Juli ‘21 ICSI

Fijn dat je partner mee mag naar de prik instructie. Ik dacht van te voren dit ga ik gewoon allemaal zelf ff doen dat prikken, maar die eerste prik was wel even een dingetje. Want het was juist iets waar je naartoe hebt geleefd en eigenlijk naaruit hebt gekeken om mee te mogen beginnen en dan is het eindelijk zover en toen kwamen bij mij allemaal emoties naar boven en kwam de confrontatie met dat ik dit echt nodig had om zwanger te kunnen worden. Ik moest het wel zelf leren doen want ging vlak erna met vriendinnen een weekendje weg naar een huisje. Dus na die eerste keer alles zelf gedaan. Het is wel echt iets heel onnatuurlijk om jezelf te prikken je weet dat je moet maar ergens zeggen je hersenen ook van ja je bent niet goed... je gaat jezelf toch niet prikken haha.

Ik ben nu inderdaad weer even goed op mn eten aan het letten. Door alle stress, zeker ook wat corona kilo's en wat kilo's van de zwangerschap is het allemaal flink opgeplust. Het vervelendste vind ik dat ik nu niet lekker in mn kleren zit. Leef nu bijna in mn sportleggings want die rekken lekker mee. Maarja zodra ik echt een afspraak heb om ergens heen te gaan is het echt iets zoeken in mn kast wat past en ok zit. Daar wil ik vanaf. Voor mij ben ik nu echt op mn zwaarst heb nooit boven de 80 gewogen en schrok heel erg toen dat wel zo was. Schommel nu de laatste dagen tussen de 79,5 en 80,3. Een hele verbetering van de 83,7 wat ik op mn zwaarst woog. Doel een is om echt onder die 80 te komen en blijven dat is nu goed in zicht. En gewicht is ook niet alles dus meet 1x in de week ook mijn omvang van mijn heupen taille borst en armen. Ik snoep niet, eet gezond en afwisselend ipv aardappelen schep ik meer groente op. Maar dat komt ook omdat mn endometriose daar meer op reageert. Daarnaast heb ik mn stappendoel van 10.000 per dag die ik minimaal wil halen. Ik moet alleen nog mn knop omzetten om wat consequenter mn krachttrainingsoefeningen te doen. Dus ga daar weer even proberen een schemaatje voor te maken. Het belangrijkste doel is me weer goed in mn vel voelen zitten. En ben bereid om daarvoor hard te werken.

Trouwens echt knap van jullie dat jullie zo zijn afgevallen! Probeer voor jezelf te bedenken wat je graag wilt. Het klinkt allemaal misschien heel veel wat ik boven opschrijf maar dit is voor mij weer terug komen in een oud routine wat ik eerder had. Probeer gewoon kleine aanpassingen in te voeren in je dagelijkse routine. Bijvoorbeeld een goede is om minimaal 2,5 liter te drinken. Dit is heeel verstandig om juist nu goed op te letten met het prikken want kan helpen om overstimulatie te voorkomen. Als dat goed gaat voeg je er weer een kleine verandering aan toe bijvoorbeeld geen koekje savonds bij de thee (als je dat natuurlijk deed). Zo kan je zelf proberen een goed balans te vinden tussen alles.

Wel begrijpelijk waarom er kilo's zijn bijgekomen maar ik snap dat je er vanaf  wilt.
Dat herken ik wel echt heel erg van kleren die niet lekker zitten haha. Ik heb kledingmaat 38-40-42 in mijn kast hangen, maar veel dingen paste niet meer. Nu gelukkig wel. 
Ik heb in het verleden denk ik nog meer gewogen dan 82 als ik de foto's zie maar was er toen niet bewust mee bezig. 
Meten die ik niet. Wij letten vooral op voeding en dan inderdaad meer groenten en minder pasta/aardappelen. Soms helemaal koolhydraatarm. Doordeweeks geen brood in het weekend wel. Elke dag handje nootjes en fruit. En inderdaad veel drinken, zit nu rond de 2 liter per dag maar dat mag dus nog meer dan. Ik heb aan één kant ongeveer 20 eiblaasjes dus de arts zei al dat ze dat goed in de gaten moesten houden. 
Verder is ons doel 8000 stappen per dag en we gaan 2x in de week hardlopen. 
Merk nu dat het er weer vaker insluipt om even iets lekker te pakken want dat hebben we wel verdiend, dus goed op blijven letten.
Vrijdag gaan we een weekje op vakantie dus dan laten we het even een beetje los.

Oh maar je bent dan nog steeds hartstikke goed bezig toch? Als je zelf al doorhebt dat je het weer iets teveel aan het loslaten bent kan jezelf ook weer een beetje bijsturen. Lekker straks even op vakantie! Geniet ervan.
Hoe is je gesprek en instructie geweest gisteren? Alles duidelijk?

Hoi lief leven wilde even een update geven. Het kan bij mij of heel snel lopen of heeeeel lang. Net te horen gekregen dat we toch eerst nog onse cryo moeten proberen te gebruiken voor we een nieuwe ronde mogen opstarten. Ik mag mailen wanneer ik ongesteld wordt en dan wordt onze eerste cryo ronde opgestart.

Nadeel als de cryo niet goed ontdooit of ik raak hierdoor niet zwanger zal eerst gekeken moeten worden hoe mijn endometriose erbij ligt. Als dat slecht is dan moet ik net als de vorige ronde 3 maanden 1x per maand een lucrin injectie halen om kunstmatig in de overgang te komen zodat het weer rustig wordt. Waarna ik dan mag starten met een 2e stimulatie. Als mn endo meevalt mag ik wel weer eerder met een nieuwe ronde beginnen maar zal dat ook pas aug/sept zijn omdat ik sowieso een rustmaand moet hebben voor ik weer mag beginnen.

Kortom we zullen toch niet gelijk lopen. Ik vind het verder prima om hier af en toe nog even met je mee te lezen/schrijven als je dat fijn vindt. Je bent ook nog steeds welkom in het andere forum wat ik al stuurde. Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes met jullie eerste stimulatie!

Ja we zijn zeker goed bezig, we moeten ons er gewoon bewust van blijven. We hebben allebei helaas de aanleg om snel aan te komen.

Ik vond het een heel fijn gesprek met de verpleegkundige. De arts neemt ook wel de tijd maar je merkt toch dat de verpleegkundige net iets meer tijd heeft. We hebben in alle rust het schema door kunnen nemen en ik heb al een keer proef geprikt. Ik zag er echt enorm tegenop. Heb afgelopen weekend wel een zwaar weekend gehad met slecht slapen en me neerslachtig voelen maar het viel uiteindelijk mee. Het is echt een drempel die ik over moet om mezelf te prikken. 

Ik wil wel uitgebreider reageren op je update maar dan ga ik toch overstappen naar het andere topic en daar even een reactie plaatsen. Dat scheelt toch weer een topic bijhouden. Heb het net al even gelezen want zag dat je daar ook iets gepost had.

Terug
Bovenaan