juli mam's!!!

Hoi ik ben Mickey (ook ik heb een schuilnaam) ik ben 28 jaar en woon samen met mijn vriend en onze kat.

Op dit moment ben ik 5 weken en  5 dagen (bij het berekenen uitgegaan van een cyclus van 30 dagen) van ons 1e kindje.
Ik voel me goed, heb behalve pijnlijke (.)(.) en af en toe een wat belgh-gevoel geen kwaaltjes.
Mijn uitgerekende datum is 14 juli 2008.

Liefs Mickey

hallo dames,

Ik ben Annelies woon samen met mijn vriend.
Ik ben 22jaar en we zijn nu bijna 7 wkn zwanger en ongeveer op 7 juli uitgerekend.
Gisteren wel heel erg geschrokken. Hele erge buikpijn.. maar geen bloedverlies gisteren en vandaag ook niet...
Dus we houden goede hoop.
27 nov naar de verloskundige en ik hoop dat ik zo snel mogelijk een echo mag omdat er dan weer echte volledige zekerheid is..          

Hoi juli-mama's,

Het forum doet een beetje raar. Heb zojuist wat ingetypt, maar wordt er niet opgeplaatst. Nogmaals eens proberen dan maar.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben mama75 (schuilnaam uiteraard) en 32 jaar. Ik heb al een dochtertje van 14 maanden. Een aantal dagen geleden een test gedaan, en wat bleek, ik ben zwanger! Omdat mijn cyclus nogal onregelmatig is, weet ik niet precies wanneer ik ben uitgerekend. Ik ben 4,5 of 5,5 week zwanger, denk ik. Daarom mijn uitrekendatum op 23 juli gezet (uitgaande van 4,5 week). Met de eerste echo zullen we de datum beter kunnen bepalen. Ik heb een beetje een muffe smaak in mijn mond, maar voor de verdere rest voel ik nog niks. Ik vind het echt weer spannend.

Meiden, allemaal heel veel succes en geniet ervan.

Groet, mama75

Hoi meiden,

Kennelijk hadden er meer mensen moeite met het forum. Ik had gisteravond een heel stuk getypt, maar toen ik het wilde plaatsen was het plotseling verdwenen.
Dus doe ik nog maar een poging.
Ik ben 28 jaar, mama van 2 meiden. De oudste is van juli'03, de jongste van januari'05.
Nadat ik het Mirena spiraal had laten verwijderen heb ik nog 1x gemenstrueerd en direct daarna bleek ik al zwanger.
Ik besef dat we in een hele gelukkige positie verkeren, zeker als ik om me heen hoor hoe moeizaam het zwanger worden soms verloopt.
Ook van onze 2 andere kinderen was het direct raak.
Ik zou nu ca 7 weken zwanger zijn. Ik heb de verloskundigenpraktijk gemailt en de eerste afspraak plannen ze nu omstreeks de 8e week. (bij de andere zwangerschappen was dat nog bij week 12-13)
Ik hoop er dus volgende week naartoe te mogen.
Ik vind het fijn om via dit forum ervaringen uit te wisselen, zeker omdat we het nog aan niemand verteld hebben.
Tot horens!! liefs, Vis79

Hoi allemaal,

Ik ben Kristel en ben nu zo'n 7 weken zwanger (ongeveer, weet het niet precies) en op 5 juli 2008 uitgerekend. Wij  hebben een zoontje van 2,5.

Zelf heb ik nog nooit een miskraam gehad, weer zwanger raken was alleen niet eenvoudig, maar heb nare ervaringen wel van dichtbij meegemaakt in vriendengroep en familie. Scheelt dat ik totaal geen aanleg heb voor piekeren ... En nu zit ik me dus af en toe behoorlijk te verbijten tot het kerst is en die eerste twaalf weken voorbij zijn en dan de volgende twee stappen, de 1e en 2e echo, maar achter de rug zijn en alles goed is! Op 29 november a.s. mag ik naar de VK voor de eerste afspraak.

Tot nu toe behalve 'de hele dag door'-misselijkheid eigenlijk geen kwaaltjes. Op het nachtkastje naast het bed ligt een aangebroken pakje droge toastjes - inmiddels ook ontdekt door onze peuter: 'koekjes!' - en dat helpt tenminste iets bij het opstaan. Misschien een tip (wel een heel gangbare, dan)?

Groetjes, Kristel

Hoi allemaal,

Ik ben Juffie (schuilnaam) en ik ben 24 jaar oud. Ik woon nu een jaar samen met mijn vriend en wij willen heel graag aan kinderen beginnen.

Op 3 augustus heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen en eind september zijn we aan het "echte werk" begonnen. Mijn eerste menstruatie kwam maar niet opdagen, maar mijn testen waren steeds negatief. Toen ik bijna 2 weken overtijd was, heb ik een bloedtest laten doen maar daar kwam helaas niets uit. Volgens de huisarts sloeg mijn menstruatie gewoon een keer over, dat komt weleens voor.

Maar mijn volgende menstruatie kwam ook niet, waardoor ik afgelopen vrijdag al 10 weken geen menstruatie had gehad en ook steeds een negatieve zwangerschaptest had. Vrijdag wilde ik naar de huisarts gaan, maar voor de zekerheid heb ik 's ochtends eerst nog een testje gedaan. En toen was ik ZWANGER! Kon het echt niet geloven! Ik heb dit weekend nog wel 4 keer getest, maar er stond echt elke keer een streepje! Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en hij weet ook niet precies te zeggen hoelang ik zwanger ben. Het zal tussen de 6 en 8 weken zijn.
Ik mag een afspraak maken bij de gyneacoloog voor een inwendige echo, dus dat is wel fijn! Ga ik vanmiddag eerst maar eens doen.

groetjes, Juffie

Hallo allemaal,

Ik ben Marijke, 33 jaar en voor de 4e keer zwanger. Ik ben al 8 jaar getrouwd met Maher en we hebben al twee dochters: Yasmin van 4 en Maysa van 2. Afgelopen juni heb ik mijn 3e zwangerschap moeten beeindigen omdat het kindje zeer ernstige afwijkingen had. Daarna gelijk weer begonnen voor een 4e zwangerschap en nu is het dus eindelijk gelukt, raargenoeg had ik deze maand al helemaal afgeschreven en was ik dus erg verrast toen ik overtijd was!
Op 13 december heb ik de termijnecho, ik ben blij dat dat al zo snel komt!
Sterkte iedereen tijdens deze spannende eerste weken!
liefs
Marijke

Hallo allemaal,
Ik ben Hilly, 28 jaar en vandaag 7 weken (07-07-08) zwanger van ons eerste kindje. Ik voel me erg zwanger: ben af en toe wat misselijk (als ik lang wacht met eten), extreem moe en koud. Ik heb ook al een aantal weken niet gesport, omdat ik na een werkdag gewoon totaal 'inkak'. Trek het gewoon niet. Maar ach, dat komt wel weer. Ik lees dat een aantal ook voorzichtig zijn met sex, maar dat daar heb ik geen zorg over. Als ik me fitter zou voelen, zou ik ook wel gaan sporten.
Toch ben ik ook wel onzeker! Vooral omdat ik een dag of 4 af en toe een druppel bloed verloor. Het heeft nooit doorgezet en ik heb ook nooit last gehad van buikpijn of kramp. Verder voel ik me erg gelukkig.
Iets minder leuk is dat mijn vriend op uitzending gaat over een week of 2. Betekent dat hij toch wel één en ander gaat missen (en ik hem vooral). 3 dec hebben we eerste echo. Ik ben dan 9 weken. Ik kijk er erg naar uit!!
Merk wel dat ik me soms zo'n 'zeur' voel: als ik weer 's middags denk, hoe kom ik de dag verder door (geen energie). Zijn er meer die dag hebben?
Groetjes,

Terug
Bovenaan