Jullie kunnen mij zeker helpen

Hallo. Aan de reactie kon ik zien dat veel van jullie al kinderen hebben. Bij mij is het de eerste keer en ik vraag mij af wat je allemaal voor spullen nodig hebt (kleertjes, meubels, flessen etc.) en wat je allemaal van tevoren geregeld moet hebben? Kun je misschien lijstjes op het internet vinden of zo?

uhm, waar zal ik beginnen...
wat je sowieso als eerste moet regelen is kraamhulp en kinderopvang (indien van toepassing)!
Lijstjes etc kun je bijvoorbeeld op prenatal.nl vinden, maar houdt in je achterhoofd dat zij natuurlijk zoveel mogelijk aan je willen verkopen!
Succes!!

http://www.kraamzus.nl/files/2009/11/kraamzorg_benodigdheden1.pdf

Hallo
hier een link van een lijst wat je allemaal nodig hebt. Erg handig, het is van een kraamzorg organisatie. Dus er staat geen flauwekul op wat je vaak ziet als je een hebt van de Hema of prenatal oid.. Waar vaak dingen op staan om jou maar te laten betalen haha..
Succes ermee

gr Siemy (mei mama)

Oja en mutsjes kun je niet genoeg van hebben hoor (staat namelijk maar 1 op.)

Er zijn wel een aantal sites waar je kraamlijsten op kan vinden.
Tja mutsjes... Ik had er twee voor mn dochtertje die in december geboren is en nu heb ik nog niks omdat uk in augustus verwacht wordt...
Dochtertje heeft dat mutsje ook nie vaak op gehad, alleen als we naar buiten gingen.
Zie soms ook op foto's dat kindjes binnenshuis mutsje op hebben maar dat is volgens mij alleen als ze hun warmte niet goed kunnen vasthouden en Maayke kon dat best goed....
Maar in elk geval is er genoeg te vinden op internet van kraamlijsten.

Er zijn wel een aantal sites waar je kraamlijsten op kan vinden.
Tja mutsjes... Ik had er twee voor mn dochtertje die in december geboren is en nu heb ik nog niks omdat uk in augustus verwacht wordt...
Dochtertje heeft dat mutsje ook nie vaak op gehad, alleen als we naar buiten gingen.
Zie soms ook op foto's dat kindjes binnenshuis mutsje op hebben maar dat is volgens mij alleen als ze hun warmte niet goed kunnen vasthouden en Maayke kon dat best goed....
Maar in elk geval is er genoeg te vinden op internet van kraamlijsten.

hydrofielen luiers
staat 6 of 12 op zo'n lijst nou ik had er zeker wel 20
ideaal en super handig en nodig

zou idd voor de zomer niet TE veel mutsjes doen
mijn zoontje is van juli en heb er ook niet veel gebruikt.

hydrofielen luiers
staat 6 of 12 op zo'n lijst nou ik had er zeker wel 20
ideaal en super handig en nodig

zou idd voor de zomer niet TE veel mutsjes doen
mijn zoontje is van juli en heb er ook niet veel gebruikt.

Ja is idd waar dat het in de zomer is. Maar je zult maar net een kindje krijgen wat de warmte niet goed kan houden dan is 1 wel heel weinig. En als je in aug s avonds lekker wilt lopen kan het ook best fris zijn (mijn dochter is van juli 2006)
Jaaaa hydrofiele luiers zijn echt heeel handig die gebruikte ik overal voor hihi

Terug
Bovenaan