kamperen met de kleine

Hallo allemaal,

Wij gaan over twee maanden voor het eerst kamperen met Maaike. Nu ben ik daar nogal onzeker over en vroeg mij of jullie al ervaringen en eventueel tips hebben met het kamperen met een baby van 10 maanden.
We gaan overigens met de caravan.

Groetjes
Inge

Hoi

Ik heb zelf geen ervaring met Kamperen, maar ik weet dat mijn moeder mij vroeger al meenam toen ik pas 3 maanden was! En dus gewoon met een bungalow tent he :S
Ik zou het ook wel spannend vinden.. Mijn moeder vertelde dat ik gewoon in het camping bedje lag in de voortent, ik was ook een heel braaf babytje haha. Ik denk dat met een caravan best goed zal gaan, gewoon even praktisch nadenken en t jezelf makkelijk proberen te maken..
Ik bedoel, toen ik in Thailand was "douchte" ik met een kuip water en een bakje, je gebruikt daar al die spullen die je thuis hebt niet en je mist ze ook niet... Met camperen is het net zo.
Hopelijk heeft iemand nog goede tips uit ervaring!
Gr Evelien

Hoi Inge,

Wij gaan ieder jaar met de caravan op vakantie, ben zelfs vorig jaar oktober nog weggeweest ermee. Onze oudste was 6 maanden toen wij voor het eerst met de caravan  op vakantie gingen.
Mijn man heeft bij ons in het kleine zitgedeelte een hekje gemaakt voor een van de bankjes en dat fungeert bij ons als babybedje. Op de tafel heb ik het aankleedkussen liggen.
Wij gebruiken de caravan zelf alleen om in te slapen, de rest van de dag leven we in de voortent op buiten.
Neem in ieder geval een lekker speelkleed mee van je kindje. Niet te veel speelgoed meenemen, kinderen spelen zelfs met een legen fles oid.
Op de meeste campings zijn wasserettes aanwezig, dus een wasje is zo gedaan (rompers, handdoeken, slabbers ed).
Een thermosfles met gekookt water is makkelijk om een fles mee aan te maken, gedeelte heet water in de fles en aanvullen met koudwater tot de juiste temperatuur.
Om potjes eten warm te maken neem ik altijd een flessenwarmer mee, wel op tijd aanzetten want het opwarmen duurt langer dan thuis met de magnetron.
Zonnebril en pet of hoed niet vergeten en natuurlijk de zonnebrand.

Dit is zo vlug wat ik allemaal kan bedenken, als je nog vragen hebt dan stel ze maar. Wie weet of ik ook die nog voor je kan beantwoorden.

Liefs Saskia

Zo ging mijn zoontje het 1e jaar in bad op vakantie, hij was toen 11 maanden oud.

Wat ook makkelijk is is om de kinderstoel mee te nemen, hier kunnen ze lekker in zitten en jij hebt je handen even vrij om iets te pakken.

Liefs Saskia

Hoi Inge,

Leuk onderwerp. Wij gaan deze zomer ook camperen met onze kleine meid. We zijn samen al aan het brainstormen wat we allemaal voor haar gaan meenemen enzo. We gaan met de tent en alles moet ook nog eens in de auto passen.

Bij Ikea heb je een kinderstoel voor €12,50. De poten zijn 4 dunne buizen en er zit een plastic zitje bij en ook nog een bord geloof ik. Ik vond het een goede tip van mijn collega.

Zijn er nog meer goede campeertips?

Groetjes Linda
mama van Isabelle 26-5-2007

quote: muis28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-03-2008 16:20:44'));

Hoi Inge,

Wij gaan ieder jaar met de caravan op vakantie, ben zelfs vorig jaar oktober nog weggeweest ermee. Onze oudste was 6 maanden toen wij voor het eerst met de caravan  op vakantie gingen.
Mijn man heeft bij ons in het kleine zitgedeelte een hekje gemaakt voor een van de bankjes en dat fungeert bij ons als babybedje. Op de tafel heb ik het aankleedkussen liggen.
Wij gebruiken de caravan zelf alleen om in te slapen, de rest van de dag leven we in de voortent op buiten.
Neem in ieder geval een lekker speelkleed mee van je kindje. Niet te veel speelgoed meenemen, kinderen spelen zelfs met een legen fles oid.
Op de meeste campings zijn wasserettes aanwezig, dus een wasje is zo gedaan (rompers, handdoeken, slabbers ed).
Een thermosfles met gekookt water is makkelijk om een fles mee aan te maken, gedeelte heet water in de fles en aanvullen met koudwater tot de juiste temperatuur.
Om potjes eten warm te maken neem ik altijd een flessenwarmer mee, wel op tijd aanzetten want het opwarmen duurt langer dan thuis met de magnetron.
Zonnebril en pet of hoed niet vergeten en natuurlijk de zonnebrand.

Dit is zo vlug wat ik allemaal kan bedenken, als je nog vragen hebt dan stel ze maar. Wie weet of ik ook die nog voor je kan beantwoorden.

Liefs Saskia

Hoi Saskia,

Ontzettend bedankt voor al je tips. Ik weet van mezelf dat ik me vooraf altijd veel te veel zorgen maak maar het is moeilijk om te laten. Ik ben nog het meest bang dat ze niet wil slapen hoe hebben jullie dat aangepakt of maak ik me daar gewoon te druk over.
Het is de bedoeling dat ze op het extra bed dat er in de caravan is met een soort tentje van Deryan gaat slapen. Ik weet zo gauw niet hoe het anders moet. We lenen de caravan van mijn schoonzusje dus ik kan geen dingen aanpassen.

Groetjes
Inge

Hoi Linda,

Wij hebben inderdaad de kinderstoel van de Ikea gekocht. Hij kost zonder blad 12 euro en met blad 15 euro. Verder ziet hij er behoorlijk stevig uit en kun je hem helemaal uit elkaar halen. Ik had deze tip inderdaad ook gekregen.

Groetjes
Inge

Hoi,

Wij kamperen ook al sinds jaar en dag en onze kinderen (3 stuks van 0-3-5) vinden het super.  Mijn tips voor het eerste jaar:

* een lekker warme  slaapzak (ikzelf heb de combisleeper) met mouwtjes
* knuffels/muziekdoosje/boekje van thuis
* een goed campingbedje dat afsluitbaar is voor muggen
*  al genoemd maar de thermosfles met warm water om snel een flesje te kunnen maken
* potjes warmde we altijd op in een pannetje heet water (ging snel!)
* bij onze twee zoon ging het inslapen vaak in de wandelwagen.  Al wandelend viel hij vaak in slaap. Na een uurtje tilden we hem over naar z'n bedje. Handig is dan een wandelwagen met klamboo.  
* een speelkleed met soort "plastic" aan de onderkant (Hema heeft ze) is erg handig voor op strand, natte ondergrond etc
* de IKEA kinderstoel (ook al genoemd) verder heb ik altijd een stapeltje van de IKEA plastic bekers mee (spelen, in bad, stapelen etc)
* een standtentje is ook handig
* veel campings hebben een goede baby-badkamer met badje etc. Ik let hier altijd op. Heb ook een opblaasbadje (ook handig voor bij de tent/caravan) om lekker te spelen of te badderen (met wat flessen heet water)
* de reisapotheek niet vergeten
* een goed voorbereide paklijst: het eerste jaar is een "spullenjaar" voor de kleine, ik vergeet anders altijd wel iets

Groeten,
Maria

Terug
Bovenaan