Hallo girls, hier de vreselijke antiPlopmama. Blij met jullie reacties, sorry als ik agressief overkom. Voor de goede orde, dit is een discussieforum, dus het lijkt me best op z'n plaats om een statement te plaatsen over het meegaan in commerciële TV-hypes. Ik denk namelijk dat het 1) helemaal niet goed is om jonge kinderen (te vaak) tv te laten kijken en 2) dat onder het mom van kindervermaak onze generatie een poot wordt uitgedraaid met allerlei merchandise. Er komt een leeftijd dat ze via school in de stroom van "mee willen (moeten) doen om erbij te horen" niet meer te redden zijn, maar goed, c'est la vie, dat hebben wij allemaal ook gehad, ik in de jaren 70 en 80 (mijn jeugd, ik ben 34) met de hoelahoephype en Doe Maar tassen/stickers/buttons en roze omafietsen en meisjes van 10 met schoenen met queeniehakjes. Maar wat heeft het voor zin om allerlei hypes al op jonge leeftijd te voeden? Mijn zoon (net 3 jaar) kent Plop omdat ze op het KDV een CD hebben, maar zou hem nog niet herkennen als-ie op straat tegen Plop ineigen persoon aanbotste (ik ook niet trouwens). Hetzelfde geldt voor K3. Puur leuk om wat het is, namelijk dansbare muziek (al vind ik er niks aan, maar daar gaat het niet om), en niet om alles wat er bij wordt bedacht dat niks meer met de essentie te maken heeft. Het enige waar mijn zoon wel eens naar kijkt (en dus niet elke dag) is Sesamstraat. Leuk, herkenbaar (gisteren nog riep hij: hee Emilia! Kijk! Lot is aan het strijken!), educatief en grappig. Maar ik hoor hem werkelijk nooit vragen om een Sesamstraatrugtas of Sesamstraatkleding of Sesamstraatsloffen ... Nou, hopelijk weer een beetje meer duidelijk en wie weet aanzet voor wat nieuwe discussie, bijvoorbeeld over Hoeveel TV kijken jullie kids. Groet, Emilia