Kabouter Plop Kindermode

Hallo girls, hier de vreselijke antiPlopmama. Blij met jullie reacties, sorry als ik agressief overkom. Voor de goede orde, dit is een discussieforum, dus het lijkt me best op z'n plaats om een statement te plaatsen over het meegaan in commerciële TV-hypes. Ik denk namelijk dat het 1) helemaal niet goed is om jonge kinderen (te vaak) tv te laten kijken en 2) dat onder het mom van kindervermaak onze generatie een poot wordt uitgedraaid met allerlei  merchandise. Er komt een leeftijd dat ze via school in de stroom van "mee willen (moeten) doen  om erbij te horen" niet meer te redden zijn, maar goed, c'est la vie,  dat hebben wij allemaal  ook gehad, ik  in de jaren 70 en 80 (mijn jeugd, ik ben 34) met de hoelahoephype en Doe Maar tassen/stickers/buttons en roze omafietsen en meisjes  van 10 met schoenen met queeniehakjes. Maar wat heeft het voor zin om allerlei hypes al op jonge leeftijd te voeden? Mijn zoon (net 3 jaar) kent Plop omdat ze op het KDV een CD hebben, maar zou hem nog niet herkennen als-ie  op straat tegen Plop ineigen persoon aanbotste (ik ook niet trouwens). Hetzelfde geldt voor K3. Puur leuk om wat het is, namelijk dansbare muziek (al vind ik er niks aan, maar daar gaat het niet om),  en niet om alles wat er bij wordt bedacht dat niks meer met de essentie te maken heeft. Het enige waar  mijn zoon  wel eens naar kijkt (en dus niet elke dag) is Sesamstraat. Leuk, herkenbaar (gisteren nog riep hij: hee Emilia! Kijk! Lot is aan het strijken!), educatief en grappig. Maar ik hoor hem werkelijk nooit vragen om een Sesamstraatrugtas of Sesamstraatkleding of Sesamstraatsloffen ... Nou, hopelijk weer een beetje meer duidelijk en wie weet aanzet voor wat nieuwe discussie, bijvoorbeeld over Hoeveel TV kijken jullie kids. Groet, Emilia

Hallo Emilia
dit is idd een discussieforum maar jou "statement" zoals je hetzelf noemt vind ik persoonlijk  een aanval op andermans smaak en ideeen.
Als je een discusie wilt voeren prima maar laat een ander in zijn waarde.

Wb je vraag over tv kijken. Mijn zoontje kijkt nauwelijks tv. Niet omdat ik het zo slecht vind maar simpelweg omdat het er vaak gewoonweg niet van komt. Overdag hebben wij nooit een tv aan dus dat is  makkelijk en vaak is onze  vooravond vooral bezet met eten, opruimen en badderen en dan is het voor hem alweer bedtijd. Mocht het er toch een keer van komen dan kijkt hij nauwelijks want het boeit hem nu nog niet.
Ik ben het met je eens dat er rondom  tv figuurtjes een hype ontstaat en daar ben ik ook geen voorstander van. Maar ja, in deze maatschappij lijkt het alsof weinige nog genoeg creativiteit en fantasie hebben om eigen ideeen en idealen na te streven waardoor  het makkelijk is om mee te gaan met de grote stroom. Maar ook hier geldt, doe vooral wat je wilt en waar je je lekker bij voelt.

De mama die op zoek was naar Plop kleding, kijk maar eens op www.marktplaza.nl
Dit is wel 2de hands maar voor een spotprijsje te koop! Succes....

Groetjes Jeanette

He Emilia,
wat jammer dat je zo denkt over plop en co. Kinderen vinden het namelijk wel heel erg leuk om  naar te kijken.  Persoonlijk hou ik ook niet zo van de muziek, maar het gaat  niet om mij maar om de kids. Mijn dochter heeft een shirt van Bob de Bouwer en vindt dat geweldig! dat is dan toch alleen maar leuk dat ze er zoveel plezier aan heeft?!
En over wat verantwoord is of niet kun je discussieren, ik vind Sesamstraat niet zo geschikt voor mijn kinderen, maar val er toch ook niet over dat jij dat wel vindt?!

Goh zeg, dat mijn simpele vraag om Plopmode, zoveel te weeg brengt.

Ik denk dat het meer een topic word inderdaad over hoeveel tv kijkt mijn kind? En is al die commerciele troep op de buis goed voor mijn kind. Ik vind Zeppelin een prima aanbod hebben. Ik heb een hekel aan fox kids en nick, maar dat is ook maar persoonlijk.

Ik vind het allemaal nogal hokkerig klinken. Alsof ik mijn kind de hele dag voor de tv zet. Toevallig ben ik een zelfbewuste, jonge moeder die ervoor gekozen heeft om thuis te zijn om er altijd voor haar kind te zijn, en de zorg aan niemand anders over te laten. En je geeft mij met jouw opmerking het gevoel dat ik er niet ben voor mijn kind en haar gewoon de hele dag voor de buis zet. We hebben theeleut-uurtjes, knutsel-uurtjes, fruit-uurtjes, lees-uurtjes, zelfspeel-uurtjes, en  dus twee tv-uurtjes. Elke moeder  of vader  trekt zijn eigen plan.  En ik denk dat zolang het kind er niet onder lijdt je elkaar daar niet op aan moet spreken op een forum.

En  om nog even terug te gaan naar de simpelheid van mijn vraag. Mijn dochter mag haar kleren niet zelf uitzoeken ofzo, maar ik vind het heel erg leuk als ik haar s ochtends blij maak met mijn keuze voor de dag, en dat zijn vaak shirts met een print van een meisje, vogeltjes, of in dit geval een figuurtje van de tv.

hoi,

wat hebben  we een leuke discussie. zoals ik al eerder zei over die plop kleding dat moet ieder voor zich weten.

wat betreft tv kijken vind ik ook dat ieder voor zich dat moet weten. mijn dochter kijkt toch wel regelmatig tv. zowel zappelin als nickelodeon ('s morgens). soms ook hele dagen niet. maar als ik me niet lekker voel of mijn dochter is erg moe van het buiten spelen of zo, mag ze van mij tv kijken of een dvd. ik ben van mening dat een kind op haar leeftijd uit kleine dingen mag kiezen. ik bepaal waaruit ze mag kiezen. maar zij is helemaal te wauw (om het maar ff in haar taaltje te zeggen) dat ze zelf heeft mogen kiezen. ze leert hier ook mee dat ze verkeerde keuzes kan maken. dit klinkt erg zwaar, maar zo leren ze spelenderwijs wat keuzes maken zijn en de gevolgen ervan. zij mag wat dat betreft ook met sommige kleding kiezen die ik dan uitgezocht heb. het is niet dat ze haar hele garderobe mag uitzoeken. maar een kind mag toch ook weleens iets zelf uitzoeken. dan is het maar commercie. mijn dochter houd erg van Dora (nickelodeon). ik houd niet van shirts met prints. ze zag ze en wilde hem graag hebben. ze heeft hem gekregen. puur omdat ik het haar gunde en ze erg blij mee was. het ligt natuurlijk ook hoe je financieel zit. deze commercie spullen zijn toch altijd wat duurder. en ik geef er ook echt niet vaak aan toe, maar het moet wel kunnen is mijn mening. jij draagt toch ook niet wat een ander leuk vind. maar goed zoals ik al zei, is dat ieder zijn eigen mening gelukkig. iedereen veel geluk verder met zijn of haar keuzes wat betreft kinderen opvoeden. iedereen doet het op zijn of haar  eigen manier.

groetjes brenda

hoi,
in belgië overal zowat verkrygbaar,
misschien moet je eens via site studio 100 proberen,
staan vast wel ergens links naar winkels in nederland
succes en véél plezier,anne

Hoi,

Leuke reactie's heb je gekregen op een heel normale vraag (althans vind
ik dan) als je kind plop leuk vindt lekker aan laten doen!!!! Ik heb
een zoon van 4 die Bob de Bouwer te gek vindt nou doet ie toch lekker
Bob de Bouwer kleren aan?!?! Mijn dochter (inmiddels 9) had voorheen
alleen maar roze kleren aan inmiddels voelt ze zich hier iets te groot