juli mama's

A

Anoniem

Guest
Hoi!!
Zijn er ook nog moeders die in juli zijn bevallen.
Ik ben  29 juli bevallen van een dochtertje via een kiezersnede.
groetjes

Yep, hier een juli mama! Ik ben 30 juli (1 dag na jou) bevallen van onze 2e zoon, de bevalling  is ingeleid omdat ik het spuugzat was maar ik was 24 juli uitgerekend dus nog 6 dagen moeten wachten omdat de baarmoeder niet wilde rijpen. Mijn 1e kind is ook met een keizersnede geboren vandaar dat er bij mijn 2e zwangerschap  geen middelen gebruikt mochten worden om de rijping te versnellen maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen en ben ik verder "normaal" bevallen. Bij jou ook alles goed gegaan, was de keizersnede gepland of wilde de bevalling niet voldoende op gang komen?  

Groetjes,

Puk  

Hier nog een juli mama,

Ik ben 25 juli bevallen van ons 2e kindje.
Een jongen met de naam Roderick. Onze eerste is een meisje, Anne-sophie.
Ik ben ingeleid op 24 juli 's morgens om 7 uur en hij is precies om 0.00 geboren. Ik mocht dus een datum kiezen en heb de 15e gekozen.
Ik was 30 juli pas uitgerekend maar ze hebben me ingeleid omdat ze vonden dat het kindje anders te groot werd. Roderick woog bij de geboorte 3800 gram.

Ik vind dat het verschil tussen bv de mei baby's en de juli baby's nu heel groot is (tandjes, omrollen, bijvoeden enz.) Maar als we eenmaal iets verder zijn , rond een jaar ofzo, valt het verschil niet meer zo op.
Vind het wel leuk om een topic speciaal voor de juli moeders te hebben.
onze kindjes zijn ongeveer even oud en dat is wel leuk om dan over bepaalde ontwikkelingen te praten.

Groetjes Marianne

Hallo,

Ik ben 18 juli bevallen van een zoontje Pepijn. Omdat Pepijn groot was is er met net 38 weken een start gemaakt met rijp maken en uiteindelijk is de bevalling spontaan opgang gekomen. Uiteindelijk ben ik bevallen met een keizersnee onder volledige narcose en met een hoop bloedverlies. Pepijn woog bijna 9 pond en was 54 cm lang.

Groetjes,

CLaudia

Loek is op 10 juli via een spoedkeizersnede geboren na een zwangerschap van 40 weken en 1 dag.

De placenta liet los waardoor er snel gehandeld moest worden, wij mochten van geluk spreken dat wij het ziekenhuis zo dicht bij hadden.

Loek woog bij de geboorte 3915 gram en was 54 cm, nu is hij 4 maanden weegt hij 6800 gram en is hij 64,3 cm

Loek doet ook nog niet omrollen, al is hij daar wel druk mee aan het oefenen. Hij krijgt al een tijdje een fruithapje een klein potje olvarit mocht hij hebben van het consultatiebureau. Het fruithapje gaat er maar al te graag bij hem in.

Over 2 weken mogen we ook beginnen met de groente en over 5 weken mag er een aardappel bij.

Hoi!

Mijn lieve schat Janneke is geboren op 10 juli 2008. 3 weken en 1 dag te vroeg.
Ze woog bij de geboorte 2660 gram en was 49 cm. Van de week op het CB geweest en nu weegt ze 6010 gram en is 61 cm lang.
Ben 2 weken geleden gestopt met de borstvoeding. Ik had niet meer, helaas.

Janneke rolt ook niet om, doet er ook nog geen poging toe. Nou ja, komt vanzelf.
Ben van de week ook begonnen met fruithapje. Ik moet er wel om lachen hoor, die gezichten die ze trekt, haha..

Groetjes Marina

Hallo!
Leuk die reactie's.
Mijn keizersnede was niet gepland. Ik was 21 juli uitgerekend en 29 juli is ze gehaald. Ik ben met 39 weken en 3 dagen opgenomen in het ziekenhuis  met zwangerschapsvergiftiging. In anderhalve week  hebben ze 3 x ingeleid met het vetertje en 2x met een katheter (het wilde nog steeds niet lukken), en de laaste x met een katheter kreeg ik ook weeen opwekkers erbij, na 4 uur rugweeen was ik het zo zat dat ik de gyno erbij haalde en dat ik nu een keizersnede  wilde, een half uur later was mijn dochtertje geboren 3550 gr en 52cm. Verder heb ik niet veel last gehad van de keizersnede.

Mijn meisje draait ook nog niet om, ze heeft er  denk ik geen zin in. We zijn wel van de week begonnen met fruithapje, in het begin vond ze het maar raar en trok ze rare gezichten,  maar nu eet ze er wel aardig van.

Groetjes

Hoi,

Ook hier een mama van 10 juli, Lois is 3 dagen voor de uitgerekende datum geboren met een lengte van 54 cm en was 3670 gram.in het zh...vanwege een hoge  bloeddruk...spontaan me water gebroken, maar geen  goede weeen..aan alle toeters en bellen ...ruggenprik...en alles..na 17 uur volledig onsloten..pfff en met een 15 minuten persen was ze er al..  Na een goede start na 3 dg weer terug in zh...te veel afgevallen...sondevoeding...kolven...niet genoeg bv....meteen overgegaan op de fv en vanaf dat moment een zoet kind...

met 6 wk sliep ze door...en doet dat nog steeds..krijgt al een tijdje een fruithap..meestal maak ik dat zelf..maar als ik weg moet een potje..die gaat er helemaal in..
volgende week starten we met groente..ff cb afwachten krijgt donderdag weer prikken..ben beniewd of ze veel is aangekomen..zo ziet ze er wel naar uit hahaha

ook doet ze sinds van de week omrollen..van der buik naar rug kon ze al...maar nu doet ze zonder enkele moeite van der rug naar buik...snelle griet.....

het is echt het zoetste kind ever..is me 1e maar hahaha..weet dus niet beter...maar zo wil ik er nog wel een paar...
om 20 uur laatste fles en hup naar bed tot 7 uur volgende morgen...
huilt bijna nooit..tenzij hele erge honger...maar das enkele keer...
weleens jengelen maar hoort erbij..

leuk om andere juli mama's   te spreken

gr. bambi
mama van Lois 10-07-08

Terug
Bovenaan