Jullie advies hard nodig!!!

<p>Help lieve moeders, </p><p>Ik zit in dubio... </p><p>Wij zijn in verwachting van onze 3e wondertje. </p><p>Hiervoor heb ik een ledikantje (in de babykamer naast onze slaapkamer) aangeschaft, en de nodige dingen als box nestje mozes mandje etc.</p><p>Heb geen wieg aangeschaft. </p><p>Dit omdat de andere 2 kids altijd in de reiswieg (van de kinderwagen zegmaar) naast mijn bed sliepen de eerst periode, tot ze naar hun eigen bedje gingen, wat bij beiden al vrij vlot gebeurden omdat ze gewoon goed sliepen en het kamertje direct naast ons is.</p><p>Nu zij de kraamzorg vandaag, dat het niet de bedoeling is dat ze snachts in de reiswieg slapen. Ik dacht huh?? Maar dat heb ik altijd zo gedaan, nooit iets over gehoord.</p><p>Nu weet ik niet, of het nou nodig is dat ik nog helemaal een wiegje aanschaf, of dat ik ze meteen in hun eigen bedje leg, of dat ik gewoon doe wat ik altijd gedaan heb... Ik ben een beetje in de war. </p><p>Ook heb ik zo'n mozes mandje, ze zij die mag wel.  Maar dan moet ik nog wel even een standaard voor eronder kopen denk ik, want anders werkt dat tog ook niet. Maar als je ze daarin legt, kan je ze tog net zo goed in de reiswieg leggen. </p><p>Sorry voor mijn lange verhaal. </p><p>Wat zouden jullie doen in mijn positie???</p><p> </p><p>Groetjes bijna mama van 3</p>

Marktplaats. Goedkoop wiegje aanschaffen. Hebben wij ook gedaan. Ik vind het wel gek dat ze een mozes mandje wel oke vind. Want die voldoen ook niet meer aan alle "anti wiegendood" eisen. Neem aan dat dat de redenis dat een reiswieg niet aangeraden wordt. 

De reiswieg van de kinderwagen is inderdaad niet bedoelt om je baby voor langere tijd in te laten slapen. Ik dacht dat dat iets te maken heeft met slechtere ligging/ondersteuning. Je zult dus echt een wiegje moeten aanschaffen. Gewoon een van marktplaats tweede hands ?

Ik zou de baby eventueel in de ledikant naast je bed leggen. Heb ik ook gedaan en dit was prima. Het babynestje is suuuuuperfijn maar heb dit pas gebruikt op latere leeftijd, niet in de newborn periode zeg maar.
Liefs x

Wij hebben ook de ledikant op onze slaapkamer staan in de eerste periode en die gaat daarna naar de eigen slaapkamer. Dan is de baby ook al meteen aan het desbetreffende bedje gewend, dus is het niet meteen zo'n verandering. Bij onze eerste zoon werkte dit heel erg goed, hij heeft er de eerste 19 maanden in geslapen en hij slaapt nu sinds 6 weken in een peuterbed omdat hij over een paar weken een broertje of zusje krijgt en het ledikant nu dus op ons slaapkamer weer staat. Reiswieg is inderdaad niet geschikt om een baby langere tijd in te laten slapen, daar waarschuwen ze zelfs voor! Heeft met de ruimte en matras te maken. Fijn dat het bij jullie andere kinderen geen problemen heeft opgeleverd, maar ik zou het echt niet aandurven. 

Mijn eerste heeft ook in het begin in de reiswieg geslapen hoor. Super handig was dit. 
De kraamverzorgster zei ook, ik mag het niet adviseren maar zou het lekker doen. Ik begreep toen van haar dat het lag aan de ventilatie in een kinderwagen. Matrasje lijkt mij niet, aangezien ze nog zo weinig wegen. Maar er is wel minder ventilatie doordat het rondom dicht is. Ik weet niet wanneer je uitgerekend bent? Ik was toen in Februari dus geen warme maand.
Voor de 3de heb ik nu een chicco next2me via marktplaats, maar dat is ook omdat ik nu meerdere verdiepingen thuis heb en niet wil sjouwen met een reiswieg. En ik volgende week uitgerekend ben.
Succes met je keus!

Ik dacht ook dat het niet geadviseerd wordt i ventilatie. Mijn dochtertje lag in een campingbedje de eerste weekjes in de nacht en in de kraamweek overdag.

Terug
Bovenaan