Jullie hulp nodig!

Hallo allemaal!
Ik zit sinds een week te zitten op de bank, ivm bandenpijn en harde buiken!
Ik voel me nu al zo ontzettend nutteloos! Ik kan nergens voldoening uithalen, want ik mag niks! Ik kan niet voor mijn eigen dochter zorgen, mijn man zorgt nu voor mij ipv andersom. Huishouden kan maar heel minimaal! Naja ik ben nogal gevoelig voor 'dipjes' en het begint er al een beetje op te lijken! Vanavond voelde ik me zo down en verdrietig!
Heeft er iemand tips voor mij, waar ik voldoening uit kan halen?! Ideeën, alles is welkom!
Liefs Anneke

Lieve Anneke,

Ik begrijp je wel hoor! Zit nu een bijna een week thuis i.v.m Lumbalee instabiliteit en ik moet je eerlijk zeggen dat ik me ook vrij nutteloos voel. Probeer wel wat te doen maar goed na een tijdje wordt ik echt door m'n lijf terug gefloten.....en weet je, je weet wel dat het voor je lijf het beste is maar je moet het ook nog maar in je koppie op dezelfde lijn zien te krijgen en ik heb daar ook moeite mee.....

Voor jou zeker omdat je nog een kindje thuis hebt rond lopen. Ik heb eigenlijk geen tips.....Heb je misschien een hobby wat je wat vaker kan oppakken? Lezen? Puzzelen? Tsja....ik noem maar wat meid. Mag je helemaal niets? Anders wat kleine klusjes in huis over de dagen verspreiden? Ik hoop dat je een manier vind en natuurlijk dat je bandenpijn/harde buiken minder word. Kan je daar behalve rust nog iets aan doen?

Sterkte! Liefs Lynn.

Och meid das niet fijn! Ik herken het wel, heb alweer erge bekkenklachten en moet z vaak rust nemen dat verhuisdozen uitpakken een beetje erbij inschiet, laat staan de zorg voor ons zoontje..

Ga lekker in bad of douche, houd een dagboek bij, ga lekker lezen.. Ik kan wel 20 dingen bedenken maar t belangrijkste is dat je het los probeert te laten. E dat is zoooo lastig! Probeer te beseffen dat het voor t goede doel is en dat het tijdelijk is.

Sterkte, maar doe rustig aan!

Wel herkenbaar... Heb bij mijn vorige zwangerschap vanaf week 28 thuis gezeten en heb toen mezelf op mijn studie gericht. Was echt heel fijn!

Misschien kun je alvast bezig met het geboortekaartje, foto albums maken, lezen, een oude creatieve hobby oppakken?

Hopelijk voel je je gauw weer iets beter met deze situatie. Bedenk dat het maar tijdelijk is!!!

XXX

Meid, wat vervelend dat je je zo voelt! Kan me er wel iets bij voorstellen al kan ik er niet over meepraten. Heb wel wat pijntjes maar niet noemenswaardig, alleen mijn rug zo nu en dan.

Heb ook niet echt een tip voor je behalve dan idd het geboortekaartje. Ook foto albums maken is wellicht iets idd.

Hoop dat de pijn snel minder wordt zodat je toch wat kleine klusjes op kan maken, maar denk idd dat je het moet proberen los te laten. Je kunt er namelijk niets aan doen en veranderen. En over een paar maandjes heb je de mooiste beloning in je handen!

Liefs

Wat naar. Helaas zijn alle ideetjes die bij mij omhoog komen dingen waar je toch bij moet inspannen.
Ik kan alleen maar zeggen houd je aan de rust dan heb je het meeste kans dat je straks weer een beetje normaal kan functioneren.

Er zijn al wat leuke dingen hierboven gezegd. Misschien films, series, klinkt saai maar ach met de regen is dat ook wel weer lekker.

hoi hoi, ik breek even in van het juli forum, ook ik heb heel lang thuis gezeten voor mijn bevalling, en dat ook met harde buiken, daarna met vw verlies erbij. ik mocht ook helemaal niks meer, en das idd klote en moeilijk als je nog een kleine hebt rondlopen, ik heb een dame van 2 jaar ook nog.
maar je gevoel word echt wel beter, vooral als straks het weer wat beter is en je een beetje buiten kunt zitten.
ook hier moest mijn man voor het huishouden en alles zorgen.
probeer niet teveel na te denken over alle dingen die je niet meer kunt, maar over wat je evt wel zou kunnen.
ik heb btw een babybelt voor mijn harde buiken gedragen als ik iets wat meer inspanning kostte ging doen. die vangt dat best goed op, dit is een band die over je bekken gaat en ook een grote flap over je buik. om dus steun te geven met harde buiken. wie weet ook wat voor jou. ze kosten bijna 40 euro nieuw, maar evt op marktplaats staan er wel.
je mag de mijne ook wel overnemen, maar is maat xl en weet niet welke maat je hebt. dus mocht je interesse hebben hoor ik het wel.

ik ben ondertussen al een paar weekjes bevallen en kan wat meer vooruit nu. en daar ben ik heel blij om, want ik heb een gezonde dochter op de wereld kunnen zetten.
probeer dat voor ogen te houden, jouw kindje groeit door jouw rust beter en je hebt straks aan het einde van de rit een mooi wonder in je armen.

heel veel succes en sterkte!!!!
Xx marijke

Wat een lieve reacties allemaal!
Vanmorgen m'n zus met haar twee meiden op bezoek gehad, was heel gezellig en verzette mijn gedachte ook wel!
Ik moet gewoon proberen het van me af te zetten en beseffen dat t nu al beter gaat dan vorige week, door het rusten dus!
Die tip over de geboorte kaartjes vind ik super!
Nog totaal niet mee bezig geweest! Ga ook zo gelijk doen!
Liefs van Annekr

Terug
Bovenaan