Kampeerbedjes

wij hebben gewoon zo'n standaard campingbedje.
Opgeklapt is dat een langwerpig pakje. Hebben er ook een (vouwbaar)matras bij gekocht voor het comfort.

Wij nemen hem ook gewoon mee als we gaan kamperen... de vorm is niet lastig ofzo, dus kan er altijd wel bij/tussen.

Zo'n travelcot leek mij ook wel wat... maar vooral als je kindje nog niet mobiel is.
Daarna heb ik zo'n vermoeden dat ze er met bedje en al 'vandoor' gaan, maar zou best mee kunnen vallen natuurlijk.

Voor nummer 3 gaat ook gewoon het campingbedje mee op vakantie (en dan moet de tent ed ook mee, dus acht dan valt het formaat van dat bedje ook wel mee )

groetjes,
Marije

Bedankt voor jullie reacties. We kamperen normaal ook maar gaan dit jaar een keer met de caravan. Ik hoop alleen dat een kleintje erin wil slapen maar goed, kwestie van gewenning?

Mariska, als je nog tips hebt in het andere topic graag! Het leek mij inderdaad wel handig voor ook op de boot (muggen in bepaalde periode).

over in het campingbedje willen slapen of niet...
Wij zijn vorige week een midweekje weggeweest voor het eerst na de geboorte van de jongste (15-11-2008) en hij had nog nooit ergens anders geslapen dan in zijn wiegje of in de kinderwagen.
En geen enkel probleem gelukkig!

Oh ja met muggen ed, je hebt ook klamboes voor over campingbedjes!
Die 'span' je gewoon aan de bovenkant over het bedje heen, verkrijgbaar bij eigenlijk alle babywinkels.

Wij hebben een gewoon campingbedje en een travelcot...

Het gewone bedje nemen we meestal mee op visite e.d. als het nodig is. Wel hebben we er een matrasje bijgekocht, want anders liggen ze idd erg hard. Ik heb voor zekerheid een paar dagen thuis 'geoefend', dan legde ik hem voor zijn slaapjes overdag in het campingbedje, ook om de geur vertrouwd te maken.

De travelcot hebben we afgelopen zomer in de caravan gebruikt en is ons op zich goed bevallen. Mijn zoontje was wel al 16 maanden toen, dus hebben thuis echt moeten laten wennen (in het begin vond hij het helemaal niets). Dit omdat travelcot natuurlijk niet open is van boven, echt een tentje is en dat was hij niet gewend. Maar na een weekje ging hij ook in travelcot goed slapen.

Toch gebruik ik 'm nu thuis niet want je kunt geen hoeslakentje over het matrasje leggen en dan liggen ze dus op zo'n gladde (polyester?) ondergrond ipv katoen. Ik heb wel op vakantie een lakentje erop gelegd, maar dat glibbert en kreukelt dus alle kanten op. Een ander nadeel: omdat het een tentje is kan het best warm worden daarbinnen... Mijn mannetje heeft flink wat afgezweet en ook een stuk minder goed geslapen doordat hij het zo warm had op vakantie.

Dus als ik de keuze heb, sleep ik liever met het gewone campingbedje...

Hallo,

Ik heb het reisbedje van 'Babybjorn reisbedje light' en ben heel tevreden. Het is een beetje uniek in zijn soort, en zit een beetje tussen de normale campingbedjes en de traveltentjes in. Wij zijn heel tevreden, en hij gaat overal mee naar toe, en op vakantie ook mee naar het zwembad als box. Hij is zeer stabiel, ook als de kleine groter wordt.

Het is erg lichtgewicht en zit in zijn geheel in een tas die in het viegtuig zo mee kan. Makkelijk opzetten en weer terug in de tas krijgen, natuurlijk denk je hier de eerste keer dat je het probeert anders over... :)

het enige nadeel is dat het geen goedkoop bedje is, maar wij vinden het z'n geld erg waard.

Succes ermee,
Kim

Bedankt voor jullie reacties. We hebben inmiddels de travelcot aangeschaft, we hopen deze straks in de caravan en ook op de zeilboot te kunnen gebruiken. En werkt het niet...dan is marktplaats de uitgewezen weg.

Bedankt voor alle tips!

Terug
Bovenaan