K*t C.B.

Hoi!!!
Ik heb zelf geen vervelende ervaring met het cb. Bij Roos was ik best onzeker, nu gelukkig minder. De wijkverpleegkundigen zijn best oke en de arts is super, zij geeft je echt zelfvertrouwen, zo van jij bent de moeder en weet zelf wel  wat goed is voor je kindje, heerlijk.
Linde was een maand geleden 62 cm en woog 6900 gram, hier geen tenger meisje dus.
Maar als jou kindje gewoon normaal haar voeding krijgt is dat toch prima!!!
Dus ik zou het cb als richtlijn gebruiken en om te wegen en te meten en verder lekker doen wat jij denkt dat goed is.
Succes! groetjes Danielle.

Linde is nu 5 mnden oud, weet niet precies wat ze weegt en hoe lang ze is.
Bij de geboorte was ze 50 cm en 3905 gram.

Ach ja, meestal zit ik daar braaf ja te knikken en doe ondertussen wat mezelf het beste lijkt!

Ik moet zeggen dat de dokter hier wel fijn is. Ze zei ook: ik hoef je niks te vertellen, want het is al je 3e. Dit in tegenstelling tot de verpleegkundige, die doet altijd of ik van niks weet. (terwijl het zelf een vrijgezelle muts is van 50, zonder kids!!)

Liefs Annemarie

Hoi, Ik heb op dit moment echt een geweldige wijkverpleegkundige en arts gevonden bij ons op het CB. Geen klagen over !! Als ik vragen heb dan word er duidelijk op geantwoord en als ik hulp nodig ben dan komt de Wijkverpleegkundige gewoon langs, met de mededeling ik was toch in de buurt dus dacht Jolanda heeft de koffie wel klaar.... Heelijk gewoon !!

Maar hoe anders was het bij de eerste. Jorick was / is lang en dat is op zich geen probleem, maar als de assistent dan de curves verkeerd invult en de artsen en wijkverpleegkundigen zien dat niet, ja dan heb je de poppen aan het dansen. Jorick zou een waterhoofd hebben, dus elke week opnieuw naar het CB om het hoofdje te meten en het gewicht te bepalen. Na een maand naar de CB arts toe, deze was heel vriendelijk maar ook zij zei dat Jorick vermoedelijk een waterhoofd had. Dus ik echt aan het eind van mijn latijn en schiet dus uit de bocht. De arts wilde me niet door sturen want het was niet zeker. Dus ik Jorick in de auto gepakt en naar de Huisarts gereden. Deze vond het belachelijk en vroeg of ik misscien toch nog even het dossier van het CB wilde gaan halen. Dus dat gedaan. Bleek er de curve van een meisje in te zitten en neit van een jongen. Nou ik weet zeker dat Jorick een jochie is, maar het CB ben ik toen niet meer geweest..................... Entingen bij de Huisarts gehaald en nu een leuke nieuw bureau met leuke lieve mensen.

Jolanda

Zoë was bij de geboorte 2935 gram.

Met 5,5 maand was ze op het CB 6340 gram en 65,5 cm.

Ook geen stevige meid dus.Terwijl ik haar best mollig vind als ik naar
haar armen en beentje kijk,maar ze blijkt qua lengte op de onderlijn te
zitten.Vind ik niet erg.Heb liever dat ze iets te licht is dan te zwaar
omdat ik zelf wel wat overgewicht heb.Mijn vriend is lang en tenger dus
hopelijk heeft ze zijn postuur.

Bij ons op het CB zijn ze goed te vreden over gewicht.Met haar lengte
zit ze nu voor het eerst op de gemiddelde lijn en dat vinden ze
belangrijker dan het gewicht.

groeten dianka

hoi!
ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar misschien bedoelde ze het gewoon vriendelijk? Ik was er natuurlijk niet bij dus misschien kwam het er wel heel bot uit, maar misschien was het gewoon een opmerking om het verschil aan te tonen tussen de twee kindjes?
Ach, ik had in Amsterdam ook echt een doos!! Lior is ook erg 'tenger', ze is nu bijna 2 jaar en 10 kilo, Milo is 2 kilo lichter dan haar, haha! Ze deden daar ook altijd erg moeilijk maar ik ben zelf 1.82 en 60 kilo, wat verwachten ze dan van me, een moddervet kind!?? Zoals al eerder gezegd werd: het ene oor in en het andere ook uit, en alle kinderen zijn anders, laat ze maar lullen!
liefs Stephanie

Terug
Bovenaan