Jullie ervaring over jullie borstkolf

Ik ben ook erg tevreden met mijn Ardo Calypso. Deze kolf werd me aangeraden door zowel m'n kraamverzorgster als de lactatiekundige waarbij ik de kolf heb aangeschaft. De reden is dat ze mij erop wezen dat een kolf hygiënisch moet zijn, in de zin van dat er geen gekolfde melk in de slang kan lopen. Daardoor kan er geen verontreiniging ontstaan en blijft de melk en de kolf schoon. Bij Ardo hebben ze dat goed geregeld met een speciale vacuüm techniek. 
Goede tip is ook om de kolf in overleg met een lactatiekundige aan te schaffen, zodat ze ook advies kunnen geven over de juiste maat borstschild, de juiste hoeveelheden afgekolfde melk die je per leeftijdscategorie kan geven en wat te doen bij over- of onderproductie. 
Ik lees volgens mij ook dat je op je werk/optredens wilt kolven, dat heb ik bij m'n eerste kindje ook gedaan en wil ik als mijn tweede straks is geboren ook weer doen. Ik heb daarom gelijk het meest uitgebreide set van de Ardo Calypso aangeschaft, de Ardo Calypso to go. https://www.ardoshop.nl/product/calypso-to-go/ Dan heb je gelijk een kolftas erbij, koelkast, extra flesjes en een extra handgreep om evt een keer handmatig te kolven mocht dat nodig of prettig zijn.
Succes met de keuze en je borstvoedingsavontuur ??
 
Mijn ervaring is om hem pas na de geboorte en opstart van de borstvoeding aan te schaffen. Je weet vooraf niet of borstvoeding lukt, hoe je kindje reageert en hoe je zelf reageert. Het wordt tevens aangeraden om pas na enkele weken te kolven en via fles te geven. 
Wij hebben eerst een dubbelzijdige elektrische Medela kolf gehuurd. Zo kun je wel kolven maar afwachten of het allemaal lukt. 
Daarna heb ik een Ardo Calypso dubbelzijdige elektrische kolf gekocht. Klein formaat en stiller dan de Medela. Let wel op welke maar borstschelp je nodig hebt omdat niet ieder merk/apparaat de kleinere borstschelp heeft. Ardo heeft dit niet maar Medela wel. Dubbelzijdig kolven gaat sneller dus eerder klaar. 
Waar je ook op kunt letten is een open of gesloten kolfsysteem. De Ardo Calypso heb ik tweedehands gekocht omdat er geen kruisbesmetting kan ontstaan. Moet je alleen nieuwe slangetjes en schelpen kopen. Scheelde bij mij evengoed nog de helft van de nieuwprijs. 
Heel veel succes en plezier met borstvoeden. Ik ben na 13 maanden gestopt. 
 
Terug
Bovenaan