Kamperen

Ik ben op dit moment waarschijnlijk zo'n 8 weken zwanger.
Dit was niet gepland, maar ik ben er erg blij mee.
Nu hebben we onze zomervakantie enige tijd geleden al geboekt.
We willen in augustus graag 3 weken kamperen in Kroatie.
Denken jullie dat het haalbaar is om dan nog op een luchtbed te slapen of is dat niet te doen? Op dit moment voel ik me prima en heb totaal geen last van kwaaltjes.
Ik vind het dan ook er lastig om in te schatten hoe ik me over 4 maanden voel.
Natuurlijk is dat bij iedereen verschillend, maar heeft iemand ervaringen?
Dan kan ik misschien een voorzichtige inschatting gaan maken...

Groetjes,
Anne

Hallo,
Ben zelf nu 11 weken zwanger van de 2e  en ga met de caravan 3 weken weg in de zomer.
Zie zelf geen problemen.
Alleen moet je opletten met tillen duwen.
Vaak heb je ook een strecher waar je wat hoger   ligt maar ook kun je s'ochtens je partner aankijken of hij je even overeind helpt.
groetjes
Chanaty

hallo,

het is maar net hoe je je dan voelt, maar das moeilijk in te schatten,
ik ben zelf nu 24 weken en heb soms al best last van mijn rug als ik niet echt in een goede houding zit,
helemaal op de grond liggen zou ik niet doen, dan zou ik idd voor een hoger ding kiezen om om te liggen,

Hoi,

het is idd maar net hoe je jezelf voelt, maar persoonlijk zou ik het niet doen! Mogelijk wel met een hoger bed dan een luchtbed!
Ik ben nu zelf bijna 22 weken en ik kan nauwelijks mijn bed nog uit... Ik heb veel last van bandenpijn, doordat de baarmoeder nu echt de ruimte op gaat eisen! Daardoor heb ik dus moeite met overeind komen! Op een luchtbed heb je ook minder steun, waardoor je misschien juist last van je rug zou krijgen!
In een caravan zou ik het wel aandurven, omdat je daar toch een wat steviger bed hebt over het algemeen! Ik zou zeggen denk er nog even over na en kijk anders  of je eventueel op de camping waar je geboekt hebt een caravan zou kunnen huren...

Succes er in ieder geval mee en ik hoop voor jou dat het gewoon helemaal goed gaat!

groetjes
Saskia

Moeilijke vraag, idd, heel persoonlijk. Ik zou het in ieder geval echt niet doen, ik heb nu 2 zwangerschappen achter de rug en beide vanaf 16-20 weken bekken en rugpijn, waardoor een gewoon bed soms al vervelend was...
Je kunt beter van het 'slechtste' uitgaan, namelijk dat je zwangere lijf wat piept en kraakt tegen die tijd, en daar nu vast op inspelen. Door bijvoorbeeld een stretcher of zo te regelen?

wij zijn afgelopen zomer wezen kamperen met een tent in Denemarken en dus luchtbedden. Ik was toen 22 week zwanger van onze 3e.
We zouden 2 weken, maar zijn na 10 dagen naar huis gegaan. Ik had al last van mijn bekken en mijn twijfels, maar heb ondanks het (slechte) slapen een heerlijke vakantie gehad. Onze oudste 2 vonden het geweldig zo de tent uit te kunnen stuiteren richting speeltuin en voetballen ed.

Kijk tegen die tijd hoe je je voelt of je het wel of niet wilt doen.

Oh ja... tent opzetten heeft mijn man gedaan. Ik heb tassen uit en ingepakt enzo en hij deed het zware werk (terwijl ik zei waar het moest staan haha).

groetjes,
Marije

Ik heb met 16 weken nog 3 weken berggewandeld, ik merkte wel dat mijn conditie wat minder was. De middelste 3 maanden voel je je meestal het best, ik denk dat het lastig nu in te schatten is! Hoe voel je je dan, hoe groei je? Ik heb me 9 maanden topfit gevoeld, maar goed dat is niet bij iedereen zo. Het gaat misschien meer om de warmte waar je straks meer last van kan krijgen, aan de andere kant: als je niks actiefs doet moet het wel kunnen toch!

Toen ik ruim 25 weken zwanger was zijn we op vakantie geweest in Oostenrijk, heerlijk gewandelt door de bergen, dat ging prima.
Maar ik was blij met een "normaal" bed. Een luchtbed daar had ik niet aan moeten denken.
Nu ben ik weer 25 weken zwanger en lig ik alleen maar lekker op ons waterbed.
Het is heel persoonlijk en je weet nooit hoe het gaat lopen.
Misschien kun je op de camping ook een stacaravan ofzo huren, dan heb je in iedergeval een "goed" bed. Succes. Enne, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groeten van Gea

Terug
Bovenaan