

Ik haalde zelfs het al een halfuur van te voren er uit. Prik altijd op dezelfde tijd en waar jij je het prettigst voelt (Woonkamer, badkamer, slaapkamer). Alleen of dat iemand het anders voor je doet. Prik de ene dag links en de andere dag rechts. Wees lief voor jezelf en geef jezelf extra vaak een beloning, bijv een chocolaatje. Zorg dat je minimaal een persoon en vooral je partner hebt als uitlaatklep. Eigenlijk en en. Je partner en jij moeten nu echt een team zijn. En af entoe wederzijds mopperen mag ook gerust. Ook voor hem komt er nu heel veel op hem af. Het is fijn om familie of een vriendin te hebben je zorgen te delen. Probeer veelal je rust te pakken, veelal ook te ontspannen en gewoon ook leuke dingente blijven doen. Succes!

Terug
Bovenaan