K*t C.B.

We komen net terug van het c.b. om Joella even te wegen.
Zegt dat wijkverpleegkundig, nou het is wel een tenger meisje he!!!!
zegt ze ook nog, heb je dat kindje voor jou gezien, ze is veel voller.
HALLO elk kind is anders.
Ik zeg tegen haar denk je nou dat ik mijn dochter niet genoeg te eten geef of zo.
Idd Joella is een slank lang meisje.
Ze weegt 6230 gram en is 64 cm, en ze is 5 maandjes oud.
Mijn vriend is vrij lang, en ik ben ook niet kleind, dan is het toch logisch dat ze slank en lang is pffff.
Word echt moedeloos van het c.b. af en toe.
Ze kunnen alleen maar zeiken, en zeggen dat je dit en dat moet doen.

Hebben meer moeders gezeik met het c.b. of zijn het hier gewoon zeikerds??

En is Joella nou echt te tenger voor haar 5 maandjes oud??
Het was ook een klein meisje bij de geboorte (2620 gram)

Groetjes Sabina Mama van Joella.

Hier nog iemand die niet te spreken is over het CB. Hoor het ook van anderen. Wij zijn pas ook geweest en kregen een nieuw voedingsschema mee. Marissa is 6 maanden, maar thuis kwam ik erachter dat we het schema hadden gekregen voor een baby van 7 maanden! Tis maar goed dat ik niet alles zomaar aan neem wat ze zeggen, anders had ze nu nog maar 3 flesvoedingen gekregen en yoghurt. Ook hebben we in het begin ruzie gehad daar. Ze is 5,5 week te vroeg geboren, maar moest toch voor controle komen. Terwijl ze nog niet eens naar buiten mocht, zaten we daar 1,5 uur te wachten tot we aan de beurt waren. Horen we ook nog dat er kindjes rondliepen met een virus. De arts begon een heel traag verhaal te vertellen wat we allemaal allang wisten, over de bevalling etc. Mijn man was gelukkig mee terwijl hij even zei wat ie er van vond, ben ik weggelopen om zo snel mogelijk met de kleine naar huis te gaan. En maar hopen dat ze daar niks opgelopen had. Marissa was met 6 maanden 7 kilo. De lengte weet ik niet omdat ze in een spreidbroekje zit.

Echt rare figuren zijn het ook.
Ze denken dat ze het allemaal goed weten, nou niet dus.

Ook zo iets raars  ze zeggen telkens je moet het niet te warm hebben in je huis en in de slaapkamer waar je kind ligt, maar zelf bij hun staat die kachel volgens mij op 35 graden of zo, het is daar bloed heet.

;(

Groetjes Sabina Mama van Joella.

Hoihoi,

Je moet het allemaal met een koreltje zout nemen het zijn richtlijnen!!!!

Hehe die van mijn vinden ze ook te TENGER het is nooit goed te DIK of te TENGER ik vroeg aan ze of ik hem moest gaan vet mesten misschien een klontje boter in zijn voeding:p Ik bied hem wel voldoende voeding aan maar ik kan hem moeilijk gaan dwingen hij is 5690 gram en 62,5 cm komt allemaal vanzelf wel weer goed!!!

Groetjes,

Bianca

Ach ja ik ken het!

Jorden is geboren met een kiezersnee,omdat hij tijdens de bevalling bleef hangen en klem zat met zn hoofd,zn hoofdje was ook groot(dit is niet te zien aan hem)
Elke keer als we bij het CB kwamen,zei de wijkverpleegkundige,ja zn hoofd is wel groot he,tot een paar weken geleden,toen was ik het zat,toen zei ze weer,dat zn hoofdje te groot was,dus heb er wat van gezegd,en ook of ik me zorgen er over moest gaan maken,nee zei ze,dus ik zeg,nou waarom zeg je het dan elke keer?,sindsdien zegt ze het niet meer als we komen,ben nu weer benieuwd,dinsdag moeten we

tja, het hangt er gewoon erg vanaf wie je treft. Ik weet gelukkig uit ervaring dat er ook leuke mensen bij het cb werken.

Enne, over die kachel: alle kindjes moeten daar uit de kleren en dus staat de kachel hoog.  Voor ons  misschien vrij warm maar voor de baby's heerlijk. Op het kdv is het ook altijd zo lekker warm. De temperatuur wordt aan de baby's aangepast en niet aan de ouders. Logisch toch??    

ijsjes

Zo te lezen hebben wij geluk met het CB en daar ben ik toch wel erg blij mee. Wij geven Jasper bijvoorbeeld al een hele lange tijd 210 cc water en 7 scheppen nutrilon. Om ons heen hoorden we de hele tijd dat dat wel erg veel was dus waren we toch een beetje bang dat we commentaar zouden krijgen van het CB. Integendeel, we deden het prima. Het is een stevig mannetje (al vanaf het begin) en zijn verhoudingen zijn prima!

Wel moet ik zeggen dat ik de wijkverpleegkundige wat praktischer ingesteld vind dan de arts. Die laatste zit wat meer op de regels, maar al met al zijn we wel tevreden!

Jasper was met 6 maanden trouwens 71 cm en 8670 gram

Groet,
Jacqueline

Terug
Bovenaan