Kampeerbedjes

Wie heeft er ervaring met welk type kampeerbedjes?

Ik las dat je zelfs lichtgewicht bedjes heb die je mee kan nemen in de handbagage tijdens het vliegen?

Hoor graag de ervaringen en merken!

Hoihoi,

van zo'n lichtgewichtbedje dat je mee kan nemen in het vliegtuig heb ik nog nooit gehoord. Ik ken wel die lichtgewicht bedjes die je heel makkelijk opzet en die ook niet veel ruimte in nemen. Deze kan je helemaal dichtritsen en is dus ideaal voor op vakantie, zodat je kindje buiten kan slapen en geen last heeft van ongedierte.

Wij hebben gewoon zo'n groot lastig ding, maar gebruiken het alleen voor als hier iemand komt logeren of als we ergens heen gaan en hem daar op bed leggen en dan is er altijd ruimte genoeg in de auto. Het zet wel makkelijk op vind ik, en het is ook erg stevig. We hebben er een los matrasje bijgekocht omdat ik het matrasje wat erbij zit zo hard vind... Als we het bedje mee zouden moeten nemen op vakantie zou ik wel voor zo'n lichtgewicht en klein  inklapbaar bedje kiezen! Dus ben ook benieuwd naar de ervaringen daarmee!

Groetjes,
Jo

Hoi,

Volgens mij bedoel je de travel-cot (zo heet ie volgens mij)
Het is een inklapbaar tentje met ritsjes en een zelfopblaasbaar matrasje, weegt ongeveer 2 kilo.
Ik heb hem ook, mijn dochter heeft er een paar keer in geslapen.
Nu ze groter is breekt ze hem bijna af.......dus voor hele kleine kindjes vind ik het ideaal, daarna kun je beter een campingbedje nemen.

Groetjes van Gea

Ik heb ook een normaal campingbedje, maar ik moet eerlijk zeggen dat wij ook niet echt op vakantie zijn geweest nog (en Lotte is nu bijna 2), omdat ze uberhaupt al lastig sliep, behalve in haar eigen bedje. Wat dat betreft heb je als ouder soms niets te willen.
Wij hebben trouwens wel altijd haar eigen matrasje gebruikt, want ik vind die dingen die er in liggen zo hard en dun!

Wij gingen dan naar bijv. Landal Greenparks, waar ze in een ledikantje kon slapen. Zo konden we er toch even tussenuit en kon Lotte goed slapen.

Bij mijn ouders staat ook zo'n campingbedje met matrasje, maar daar heeft ze nog nooit geslapen. Wel geprobeerd, maar dat werd altijd een groot drama.

Groetjes, Marisa

Ik heb een topmark trouwens. Hij is wel redelijk zwaar. Klapt goed uit en in. Wij zijn er erg tevreden over, maar de  matrasjes van de meeste campingbedjes lijken mij niet comfortabel. Het lijken wel planken!

We hebben hier een normaal campingbedje, maar die nogal log en zwaar is en ook ben je even bezig met het opzetten, tenminste dat verschil merkte ik toen ik eenmaal een travelcot had aangeschaft.
Die zou je volgens mij inderdaad meekunnen meenemen in het vliegtuig, licht en compact, zit in een tas, helemaal opgevouwen. Is in 2 seconden uitgeklapt en zo weer in elkaar gevouwen en opgeborgen. Met andere woorden, daar ben ik echt helemaal enthousiast over, je kan het volledig dichtritsen met muskietengaas, dus goed om te voorkomen dat je kindje wordt opgevreten door steekbeesten, hihi.

Mocht je willen kijken hoe zo travelcot eruit ziet, hier is de link, www.deryan.nl.

Onze dochter is overigens bijna 5 maanden, slaapt er heerlijk in.

Alice

De travelcot bedoelde ik inderdaad, het lijkt mij superhandig! Ook omdat we een zeilboot hebben en als het lukt willen blijven varen met de kleine. We wachten wel even af wat voor kindje het is, maar bedankt voor alle tips!!

Hoi,

Ik heb de travelcot ook gekocht voor op de boot, werkte goed, alleen nu we de tweede verwachten gaan we met netten werken.

groetjes Maris

ps ik heb ook op je andere topic gereageerd. Als je vragen hebt over zeilen met de kleine, stel ze gerust! Eventueel kun je ook msnen als je dat handig vind.

Terug
Bovenaan