Jullie ervaring over jullie borstkolf

<p>Hoi (aanstaande) moeders,</p><p> </p><p>Mijn vriend en ik krijgen een liefdesbaby, ik heb al 2 kindjes nu 10 en 11 jaar dus jullie kunnen wel na gaan dat het voor mij ook allemaal weer heel spannend en toch wel weer nieuw is, met alle nieuwe dingen op de markt. Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven, maar daarnaast ook gaan kolven. Mijn voorkeur gaat zoiezo uit naar een electrische borstkolf, nu hebben we al wel een hoop info alleen zou ik graag ervaringen horen van moeders die al kolven en mijn misschien tips kunnen geven. En al een besluit hebben genomen voordat ik bevallen ben. We gaan hem nog niet kopen maar wil alles graag wel al geregeld hebben zodat als ik mijn partner op pad moet sturen we weten wat we willen. Zouden jullie ons advies en ervaring kunnen geven over jullie borstkolf alvast bedankt! En geniet van jullie wondertjes!! <br /><br /></p><p>liefs Esther </p>
 
Mag ik vragen waarom je wil gaan kolven? Ik was erg blij met mijn Ardo. Ik zou wachten met aanschaffen tot na je bevalling. Dan kun je beter inschatten of je een dubbele of een enkele nodig hebt en of je er überhaupt (al zo snel) een nodig hebt.
 
Ik heb een Libento James en ik ben er blij mee. Ik weet niet of er veel verschil is, maar deze heb ik bij mn 1e dochter 9 maanden gebruikt op mn werk en ga ik nu weer gebruiken. 
1x was iets kapot, toen kreeg ik gratis het onderdeel nieuw. Ze waren daar erg makkelijk in, super fijn. 
Succes met een keuze maken! 
 
Heey benb 
 
zeker mag je dat vragen, wil wil ook mijn vriend de kans geven om een flesje te geven en zoiezo met mijn werk en met optreden zal er gekolft moeten gaan worden. Kopen doen we zoiezo daarna maar dan kunnen we al wel kiezen welke we willen. Ik heb bij de eerste ook borstvoeding gegeven en gekolft, alleen dat is 11 jaar geleden toen was er niet zo veel keus als nu, vandaar de vraag om ervaringsverhalen.
 
[quote quote=10315170]Heey benb zeker mag je dat vragen, wil wil ook mijn vriend de kans geven om een flesje te geven en zoiezo met mijn werk en met optreden zal er gekolft moeten gaan worden. Kopen doen we zoiezo daarna maar dan kunnen we al wel kiezen welke we willen. Ik heb bij de eerste ook borstvoeding gegeven en gekolft, alleen dat is 11 jaar geleden toen was er niet zo veel keus als nu, vandaar de vraag om ervaringsverhalen.[/quote]
Sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen! Ik ben dus erg blij met mijn Ardo (Calypso volgens mij). Dubbelzijdige kolf. Vrij stil en je kunt zelf je snelheid en kracht bepalen. Daar zitten volgens mij ook 3 maten borstschilden bij. Heb hem al even niet gebruikt ivm overproductie, dus moet even nadenken ? Je kunt hem ook enkel gebruiken en past ook op de Medela flesjes mocht dat nodig zijn
 
Hoi Esther, ik geef fulltime borstvoeding en daarnaast kolf ik af en toe. Straks als ik weer aan het werk ga, ga ik vaker kolven. 
bij mijn eerste kindje had ik een medela swing (enkelzijdig), was een prima ding. Kolven duurde wel een tijdje, was ongeveer 30 tot 40 minuten bezig voor 2 borsten. Omdat hij van de trap af was gestuiterd heb ik nu voor mijn tweede kindje een andere kolf moeten kopen. Nu gekozen voor de medela freestyle flex. Is echt een rib uit mijn lijf, maar iedere cent waard. Kolven duurt nu 10 minuten en dan heb ik 300 cc gekolft (zegt ook wel wat over mijn productie). Maar ik ben er zo blij mee... wel echt absurd duur, dus hoop hem ooit weer via marktplaats te verkopen. Mocht je budget het toelaten, dan zou ik absoluut voor deze gaan. 
eucces met je zwangerschap!
 
Hoi.
 
Ik heb de medela swing maxi. Kan je zowel enkelzijdig als dubbelzijdig mee kolven. Hij beviel mij super goed. Hij kan ook op batterijen dus makkelijk mee te nemen. 
Qua kolven was ik altijd vrij snel klaar, maar dat ligt denk ik ook wel aan hoeveelheid productie en of het snel op gang komt of niet.
 
 
Ik heb de medela maxi swing. Is een dubbelzijdige elektrische kolf. Je kan hem ook enkel gebruiken. Vind het zelf een erg fijne kolf, veel gebruikt en nooit problemen mee gehad. Zijn losse onderdelen van te koop mocht het nodig zijn. 
Als je een dubbelzijdige kolf aanschaft, koop er dan ook een kolfbeha bij. Dat maakt het een stuk makkelijker. 
 
Terug
Bovenaan