Kaalscheren??

Ja, die uitdrukking kuikenpluis kende ik ook nog niet. Echt geweldig!

Ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om m'n beepje kaal te scheren; dan zou ik nog maar ff doormodderen. Maar ik weet dat in sommige culturen het heel normaal is om je beep kaal te scheren. Daar zou het haar inderdaad mooier van terugkomen, zegt men?!?

Voor die droge wangetjes heb ik ook nog geen wondermiddel; smeren, smeren, smeren (net als met je eigen lippen; is ook bijna onbegonnen werk in deze tijd van het jaar). Zwitsal geeft idd vaak pukkeltjes. Mika heeft daar geen last van, maar m'n dochter Lara had dat ook.

Hey Rimke; succes met je kuikentje! We horen er wel van als ze onder 't kappersmes is geweest he?

Kuikenpluis.. Hmm... Dan zal onze dochter ook wel voor die benaming in aanmerking komen.. Haha.. Met de geboorte wel een schattig klein bosje haar maar dat viel allemaal uit en tot nu toe (ze is 6 mnd) komt het maar nauwelijks op gang. Achter op de kruin wel een lokje, in de nak wat inimini haartjes en bovenop heel weinig en dun.
Maar afscheren.. no way !!! Ben al lij met wat ze heeft al is het maar zo weinig.. Anders wordt ze net zo'n skin-head ben ik bang... Haha... Als het erg pluizig is doe ik wat olie in het haar (wel vet maar moet bij haar ook wel, ivm droge hoofdhuid / eczeem) (dit helpt ook tegen berg trouwens).

Op een droge ruwe huid beslist geen producten smeren die parfum bevatten, zoals Zwitsal oid. Heb zelf maar eens een droge, ruwe gebarsten huid, das niet prettig en hun huidjes zijn al zo teer... Ik gebruik Vaseline Lanette, verkrijgbaar bij apotheek. (zonder recept). Alleen op de huid hoor, niet in het haar (is nml dikke  witte, vettige  zalf).

Succes, ik ben heel benieuwd of je het kuikenpluis eraf laat halen...

En wat hebben die 2 meiden (sorry, ben ff de naam kwijd) een prachtige bos haar. Om jaloers op te zijn. Zo lief, en dat ze al staartjes inkunnen.. Super !!

Maar het komt vast allemaal goed, ikzelf was ook tot 1 jr kaal en heb nu een dikke bos haarmet krullen, duss.....

ik smeer altijd zwitzal voor de wangetjes op en helpt goed.
als het haar begint te groeien dan zal het vast wel mooier worden toch mees heeft ook een matje en bovenop weinig.

groetjes

Hahahaha!!!
Leuk, dat er zoveel mee zitten..............kijk, voor ze 18 heeft ze echt wel normaal haar. (hoop ik............)
Maar nu is er gewoon geen land mee te bezeilen...........zal eens aan de kapper vragen, misschien kan ze die lelijke lange plukken een beetje bij punten ofzo.............polletje piekhaar.

Tja en die wangetjes, het is inderdaad smeren, smeren, smeren. Heb dus van weleda iets met bijenwas, ook ongeparfumeerd naar mijn weten, maar het is echt zo droog.........tuurlijk staat de kachel beneden ook aan, want het is koud. Helpt ook niet mee.................

Hoi Rimke,
Ik gebruik gezichtscreme van de Etos, Reef reageert daar goed op. Ik heb eigenlijk nog niets anders geprobeerd, want hij is lekker vet en dik en trekt toch snel in. Werkt perfect!
Ennu.... dat matje, hier ook hoor! Haha, een echte Amsterdamse tokkie dat ventje  van mij!
Groetjes Nanna  

Hej Rimke,

Ha,ha,ha, geweldig, kuikenpluis! Mooi toch joh! Niet kaalscheren hoor, pluis is nog altijd beter dan zo'n bloot kippeke! ha,ha,ha. Linde heeft zo'n 'sliert' je weet wel, zo'n foute die oudere mannen ook hebben om nog net te verdoezelen dat ze kaal zijn. Scheiding aan 1 kant en de rest hopsakee over t schedelke heen gedrapeerd, ha,ha,ha!! Ook niet fraai, maar goed het is maar tijdelijk. Ik dacht ook ad gel van Zwitsal. heb er met verbazing naar staan kijken en vond t echt iets NL. Een marketinggedachte? Ik heb t laten staan, omdat Linde te weinig haar heeft om er iets mee uit te proberen. Maar misschien lukt het jou ook om een klemmetje erin te frutselen? Ik doe Linde 'haar haar' (mwoa!) wel eens met haarlotion en dan 'netjes' kammen  en dan een klemmetje erin. Scheetig gezicht, maar succes niet verzekerd hoor!! Ha,ha,ha. Kijk zo ongeveer:

De ene is van drie maanden en de andere van 5 maanden.Verder slijt haar haar steeds meer weg en krijgt ze stekelpluis terug. Succes met je kuikentje! Lief hoor, ik hou m d'r in kuikenpluis! Liefs Pippi

@ petra: Meid, wat een plaatjes van meiskes.... moest nog aan je verhaal vd navelstrengen denken. Mooie zusjes toch? En wat een haar...zwijmel.....

Oordeel zelf.................hier past ook geen speldje in. Heb het al geprobeerd.........heb het idee dat ik haar fontanelletjes beschadig...............en er passen net 3 haren tussen............
Linde daarentegen heeft een fantastische pluk om een speld in te doen, is de vergelijking met oude mannen ook van tafel geveegd, de arme schat! Wat een heerlijk koppie!!

Etos gezichtscreme, gaan we proberen!!

Aaaaaahhhh, dat is toch schattig!!!!!! Ik zou zeggen: niks aan doen! Vind t erg lief staan!

xxx
Marian

Terug
Bovenaan