Jullie ervaringen met rijstebloem

<p>Hoi iedereen. </p><p>Ons zoontje is 4 maand en sinds kort zijn wij gestart met rijstebloem in de avondfles. Eerst een halve eetlepel, maar dan liep de M speen niet door en de L goot het eruit, dus ni zo'n 1,5 eetlepel. We gaven tot voor kort 4x210/7 op een dag, maar omdat de ochtendfles nooit leeg gaat, en de avondfles altijd te weinig voor hem lijkt, geven we nu in de avondfles 240. Hij is een nette drinker en stopt als hij vol zit. Nu het probleem... </p><p>We geven +- een week rijstebloem, en sinds 4 dqgen begint zijn.nachtslaap steeds slechter te worden. We hebben al maanden problemen met voeding wat uiteindelijk een koemelk allergie bleek, en hij sliep ein-de-lijk beter, maar nu begint het dus weer... hij slaapt tot stipt 00.50 en begint dan echt te krijsen, dit gaat nu al 4 machten door tot half 7 en dan valt hij weer in slaap.tot 9, terwijl.het 8 uur eigenlijk flestijd is.. </p><p>Ik begin heel erg te denken dat rijstebloem de oorzaak hiervan is dud ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn? </p>

Wat vervelend! Onze dochter slaapt juist erg goed door de rijstebloem. Van 7 tot 7 (ze is nu 5,5 maand). Ik hoop dat dit een tijdelijk ding is. Misschien maakt je kleintje een ontwikkeling door? Sterkte!

Ons zoontje deed t ook heel goed op rijstebloem. Maar omdat t elke keer moeilijk ging met de fles want of t ging te makkelijk of t kwam er niet uit zijn wij overgestapt op pyjamapapje(is vanaf 6maanden eigenlijk) en daar doet ie t ook goed op.

Misschien moeten de darmpjes ook ‘wennen’ aan de nieuwe voeding... Verandering duurt altijd even voor er gewenning is, ik zou het nog even aankijken. Rond de vier maanden is er sws een periode van minder goed slapen en er komt een sprongetje aan... 

Thanks voor jullie antwoorden :) 
@babetje: dat idee heb ik zeker. Hij laat scheetjes waar mening volwassen man verbaasd van zou staan kijken hahaha. We geven hem voor de nacht al een zetpil, op aanraden van de kinderarts, maar zelfs dan is het snachts huilen geblazen.. we gaan het vannacht toch even zonder rijstebloem proberen om te kijken of het verschil maakt. 

@rooslii: hier gaat het er juist heel goed in! Ik geloof dat als ik hem300ml aan zou bieden dat hij die het liefst nog steeds opdrinkt omdat hij het echt lekker lijkt te vinden.

@RVD de M speen loopt bij ons ook niet door met rijstebloem, de L gaat heel goed. Wij gebruiken difrax flessen. Pyamapapje is evt ook een optie inderdaad (eet ik zelf ook weleens haha) 

Thanks voor jullie antwoorden :) 
@babetje: dat idee heb ik zeker. Hij laat scheetjes waar mening volwassen man verbaasd van zou staan kijken hahaha. We geven hem voor de nacht al een zetpil, op aanraden van de kinderarts, maar zelfs dan is het snachts huilen geblazen.. we gaan het vannacht toch even zonder rijstebloem proberen om te kijken of het verschil maakt. 

@rooslii: hier gaat het er juist heel goed in! Ik geloof dat als ik hem300ml aan zou bieden dat hij die het liefst nog steeds opdrinkt omdat hij het echt lekker lijkt te vinden.

@RVD de M speen loopt bij ons ook niet door met rijstebloem, de L gaat heel goed. Wij gebruiken difrax flessen. Pyamapapje is evt ook een optie inderdaad (eet ik zelf ook weleens haha) 

Misschien is het het begin van een sprongetje of iets van slaap regressie (ff googlen). Sloerigheid (is dat een NL woord? Beetje grieperig/ even niet zo lekker in orde) of even haar draai niet kunnen vinden en daardoor wakker worden...
Hoe dan ook, hopelijk slaapt ze vannacht lekker (door) en is het snel weer normaal. Van niet slapen en gedoe met flessen word je zelf ook echt niet gelukkiger! 

Terug
Bovenaan