Jullie ervaringen met rijstebloem

ik kolfte, op aanraden van de kinderarts (ivm reflux), de laatste voeding af en gaf dit dan met rijstebloem mee, wel al met 3 maanden. Ik gebruikte de flessen van avent met de 3 standen speen, deze werkte echt ideaal, nooit problemen mee gehad. Zorgte er overigens ook voor dat er geen lucht door kwam.
Hij vond het verder juist heel lekker en sliep er eindelijk beter door.
Wel is met 4 maanden een sprongetje dus misschien kan het ook daaraan kan liggen, dus idd even kijken of een nachtje zonder al verschil maakt.
Als tip zou ik dan geven om een nieuwe fles te proberen met zo een 3 standen speen en verder anders even wat oefeningen voor de krampjes. Gaat de ontlasting verder goed?
Misschien is rijstebloem aan het eind toch niet iets voor je kindje. Veel succes!!

Mijn dochter sliep nooit langer op rijstebloem, ik heb het 2 weken gegeven en toen gestopt. Ze krijgt voor het slapengaan altijd een normale fles, nooit bambix of rijstebloem ofzo erin. Ze heeft het ok niet nodig. Slaapt goed op normale voeding. 
Wat doe je s nachts? Geef je een extra voeding? Ik geef s nachts nog wel eens 90cc voeding als ze wakker wordt en echt niet meer wil slapen. Dit gebeurt echt maar af en toe. Ik geef nooit geen volle flessen in de nacht, ben bang dat ze daar aan gewend raken. 
Flessen van 240 vind ik best veel. Zeker met rijstebloem erbij. Zit hij dan niet gewoon te vol en heeft hij buikpijn? Ik heb nooit grotere flessen gegeven dan 180cc. Ik werk op een kinderdagverblijf en heb nog nooit gehoord dat een kindje een fles van 240cc krijgt...

Hoi!
Persoonlijk zelf ben ik tegen rijstenbloem in flesjes om de nacht door te komen, dit omdat ik vind dat als een kindje snachts wakker word je of hem/haar hoort te troosten en als het behoefde heeft aan bijv en fles dan ook gewoon moet kunnen geven. Rijstebloem zitten 0,0 voedingsstoffen in dus eigenlijk neem je voedingstoffen weg die je kindje misschien nog wel nogdig heeft. Veder is dat een fase mijn dochtertje van 5 maand sliep toen ze 4 maanden was ook in 1 keer heel slecht. Geen rijstebloem gegeven en nu geen last meer van. 
succes!

[quote quote=10160989]Misschien is het het begin van een sprongetje of iets van slaap regressie (ff googlen). Sloerigheid (is dat een NL woord? Beetje grieperig/ even niet zo lekker in orde) of even haar draai niet kunnen vinden en daardoor wakker worden… Hoe dan ook, hopelijk slaapt ze vannacht lekker (door) en is het snel weer normaal. Van niet slapen en gedoe met flessen word je zelf ook echt niet gelukkiger![/quote]
Hahaha sloerigheid?? klinkt heel bijzonder! Hahaha!
maar idd, slaapregressie of sprongetje zou idd kunnen! 
Ik gebruik zelf geen rijstebloem,  mijn zoontje krijgt al heel veel aan vaste voeding  en denk dat hij daar wel voldoende aan heeft.

Ik heb borstvoeding gegeven tot 7 maand maar weg nog wel dat ik het advies kreeg wbt doorslapen om tegen de avond de voedingen net iets korter op elkaar te geven. Ze zijn dan verzadigder. Ik heb vervolgens ook rijstebloem gebruikt en mijn dochter deed het er goed op.  Rond de 4 maand kan ik me ook een sprongetje herinneren dat ze ineens weer in de nacht kwam. Ik was ook bang dat het een gewoonte zou worden maar daar zijn ze nog te klein voor denk ik hoor!  Mij is altijd geleerd om gewoon goed naar mijn kind te kijken. Ze geeft het eigenlijk zelf heel goed aan. 240 ml vind ik ook wat veel maar ja als jouw kind het er goed op doet ?. Ze kunnen ook wat over de leden hebben. Als mijn dochter dat had kwam ze ook altijd een keer weer in de nacht. Wakker betekend ook honger en gaf haar wat lekkere warme melk en sliep ze vaak ook wel weer. Ik gaf ook met de difrax maat L speen de avondfles. Succes meid!

Terug
Bovenaan