jullie ervaring met Zwitsal....

Hoi   dames,

Weer een heel andere vraag:
Matthijs heeft veel eczeem en uitslag op z'n lijfje, vanmiddag gaan we maar eens naar de huisarts (CB vindt het wel best.....).
Nou hoorde ik dat de producten van Zwitsal erg agressief zijn op baby's huidje, zeker als deze al gevoelig is.
Ik ben een Zwitsalfan in hart en nieren en had hier nog nooit van gehoord, jullie wel???

Esmeralda   mv Mathijs 21-8-2006

Ja dat klopt. Zwitsal is flink geparfumeerd en veel kindjes krijgen last van hun huid daardoor. Het komt vaak voor dat de droge huid verdwijnt na stoppen met zwitsal. Natusan is al beter en Hermal Balneum nog beter. Ook vaseline kun je goed smeren om het vettig te houden. Ik weet natuurlijk niet of het eczeem van je kindje verdwijnt als je stopt met zwitsal maar zwitsal doet zeker meer kwaad dan goed bij de gevoelige huid.

groetjes.

Daar was ik al een beetje   bang voor, en ik maar smeren   met die zwitsal. Of het over gaat als ik iets anders ga gebruiken zal ik moeten proberen, ik hou jullie op de hoogte (eerst maar even naar die huisarts vanmiddag....)

Misschien nog een andere tip. Het zoontje van mijn zus heeft erg veel last van eczeem en is daarvoor ook al in het ziekenhuis geweest. Ze heeft al verschillende zalfjes voor hem gekregen waarbij de ene beter aansloeg dan de ander. Wat voor hem ook helpt is zijn lijfje insmeren met uierzalf. Helpt erg goed tegen de droge plekken en naar mijn idee kan het absoluut geen kwaad!

Succes ermee!

Groet,
Jacqueline

hmm, uierzalf zou weer niet mijn keuze zijn want daar ben ik zelf allergisch voor. Maar ja zo zie je dat het bij iedereen anders werkt. Gewoon uitproberen dus wat het beste gaat.

groet, ijsjes

Ik ben ook niet zo gek van zwitsal. (wel van de geur, want het ruikt heerlijk).
Thijs had een droge huid en kreeg door zwitsal een nog drogere huid.
Bij de drogist vroeg ik naar vaseline omdat ik dacht daar hou je het lekker vet mee. Maar zij zei dat vaseline helemaal niet goed is voor een droge huid omdat je daar de huid mee afsluit. Zij adviseerde Hermal Balneum. Dat werkt goed.

Groetjes jama

Mijn meisje had uitslag de eerste paar dagen en toen raadde de verloskundige mij zwitsal af...heb ik ook niet meer gebruikt ,en uitslag weg.Ik gebruik wel de baby-gel ervan.
gr gaby

mijn zoontje heeft ook eceem en ik gebruik ook geen Zwitsal meer. Het is al een heel stuk minder. Ik gebruik de producten van kruitvat eigen merk en dat gaat een heel stuk beter!

liefs
di silva

Terug
Bovenaan