jullie mening gevraagd....

Hallo dames!!

Graag wil ik jullie mening vragen over het volgende:

Onze dochter wordt over 2 maandjes 2 jaar.
Om te voorkomen dat we allemaal (goedbedoelde) cadeau's krijgen die ze niet leuk vind, of waar ze niets mee kan (van die prullen), of waar ze er al 10 van heeft heb ik een verlanglijstje gemaakt.
Maar nu heb ik ook weleens van het volgende gehoord:

De ouders kopen cadeautjes en pakken die in en stoppen ze in een mand ofzo.
Elke gast pakt daar een cadeau uit om aan de jarige te geven. Het geld dat ze normaal zelf aan een cadeau besteden doen ze in een potje (voor de jarige of voor de ouders die het als het ware voorgeschoten hebben of voor een goed doel).

Wat zouden jullie ervan vinden als je op  een feestje mag komen, waar je dus zelf niet voor een cadeau op zoek moet gaan. Het gaat dan om een kinderverjaardag. Ik vond het zelf wel een leuk en handig idee. Maar misschien zou ik mensen voor de voeten lopen die erop staan zelf een cadeau te kopen (kan ik natuurlijk open laten).
Mijn vraag is dus eigenlijk: zouden jullie hieraan mee doen, of zelf je cadeau kiezen (van verlanglijstje of zelf gekozen?)???????
Ben benieuwd....

Groetjes!!!

Ik zag laatst in een speelgoedwinkel in Duitsland ook zoiets. Er stond een grote kast met allemaal mandjes met namen erop. Er zaten allemaal cadeautjes in wat het jarige kind wilde hebben. Je kon dus het mandje pakken en daar iets uitkiezen wat het kind wilde hebben en dat afrekenen. Dat leek mij nu ook echt handig.

Hoi Rebbie,
Ik weet niet of je m'n mening wilt horen hoor, maar goed, er stond niet dat je het er mee eens moet zijn.
Ikzelf vind dat echt super onpersoonlijk! Ik zou het ook echt niet leuk vinden om voor een kindje een envelop geld mee te nemen en dan een kadootje te geven die ik niet zelf gekocht had.
Ik koop zelf ook het liefst geen kadobonnen enzo. Ik ga graag op zoek naar datgene waar ik een ander blij mee kan maken.
Maar ik ben ook een rare hoor. Ik wilde met ons trouwen absoluut geen envelopje op de kaart. Laat mensen er maar over na denken: "wat zou ze leuk vinden, waar kan ik haar blij mee maken". Ik had nog liever 10 peper-en-zout stelletjes dan dat ik zelf m'n kado's moest uitzoeken. Ik heb nu nog steeds dingen in de kast staan dat ik denk: "oh dat heb ik van die en dat van die".

Als ik zelf naar een kinderverjaardag ga vraag ik zelf altijd aan de ouders of er dingen zijn die ik niet moet kopen, of iets wat ze heel graag zou willen. Dan kom je in ieder geval niet met dubbele dingen aan enzo.

Ik heb wel een keer een thema meegekregen voor een verjaardag. Dat was toen play-mobil. Dus iedereen kwam met dingetjes van playmobil. Hartstikke leuk, want dat kind had een enorm pakket in totaal!

Zo kun je ook kiezen voor duplo, of iets anders.

Maar goed, doe het zoals je wilt hoor. Ligt er ook aan wat voor vrienden/familie je hebt. Msschien vinden zij het wel heel handig.... Probeer het eens te peilen...

Liefs Nelleke

Een verlanglijsje is prima. Als mensen vragen wat voor kado ze wil hebben dan kun je iets noemen.

Maar het geven (en krijgen) van een kadootje is nog altijd een gift, iets zonder verplichtingen. En iets wat wat mij betreft uit het hart komt. Ik verdiep mij altijd zoveel mogelijk in de andere persoon (of vraag hen om suggesties) en verzin daar een kado bij. En juist voor kinderen is dat zo leuk om te doen!

Wat je zou kunnen doen is op www.mijnverlanglijstje.com een verlanglijstje maken en die bekend maken bij de familie/vriendenkring. Zo is iedereen vrij om te doen wat-ie wil, maar heb je toch nog grote kans op de kado's die jij voor je dochter wil.
Ik heb de site net gegoogled, ik heb er geen ervaring mee.

Veel succes!

Ellen mv Julian

Ik heb er ook over nagedacht omdat mijn familie ook wat wil weten omdat Enzo ook over 2 maanden jarig is.
Ik heb een verlanglijstje gemaakt met wat me leuk voor Enzo lijkt, met daarin de prijzen en waar ze het kunnen kopen. De familie maakt dan een pot en gaan van dat geld dingen van het lijstje kopen.
Ik kreeg vorig jaar dingen waar ik niet op zat te wachten en dat wilde ik voorkomen.
Familie blij en wij ook blij.
Ow.. en de cadeau's worden ook in een mand gegeven gezamelijk en dan kan Enzo "graaien"ha ha ha ha

nou, succes

liefs
di silva

vrienden van ons hebben ook zoiets gedaan bij de 3e verjaardag voor hun dochtertje. Zij kreeg een winkeltje. Wij hebben een mailtje gehad met de vraag of we mee wilden doen om het winkeltje gevuld te krijgen. Ze had een website gevonden waar je mooie houten spulletjes kon bestellen. Wij hebben toen geld gegeven, zodat ze zelf spulletjes kon bestellen, aangezien je de korting hoger werd naarmate de hoevoeelheid aan spulletjes je bestelde. Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Bij de voordeur stond een mand met alle cadeautjes erin, daarvan konden we er dan 1 geven.

Niemand was verplicht gesteld om daaraan mee te doen.

Verder vraag ik ook altijd aan de ouders wat we voor het jarige kindje kunnen kopen. Ieder kind heeft immers andere interesses. En als ze oud genoeg zijn, dan vraag ik aan de kindjes zelf wat ze graag voor hun verjaardag willen.

Groetjes,
mv Tijs

Ik vind het ook ontzettend onpersoonlijk! Wat is er op tegen om mensen zelf hun cadeautjes te laten kopen. Mocht het dubbel zijn, kan je het toch ruilen. Wat hier inderdaad ook heel vaak wordt gedaan is een mandje samenstellen bij de speelgoedzaak. Er is iets voor te zeggen, maar feitelijk vind ik dat de spontaniteit er vanaf gaat. Zoals al gezegd wordt is het een gift en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Een lijstje maken vind ik nog de beste optie, want dat is dan alleen voor de mensen die er naar vragen omdat ze zelf geen idee hebben.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan