jullie ervaring bij het te vroeg vertellen

Nog een vraagje.... Ik ben nuj bijna 10 weken zwanger en vanuit mijn enthousiasme heb ik het al aan veel mensen verteld. Een goede vriend zei mij dat het wel riskant was het nu al te vertellen. Maar goed, ik ben er zo blij mee....
Wat is jullie ervaring hiermee?

xx nous
 
Hoi Nous,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik ben nu 30 weken zwanger van ons kindje, en wij hebben het aan wederzijdse ouders verteld toen ik nog maar 6 weken zwanger was, onze vrienden en verdere familie wisten het na ongeveer een week of 10. Tuurlijk is het een risico, mocht het misgaan moet je het weer aan iedereen vertellen, maar aan de andere kant, als het mis zou gaan krijg je wel een heleboel steun. Ik heb nl bij 8 weken een vermeende miskraam gehad en in die paar dagen heb ik enorm veel steun van beide ouders gehad, ik stond op papaier om gecurreteerd te worden toen de gynaecoloog voor de zekerheid nog een echo wou doen. Daar kwam uit dat ze het toch echt fout hadden, ons kindje leefde!!.

maak je niet teveel zorgen, het is iets om trots op te zijn!!

geniet van je zwangercshap

liefs ctje
 
Hoi!

Wat een onzin dat je het nu nog niet zou mogen vertellen. Je bent vast zo blij dat je het met mensen wilt delen en gaat het fout, dan gaat het fout. Het kan ook nog fout gaan bij 16 of 20 weken, dus....
Ik heb het ook snel verteld bij mijn tweede zwangerschap. Liep over te geven op mijn werk en was zo ongeveer doorzichtig van ellende.   Was blij dat mensen het wisten en er begrip voor me was.
Een goede vriendin van me vroeg me bij 12 weken hoe ver ik nu was en toen ik haar dat zei, zei ze dat ze me dus nu kon feliciteren. Want nu was het dan pas echt. Ook zoiets belachelijks.

Dus, meid, GEFELICITEERD!!!!!
Geniet ervan!
 
Hoi

Je moet het lekker vertellen als jij dat wilt en wanneer jij dat wilt. Bij mijn tweede zwangerschap hebben we het ook heel vroeg verteld, helaas ging het toen bij 11 weken mis. Maar ik heb ontzettend veel steun gehad van familie en vrienden. Ik was toen blij dat ze het wisten.
Bij mijn vierde zwangerschap hebben we het pas verteld na de eerste echo, die was met 9 weken aan beide ouders. En na 12 weken, na de tweede echo aan onze vrienden. Ik wilde het niet eerder vertellen, omdat ik veel te bang was dat het weer fout zou gaan.

Nu ben ik zwanger van ons tweede kindje en we wachten nu nog even met het vertellen, maar ik weet niet of ik wacht tot 12 weken. Ik ben veelste blij om mijn mond dicht te houden

Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Groetjes Ria
 
Hoi Nous,

Niets van aantrekken hoor,gewoon lekker vertellen hoor.
zwanger is zwanger,van het begin af aan.
Je bent blij en trots en dat mag men gerust weten
Ben zelf zwanger van mijn derde en heb het al met 7 weken verteld,ben nu 15 weken.
Is toch niets mooiers,geniet er maar van.

Groetjes Karin
 
Hallo Nous.

Ik heb bij de eerste ook meteen verteld toen ik volgens mij net 5 weken zwanger was. Nu ik in januari zwanger was, was ik huiverig om het te vertellen. Wel een aantal collegas waren op de hoogte. Deze keer was ik ook veel bezig met het feit dat het mis kon gaan. Het voelde ook anders als de eerste keer. En helaas ging het na 8 weken ook mis. Gelukkig heb ik toen heel veel aan mijn collegas gehad, ook omdat de mk op het werk gebeurde. Dus het maakt inderdaad niks uit wanneer je het verteld, en ik was blij dat er mensen waren om me op dat moment op te vangen. Anders sta je overal alleen voor.
Geniet jij maar lekker van je zwangerschap, en vertel het de hele wereld. Want niks is mooier dan dit.

Liefs Daniëlle
 
Mijn moeder had het met 6 weken al zelf door. Wij hebben verder gewacht
met vertellen tot na de tweede echo met 11 weken. In de weken erna
hebben wij diverse personen op de hoogte gebracht.



Doe waar je je goed bijvoelt. Ik weet ondertussen helaas uit ervaring
dat die magische grens van 13 weken ook niets zegt. Ik ben anderhalve
weke geleden bevallen na een zwangerschap van bijna 18 weken.



Bij een volgende zwangerschap zullen bepaalde mensen het wel vroeg weten andere mensen niet. We zien wel.



Groetjes

Miep

 
hoi Nous,

Ook ik heb het altijd vroeg verteld in de zwangerschap, maar doe dat nu bij bepaalde mensen niet meer.

Mijn kant van de familie is er niet zo happig op als ik weer zwanger
zou zijn, dus die vertel ik het dit keer een stuk later. Ze hebben
namelijk ook niet zo erg leuk gereageerd na mijn twee laatste
miskramen, vandaar.

De familie van mijn man daarentegen is dolenthousiast, dus ik hoefde
het maar aan een iemand te vertellen en het ging als een lopend vuurtje.

Joh ik denk dat je het helemaal zelf moet weten wanneer je het verteld.
Mocht het misgaan, heb je misschien wel de steun van de ander en dat is
ook fijn.

Geniet er lekker van, zwanger is zwanger en dat is heel bijzonder hoe ver je ook heen bent.

liefs Hester



 
Terug
Bovenaan