juli mama's

Hoi meiden,

Ik ben ook bevallen op 29 juli van ons 2e kindje Stef. Evenals de oudste Tijs is hij 6 dagen voor de uitgerekende datum geboren. De bedoeling was om weer thuis te bevallen, maar helaas ging dat niet door. Stef was (na al ruim 3 weken vast te zijn ingedaald) uit het bekken gekropen en schuin gaan liggen. Hierdoor had ik volop weeën maar geen ontsluiting omdat er geen druk van het hoofdje was. Na terugduwen en 1.5 uur in de sluitlakens (is niet fijn met weeën, aangezien je spieren niet goed kunnen ontspannen) had ik dan toch 2 cm ontsluiting. 2 uur later is Stef geboren een gezond ventje van ongeveer 50 cm (ze meten de kindjes hier niet op na de geboorte) en 3450 gram. vorige week op het cb geweest en hij is nu 61.5 cm en 6375 gram.

Omdat Stef heel erg last had van buikkrampjes, nu af en toe nog, wachten we nog wel even met fruithapjes. Bij Tijs zijn we daarmee begonnen toen hij ruim 5 maanden was (had ook erge buikkrampjes) en dat willen we nu ook weer doen.

Stef is een heel sterk ventje. Hij draait sinds ruim een week van zijn rug op allebei zijn zijen. Hij wil wel verder, maar dat lukt nog niet, maar dat zal dus niet lang meer duren. Als hij op de arm ligt pakt hij je duimen en trekt zich op tot zit om zich weer terug te laten zakken als hij moe wordt. Is erg grappig om te zien.

Sinds een week slaapt hij tot 's ochtends 7.00 uur, daarvoor werd hij meestal tussen 4 en 5 uur wakker, om daarna weer in slaap te vallen en dan om 6.00 uur echt honger te hebben. Hij heeft gelukkig wel de goede week uitgekozen aangezien ik afgelopen woensdag weer moest gaan werken.

Groetjes,
Susan

Dag juli mama's,

Op 15 juli is onze zoon Cas geboren. Met een zwangerschapsduur van 41 wk. En een as mama die het spuugzat was. Kon de laatste twee weken nauwelijks iets meer. Enorme buik, en alleen maar starende blikken. Iets wat ik toen niet begreep, maar als ik nu foto's terug zie dan snap ik het wel.
Onze zoon is in het ziekenhuis geboren. Aangezien ik het zat was en het een flinke boy zou worden hadden we dit afgesproken. Het weekend ervoor tweemaal gestript zonder resultaat, ondanks de al 5cm aanwezige ontsluiting. Op dinsdag de vliezen doorgeprikt en meteen begon het. Met als resultaat in twee uur tijd volledige ontsluiting. En een ritje naar het ziekenhuis nog voor de boeg. In het ziekenhuis aan de weeenopwekkers, ze waren niet sterk genoeg. Na twee uur persen was hij er dan. Alles bij elkaar in 7 uur.
Toen hij eenmaal op mijn buik lag zagen we pas hoe big hij daadwerkelijk was. En bij het wegen schoten er een paar in de lach! 5060gr schoon aan de haak en 52 cm, onze kleine buddha. Vanwege zijn gewicht twee nachtjes in het zk gebleven.

Inmiddels al weer vier maaden en een heerlijk ventje! Vrijdag weer naar het cb, en ik schat nu zo tussen de 8.5kg en9kg. Een beer dus!
Verder slaapt meneer als een roosje, zo ongeveer van dag 1. En wordt tussen 7.30-8.00 wakker. Wat wil je nog meer. (duimen dat dit zo blijft). Krijgt volledige BV en doet het goed. Gaat sinds ik werk naar een gastmoeder en heeft er meteen twee grote broers bij. Ik ga dan naar hem toe om te voeden.

Kortom een happy family.
Gr Froukje

Hallo andere juli mama's,

Onze zoon Geerten (1e kindje) is op 17 juli geboren na een zwangerschap van 40 weken en 2 dagen. Met een geplande keizersnee omdat ik geen vruchtwater meer had en het leek of er een grote groeiachterstand bij hem ontstaan was. Dat viel dus heel erg mee want hij woog 2975 gram en was 48 centimeter.

Na een wat moeizame start door de koemelkallergie (heb ik zelf ook, dus niet zo verwonderlijk), kwam hij na 3 weken om de 4 uur voor een flesje en sliep hij met 4 weken de hele nacht door (wat een luxe is dat toch)!

Ons dikkertje dap doet het meer dan goed. Volgens het CB groeit hij op alle fronten te hard. Vorige week (bij een extra weegbeurt) woog hij 7 kilo en 240 gram en was hij 66cm. 5 flessen van 210 cc gaan moeiteloos naar binnen en het liefst wil hij nog meer. Door de allergie mag hij jammer genoeg pas met groente en fruit beginnen bij 6 maanden. Als jullie nog tips en trucs hebben, graag.

De box is voor hem op dit moment een ware ontdekkingsreis. Alles probeert hij te pakken en in zijn mondje te stoppen. Echt leuk om naar te kijken...

Groetjes,

Bettie

hoi
ik ben bevallen op 30 juli van onze tweede dochter.
was een super snelle bevalling maar alles is goed gegaan .de verloskundige was nog net op tijd .poeh was wel even bang dat we het met zijn tweeen moesten doen.maar gaat alles goed bij jullie met de klein
groetjes

Hoi,
Onze zoon is op 31 juli geboren, met 38 w 3 dgn. Uiteindelijk werd het een keizersnede, want hij paste niet! Hij is nu ongeveer 65 cm en weegt denk ik 6500 gram. Hij krijgt BV en heeft een KMA, dus hij mag er nog niets bij. Hij rolt af en toe op zijn zij, kan sinds 2 dagen zitten maar heeft de meeste interesse in staan!
Zijn hier ook moeders uit Amsterdam? Osdorp of omgeving misschien?
Groetjes Nanna

Hallo!

Wat leuk, allemaal juli-mama's! Ik ben ook een juli-mama. Onze zoon, Mats, is geboren op 6 juli 2008. Op de datum die ik stiekem al hoopte! Ik vond het zo mooi... 06-07-08! Het was een prima bevalling. Mats was bij de geboorte 54 cm en woog 3820 gram. Inmiddels is hij 21,5 weken oud en nu is hij al 70 cm en weegt hij bijna 8 kilo. Een lekkere flinkerd dus!

Leuk om ervaringen te delen hier!

Hai Juli-moeders!

Ik ben er ook eentje! Ons zoontje Rory is op 25 juli om 14.00uur geboren, na een  relatief makkelijke bevalling van 7 uur. Hij is na 15 min persen geboren in een bevalbad! Als ik op de bevalling terug kijk heb ik er een goed gevoel over gelukkig.
Hij is dus nu bijna 19 weken en hij weegt 6850 gram en is 62 cm lang.
Verder doet ie nog niet zoveel als jullie kindjes soms doen als ik dat zo lees, haha...!
Hij vind op z'n buik liggen maar niks, maar ik probeer het wel vaak. Misschien dat ie ineens  door  heeft dat dat ook leuk kan zijn ;) Een paar weken geleden kon ie zich omrollen van z'n buik naar z'n rug, dat was erg leuk om te zien, maar dat is ie ook weer vergeten denk ik want nu doet ie dat nooit meer
Hij krijgt ook nog steeds BV, maar 1x per dag (het liefst 's nachts want dan kan m'n vriend het doen, hihi) krijgt ie een flesje omdat ik het na 4 maanden niet echt meer trok om er 2x per nacht nog uit te gaan voor voeding.  Verder ben ik van plan om 6 maanden op z'n minst borstvoeding te geven want hij heeft een verhoogde kans op allergieën omdat ik vroeger heel erg voedselallergie had (en nu nog steeds allergies ben voor melk).

@Nanna1: Ik woon in Amsterdam, in Slotervaart, dus vlakbij Osdorp! En we zijn al 2 jaar aan het kijken naar huizen in de Aker, dus Osdorp zit wel in de planning!

El

Terug
Bovenaan