k*t cb

wow marrie, dat was wel schrikken zeg!
Herken het gedrag van je oudste wel een beetje in dat van mijn oudste, alleen dan wat minder extreem. Enneh.. ook altijd blauwe plekken en schrammen en korstjes enzo. Altijd wel wat te zien. Type: eerst doen, dan denken

Even goed stoom afblazen!

(Aan de andere kant: wel goed dat ze letten op kinderen met plekken, maar iets minder tactisch gebracht...)

hai marrie

ik snap heel goed dat je geschrokken en boos bent, maar ben ik de enige hier die zich ook kan verplaatsen in het cb??? er wordt gezegd dat 'ze' de mensen die echt mishandelen maar moeten pakken, maar hoe weten zij het verschil? zij doen hun werk en signaleren... als er niets aan de hand is en de ha staat achter je, dan komt het vast goed! ze zouden het maar bagatelliseren en zo een mishandeld kind niet helpen...
begrijp me niet verkeerd, hoor! ik vind het rot voor je en ik zou ook schrikken. maar ik snap het ook...

groeten
rosanne

hoi hoi,
even een vraagje gaan ze al testen als hij pas 2 is?  mijn zoontje is nu 5 en altijd super druk geweest als baby dreumes peuter en nu nog steeds super druk.
hij heeft hiervoor op het mkd medisch kleuter dagverblijf gezeten en daar hebben ze hem getest hij krijgt nu ritalin dit helpt wel maar heeft ook een hoop negatieve effecten vinden wij zo eet hij bijna niets ( 5 jaar en 14 kilo) en als hij ze op heeft praat hij aan 1 stuk door pffff soms zo vermoeiend. maar ja neemt hij ze niet springt hij de hele dag in het rond ook vermoeiend.
ben benieuwd wat er uit de testen komt.

veel suc6 met het cb.

groetjes,
marike

Hoi Woedel,

Ik had ook wel geschreven dat ik het aan de ene kant ook wel begrijp van het cb.....
Toch vind ik hun dus niet geschikt voor deze zaken,en dan ga ik even van mijn eigen cb uit.
Hoevaak kom je daar nu niet vaker dan 1 keer per maand,je ziet steeds iemand anders,vaak zijn het ook nog niet van de aller snugerste zeg maar.
Is het zo raar dat die paar keer per jaar dat je daar bent je kind een blauwe plek heeft?
De mensen die hun kinderen echt wat aan doen verbergen dat vaak.
Ik vind "sociale" controle op die manier goed,maar het cb staat bij mij niet zo hoog in het vaandel.
Ze schrijven wat in hun schriftje ,en de volgende interepeteerd het net weer anders,zo had mijn zoontje spontaan een voorkeurshouding,wat  dus niet zo is,maar de tweede persoon had gewoon niet goed gelezen.
Kijk en dat kan dan verder geen kwaat,maar zo'n melding maken is natuurlijk ff wat anders.
Want wat gaat er nu gebeuren,waarschijnlijk niets,dus wat heeft zo'n melding dan uberhaubt voor nut?
Sorry maar zo zie ik het,en elk cb is anders.

Groetjes Merel

Hoi,
ik snap dat je heel erg geschrokken bent. En hier flink wat stoom moet afblazen.  
Maar ik vind het wel goed dat ze eerlijk tegen je zijn geweest. Dit soort vermoedens moeten ze echt uitspreken en ze zijn er voor om dit te signaleren. Ik kom het in mijn werk vaak tegen dat ze van alles vermoeden en daar niet open in zijn tegen ouders. Niet alleen vanuit het CB trouwens (ook scholen, politie, etc.).
Nu je het weet, kan je er zelf iets mee doen. Zoals je al hebt gedaan door de huisarts te bellen en de kinderarts in te gaan schakelen.
Groetjes Veerle

Hoi!
Tja, ik wil niemand tegen het hoofd stoten, maar ook ik vind dit een goede zaak.   Er wordt niet  voor niets zoveel "reclame" gemaakt tegen/voor kindermishandeling. Mijn zoontje viel voor de miljoenste keer weer eens op zijn voortanden (hij vergeet steeds zijn handjes eerst op de grond te zetten....) en toen ik voor hulp belde met de huisarts, zei de assistente dat ze het wel ging melden en in het dossier ging vermelden aangezien dit al de zoveelste keer was. PRIMA! Wat een oplettendheid!
Bij het cb kom je inderdaad veel verschillende mensen tegen, die niet de hele voorgeschiedenis weten van alle kinderen, dus lijkt het mij een kleine moeite om gewoon te melden dat hij/zij hyperactief is en om te vragen of de persoon in kwestie eventjes in het dossier kan kijken.
Zo'n explosieve reactie/uitspatting lijkt mij juist averechts werken...

Groetjes, Ingrid

hoi hoi

hier ben ik weer

de rust is weer gekeerd en me man zei ook al dat hij het wel goed vond dat ze allert waren alleen toen ze het vanmorgen zei schrok ik zo dat ik niet meer helder kon nadenken was zo woedend

ik geloof dat ik me halve familie heb gebeld om te spuien
ach ja en mischien als ik woensdag met jayla op controle ga dat we er even wat rustiger over kunnen praten
iedergeval gaat de huiarts een mail naar hun toe sturen met een verslagje van kaya

even over die ADHD weet effe niet meer wie dat vroeg

maar mijn broetje heeft ook ADHD en we herkennen heel veel van mijn broertje wat kaya ook heeft mijn broertje heefd ook een med kdv gezeten en is daarna na special onderwijs gegaan   en heeft al verschillende medicijnen gehad
nu zit hij in de puberteit en is werkelijk waar helemaal ontspoord staat nu op de wacht lijst voor inetrene zorg

kaya en mijn broertje hebben de zelfde kinderarts
en omdat er zoveel overeen komsten zijn wou de arts al beginnen met testen
we hebben wel besloten als hij het heeft zolang mogelijk van de medicijnen af te kunnen houden
 we gaan het nog een half jaar aankijken en dan pas gaat de kinderarts een beslissing nemen

hij krijgd nu een logboekje mee naar school en daarword door de juf ingeschreven hoe zijn ochtond is gegaan
ook hebben we met zijn juf een paar regels (om zo maar even te zeggen) afgesproken

we proberen zoveel mogelijk structuur te geven

groetjes mariella

Terug
Bovenaan