kamperen met de kleine

Hoi Inge,

Het inslapen is bij mijn zoontje nooit een probleem geweest en hij is heel kieskeurig op zijn slaapplek.
Wel heb ik altijd zijn vaste spullen bij die ook meegaan naar opa en oma als ik ben werken of wij een avondje weg zijn, dus dat is allemaal vertrouwd.
De weken voordat wij gingen hebben we hem al laten wennen aan de caravan door en samen in te zijn en zijn bedje te laten zien.
Wel heb ik altijd een nachtlampje aan op de plek waar hij slaapt (thuis heeft hij ook een nachtlampje) en je ziet iets als je 's nachts even bij hem moet zijn.
Ik maak van het slapen op zich nooit een drama, gewoon je gaat nu lekker slapen in stop hem met hetzelfde ritueel in bed als thuis. Zet wel altijd in de voortent de radio of tv aan zodat er iets herrie is, slaapt hij in ieder geval door als wij naar bed gaan een paar uur later, want dat geeft toch lawaai (tandenpoetsen ed).
Laat je kindje voordat je op vakantie gaat alvast wennen aan het tentje waar hij in gaat slapen, er een keertje mee spelen, kijken hoe het erin is en of hij erin kan liggen. Baby's snappen al meer dan je erg in hebt en zo is de situatie niet meer helemaal vreemd als hij erin wordt gelegd om te gaan slapen.

Mijn ervaring met wasgelegenheden voor baby's en peuters is niet al te best. Vaak wordt het mooier op de foto gezet dan het in werkelijkheid is, dus daarom hebben wij door de oplossing curverbak gekozen.
In de caravan is het meestal behaaglijk kwa temperatuur en als het heel mooi weer is kun je je kindje gewoon buiten in het badje/bak zetten.

Mijn ervaring is ook dat je niet te krampachtig met de rituelen/ritme van thuis moet omgaan.
Maik sliep thuis tot max. 5.30 uur, op vakantie werden we vaak pas rond 8.30 uur of nog later wakker. Toen we weer thuis waren ging het ritme gewoon weer terug naar vanouds, dus ze passen zich wel degelijk aan aan een andere omgeving.

Veel plezier met de voorbereidingen en als je nog iets wilt weten dan laat het maar horen.

Liefs Saskia

Silke me nichtje was 10 maanden toen ze samen met me zus (was toen alleenstaand) en mij naar de caming ging.
Ipv een opblaasbadje zou je ook een plastic krat mee kunnen nemen.
Hier kun je onderweg spulletjs indoen maar eenmaal op plaats van bestemming kun je de kleine er ook in badderen.
Verder kun je het campingbedje ook als box gebruiken
Een muggenet kan ook handig zijn. Want muggen hebben op de camping toch meer vrij spel dan thuis.

Hoi Inge,

Ik bedacht nog: Plastic slabbers. Gewoon even een doekje eroverheen en ze zijn weer klaar voor gebruik. Scheelt stukken in de was.....

Groetjes, Karin

Hoi Saskia, en de anderen.

We hebben inmiddels het tentje een keer uitgeprobeerd toen we gisteren een hele dag op bezoek waren bij vrienden van ons en het is helemaal goed gegaan . Ze ging zonder problemen slapen. En uiteraard nemen wij ook altijd haar twee slaapmaatjes (een aap en een lapje van Winnie de Pooh) mee en hadden we haar een eigen slaapzak aangedaan. Nu ik dit typ besef ik wel dat dit een nieuwe was die ze nog nooit aan heeft gehad. We zijn namelijk dit weekend overgegaan op een grotere maat omdat de oude echt aan de korte kant begonnen te worden.

Ik heb me daar dus voor niets zorgen over gemaakt.

Groetjes en bedankt voor de tips iedereen er zitten er zeker een aantal bij waar we zelf nog niet aangedacht hadden.

Inge

Terug
Bovenaan