kamperen met de kleine

Hallo allemaal,

Wij gaan over twee maanden voor het eerst kamperen met Maaike. Nu ben ik daar nogal onzeker over en vroeg mij of jullie al ervaringen en eventueel tips hebben met het kamperen met een baby van 10 maanden.
We gaan overigens met de caravan.

Groetjes
Inge

Hoi

Ik heb zelf geen ervaring met Kamperen, maar ik weet dat mijn moeder mij vroeger al meenam toen ik pas 3 maanden was! En dus gewoon met een bungalow tent he :S
Ik zou het ook wel spannend vinden.. Mijn moeder vertelde dat ik gewoon in het camping bedje lag in de voortent, ik was ook een heel braaf babytje haha. Ik denk dat met een caravan best goed zal gaan, gewoon even praktisch nadenken en t jezelf makkelijk proberen te maken..
Ik bedoel, toen ik in Thailand was "douchte" ik met een kuip water en een bakje, je gebruikt daar al die spullen die je thuis hebt niet en je mist ze ook niet... Met camperen is het net zo.
Hopelijk heeft iemand nog goede tips uit ervaring!
Gr Evelien

Hoi Inge,

Wij gaan ieder jaar met de caravan op vakantie, ben zelfs vorig jaar oktober nog weggeweest ermee. Onze oudste was 6 maanden toen wij voor het eerst met de caravan  op vakantie gingen.
Mijn man heeft bij ons in het kleine zitgedeelte een hekje gemaakt voor een van de bankjes en dat fungeert bij ons als babybedje. Op de tafel heb ik het aankleedkussen liggen.
Wij gebruiken de caravan zelf alleen om in te slapen, de rest van de dag leven we in de voortent op buiten.
Neem in ieder geval een lekker speelkleed mee van je kindje. Niet te veel speelgoed meenemen, kinderen spelen zelfs met een legen fles oid.
Op de meeste campings zijn wasserettes aanwezig, dus een wasje is zo gedaan (rompers, handdoeken, slabbers ed).
Een thermosfles met gekookt water is makkelijk om een fles mee aan te maken, gedeelte heet water in de fles en aanvullen met koudwater tot de juiste temperatuur.