Kamer voor 2 kindjes

Jessicaaa

New member
<p style="text-align: center;">Hoi iedereen ❤️,</p><p> </p><p>Wij zijn eind september uitgerekend van ons tweede kindje ?. Nu hebben wij een klein appartementje met maar 2 slaapkamers. We wisten al van tevoren dat we de kindjes op 1 slaapkamer wilden doen. De baby die er aan komt slaapt eerst bij ons in de cosleeper.</p><p>Onze eerste dochter (dan 2 jaar en 2 maanden) is super zorgzaam en past zich makkelijk aan, dus wij denken dat het goed moet komen. Het geslacht van de tweede weten we nog niet (hopelijk as dinsdag). Toch zijn wij al erg benieuwd naar ideeën voor de nieuwe inrichting voor de kamer. </p><p>Zijn er hier meer mensen die 2 kindjes op 1 kamer hebben? Hoe gaat dit en hoe hebben jullie de kamer ingericht? ??</p><p> </p><p>Groetjes van ons ❤️</p>
 
Onze jongste heeft 4 maanden ongeveer in de cosleeper bij ons geslapen, toen is hij naar de kinderkamer gegaan naar zijn grote broer. De jongste slaapt in het ledikant. We hebben een stapelbed gekocht waar ze dan later beide in kunnen slapen (21maand verschil in leeftijd).
De oudste slaapt nu dus in het onderste bed in het stapelbed. Het trappetje hebben we nog niet gemonteerd omdat we gokken dat meneer dan de hele tijd naar boven klimt ;)
Verder staat er in de kamer een grote kledingkast en een boekenkast. Ik vind ze nu nog te klein om alleen op de kamer te spelen, dus alle speeldingen zijn gewoon in de woonkamer. Al verheug ik me er nu al op om over een paar jaar de woonkamer weer als woonkamer te kunnen gebruiken zonder te struikelen over de duplo etc :D 
 
Wij hebben 2 dochters (2.5 jaar en 8 maanden) en ook maar 2 slaapkamers. Het idee was ook om de kinderen snel samen te laten slapen, maar de jongste slaapt nog steeds in onze slaapkamer...
Ze gaan s avonds meestal op verschillende tijdstippen naar bed en s nachts is vaak één van de twee wel aan het spoken. De jongste slaapt ook nog niet altijd door. En de jongste wilt vaak om 5:30 een flesje om vervolgens nog even door te slapen. Als ze dan samen slapen, is de oudste km 5:30 klaarwakker en daar heb ik geen zin in.
Het middagdutje doet de oudste van 13:00-15.00. De jongste weer op andere tijden. Dan is het helemaal niet handig als ze samen slapen. Zeker een baby die zichzelf soms in slaap huilt/moppert, want dat werkt soms gewoon zo.. dan is de oudste direct wakker.
We hebben het hier een poosje geprobeerd maar het werkte écht niet. Dus nu slaapt de jongste weer bij ons op de kamer (al riep ik van tevoren dat ik dat écht niet wilde).. en dit geeft ons veel meer rust. Over een poosje proberen we het wel weer eens. Er zitten meer haken en ogen aan dan ik van tevoren had gedacht...
Maargoed, dat moet je zelf ervaren ;)
De oudste heeft op haar slaapkamer een kledingkast waar kleertjes voor beiden in zitten en de commode(lades) delen ze ook. Gaat prima. Ruimte genoeg. De lakens/slaapzakken enzo liggen in een aparte kast. 
 
Dankjulliewel! Fijn om jullie ervaringen te horen! De oudste zingt zichzelf in slaap of speelt soms nog eventjes. Dat is de eerste maanden geen probleem. We krijgen een zoontje en we laten hem eerst lekker bij ons. Goeie hoop dat ons meisje zich net zo makkelijk aanpast als altijd, maar dat moet ons zoontje dan ook kunnen. We gaan het ervaren en als het meer rust geeft op onze kamer dan is dat maar zo. Super bedankt! 
 
Dankjulliewel! Fijn om jullie ervaringen te horen! De oudste zingt zichzelf in slaap of speelt soms nog eventjes. Dat is de eerste maanden geen probleem. We krijgen een zoontje en we laten hem eerst lekker bij ons. Goeie hoop dat ons meisje zich net zo makkelijk aanpast als altijd, maar dat moet ons zoontje dan ook kunnen. We gaan het ervaren en als het meer rust geeft op onze kamer dan is dat maar zo. Super bedankt! 
 
Dankjulliewel! Fijn om jullie ervaringen te horen! De oudste zingt zichzelf in slaap of speelt soms nog eventjes. Dat is de eerste maanden geen probleem. We krijgen een zoontje en we laten hem eerst lekker bij ons. Goeie hoop dat ons meisje zich net zo makkelijk aanpast als altijd, maar dat moet ons zoontje dan ook kunnen. We gaan het ervaren en als het meer rust geeft op onze kamer dan is dat maar zo. Super bedankt! 
 
Terug
Bovenaan