Kaartje bij geboortekaartje doen?

<p>We willen, naast onze naasten (familie, goede vrienden) ook andere mensen laten weten dat onze kleine (straks) geboren is, maar zitten niet per se te wachten op visite van deze, zeg maar, verdere kennissen). <br /><br />Is het vreemd dat we het kaartje algemeen houden, met alleen gegevens baby en ons adres en dat we in een los kaartje aangeven dat we het leuk vinden dat de ontvangers van het kaartje op bezoek komen? (Wat je normaal al op het kaartje zet, zeg maar. "We rusten van dan tot dan en wil je langskomen bel/app dan naar papa.") We willen dan dit losse kaartje er bij doen voor onze naasten (= iedereen waarvan we een bezoek op prijs stellen). En de mensen die wat verder van ons afstaan, krijgen alleen het geboortekaartje.<br /><br />Of heeft iemand een andere oplossing? <br /><br />Het gaat vooral om familieleden met wie we weinig contact hebben en kennissen van de familie van man of van mij (die we dus al heel lang kennen) die we het heuglijke nieuws wel willen melden, maar die we liever niet op bezoek willen hebben. (Ik ken de kennissen van manlief zijn familie bijvoorbeeld nauwelijks en vind het ook niet fijn om 'vreemden' op bezoek te hebben tijdens de kraamperiode (of daarna).)</p>
 
Ah ja ik snap het!

Ik heb wel een tip die bij ons heel goed gewerkt heeft.We hebben op het geboortekaartje alleen ons adres vermeld staan en geen telefoonnummers etc. (Dus nee dat is niet vreemd! Ik vind het ook zelfs mooier ?)
De mensen die dicht bij ons staan hadden namelijk onze gegevens wel ☺️
Zo maak je de drempel ook wat groter en zien mensen het geboortekaartje niet als uitnodiging maar als aankondiging van de geboorte (zoals het ooit oorspronkelijk ook bedoeld was) ?
Nu zijn wij sowieso niet van de gedichtjes en extra teksten dus voor ons was het makkelijk besloten ?

Wij hebben eigenlijk alleen mensen op bezoek gehad die dicht bij ons stonden. Vonden we heel fijn zo.
 
Ik zou zelf een van 2 dingen kiezen: of de lijst kleiner maken van mensen die je geboortekaartje krijgt (eventueel een aangepaste digitale versie naar mensen die verder van jullie af staan maar je wel op de hoogte wil brengen), of de mensen die je wel wil uitnodigen apart een berichtje sturen met een uitnodiging.
Ik zou voor zoiets gaan vanwege de kosten, en vanwege minder gedoe met aparte kaartjes en opletten of dat naar de goede mensen gaat. (Je gaat ongelooflijk moe zijn die eerste dagen, dus enveloppen die klaarliggen en alleen kaartjes in de enveloppen schuiven is een stuk meer foolproof.)
Maar doe vooral wat bij jullie past!
 
Bedankt voor je tip WonderAn! Dat is een goeie. 

En Feutje: goede tip van dat alles klaarleggen (enveloppen enz). Wie weet doen we dat wel. Al spelen we nu met het idee om pas na een paar weken kaartjes te versturen. (Onze directe familieleden horen het natuurlijk toch al snel na de geboorte.)
 
Ik denk dat mensen die verder van je afstaan toch niet op kraamvisite komen hoor. Als wij een kaartje krijgen van iemand die we verder ook nooit zien dan stuur ik een kaartje, soms met een cadeautje erbij.
 
Wij hebben ons geboortekaartjes ook algemeen gehouden. Ons adres en telefoonnummer erbij gezet, maar niets in de trant of mensen langs willen komen ofzo. De mensen die dicht bij je staan komen toch wel langs. Zelfs zou ik een los kaartje erbij wat ‘rommelig’ vinden maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
Ik zeg al een tijdje tegen iedereen dat we in ieder geval de eerste week geen bezoek willen zodat we zelf ook even aan de situatie kunnen wennen.
Dat scheelt al een boel.
Je zou ook zoiets op de kaart kunnen zetten?
Vind het zobieso apart dat je net 1 dag leeft of net bent bevallen dat je dan met je partner allemaal gasten moet verzorgen.
Maargoed zo werkt dat nou eenmaal
 
Wat wij gemerkt hebben is dat mensen die al verder van je afstaan vaak alleen een kaartje sturen en niet op bezoek komen. En helemaal nu met de corona komen mensen minder snel.

Een paar weken wachten met versturen zou ik niet doen. Een paar dagen kan wel, dat je ze bijv aan het einde van de kraamweek verstuurd.
 
Terug
Bovenaan