jullie ervaring met Zwitsal....

Bedankt voor jullie reakties!
Net bij de huisarts geweest en 2 grote tubes creme meegekregen (Cetomacrogol/vaseline) en daarmee 2 keer per dag smeren. Verder het badje beperken en als hij wel in bad gaat in de Balneum olie....
Het grootste advies was: de zwitsal de deur uit!!!
Hoop dat het op gaat knappen, hij heeft duidelijk jeuk....

Esmeralda

Nog een tip: als je je kind in bad doet kun je ook zemelenbad gebruiken van het kruidvat (stuk goedkoper als balneum en werkt ook super, ik heb ook balneum gebruikt), en insmeren met een bodylotion op basis van cacoa boter helpt ook erg goed. Tijn heeft niet zo'n hele droge huid, maar  zemelenbad maakt de huid heerlijk zacht. Mijn neefje heeft een droge huid en die wordt nog steeds (nu 6) elke dag ingesmeerd met die bodylotion (crème) en dat werkt echt.

Succes ermee

groetjes danielle, mv Tijn (26-9)

Onze kids zijn niet allergisch, maar ikzelf wel. Als ik Marin 1 keer in bad doe, heb ik meteen m'n handen onder eczeem zitten. Vandaar dat Marcel haar altijd in bad doet.

Voor Jamie gebruik ik ook geen zwitzal meer. Hij heeft ook een hele droge huid en ook uitslag  en ik krijg er  ook last van als ik het gebruik om me mee te wassen.

Voor Jaie raadde ze met toen aan om vaseline lanettecreme te gebruiken. Dit heeft super gewerkt voor hem. Uitslag en droge huid zijn helemaal weg. Ik was hem nu met natusan zeepvije wasgel. En verder smeer ik hem in met die vseline creme.

Succes

Groetjes Natasja mv Jamie

Ook hier staat de zwitsal achter in de kast.
Ik gebruik voor Yoëll sebamed baby.
Het enige wat ik gebruik van zwitsal is de haarlotion, daar heeft hij geen last mee.

Succes met de exceem, bij jezelf is het al verschrikkelijk, laat staan bij zo'n lekkere kleine humpie.

Groetjes Pauline

Ik moet je zeggen dat ik afwissel steeds..dus ene keer zwitsal en dan de volgende dag natusan.
Ik heb er bij Merel niks van gemerkt qua droge huid of uitslag.
Zwitsal ruikt dan wel lekker maar ik vind zelf natusan fijner... en die ruikt opzich ook niet slecht.

Hoi,

Bij eczeem kun je beter geen geparfumeerde producten nemen. Mijn middelste zoontje ( nu 3 jaar ) had als baby ook eczeem, en bij hem heb ik altijd baleum hermal gebruikt voor het badje ( wel duur maar heel goed voor de huid). Mijn derde kindje( nu 6 maanden (, heeft geen eczeem. Zwitsal is me door de kraamhulp al afgeraden, ivm hoge parfumgehalte. De producten van het kruidvatmerk bevallen me het beste, en vooral de badolie is heel prettig en niet erg geparfumeerd.

Succes ermee,

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan