Kamperen

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik gewoon nog even rustig moet afwachten hoe ik me tegen die tijd voel. We zouden heel graag nog een keer lekker met z'n tweetjes met ons tentje op vakantie gaan, maar dan moet dat natuurlijk nog wel een beetje comfortabel zijn. Voorlopig voel ik me prima en ik hoop dat dit nog even zo blijft!
En anders vermaken we ons deze zomer vast wel op een andere manier.

Groetjes,
Anne

Afgelopen zomer was ik tijdens onze zomervakantie zo'n 5 maanden zwanger van de 2e. We zijn naar Hongarije geweest, op zich wel te vergelijken met Kroatie. Ik heb het als prima ervaren en wij gingen ook kamperen in een tent.

Of ik je een luchtbed zou aanraden, hangt van je luchtbed af. Er zijn ook veel verschillende soorten en kwaliteiten. Wij hebben zelf zo'n opblaasbaar matras van 10 cm dik gekocht omdat ik zwanger was. Dit isoleert namelijk veel beter, zodat de kou niet kan optrekken naar boven en bovendien biedt het goede stabiliteit voor je buik en rug. Een stijve rug van de kou is heel vervelend als je ook nog extra gewicht voor je moet tillen.

Het hangt veel van jezelf af en of je al meer ervaring hebt met kamperen en wat je ervan verwacht. Ik zou het gewoon doen, maar geen drukke planning maken. Gewoon zien wat je kunt doen en alle activiteiten die je kunt doen meenemen, maar niets forceren.
Neem wel een goede sunblock voor (in elk geval) je gezicht mee. De zon is daar zoveel sterker als hier en het zou zonde zijn als je een zwangerschapsmasker krijgt.

Groetjes Noah

Hoi Anne,

Ook ik ben net zwanger en wij willen ook in augustus gaan camperen.
Maar wij blijven in Nederland , omdat we een zoon van twee jaar hebben. We willen met hem nog niet te ver weg gaan.
Volgens mij kan je gewoon camperen als je zwanger bent hoor! En of je op een luchtbed kan slapen hangt van het luchtbed af. Wij hebben een dik luchtbed van ongeveer 10 a 15 cm. Maar er zijn ook veel dikkere luchtbedden. Je hebt ze ook van 20 of 30 cm hoog. Dus als je een goed luchtbed hebt dan zal het wel gaan denk ik hoor. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je je dan voelt. Maar als je je gewoon goed voelt zou ik gewoon lekker gaan camperen hoor!

Groetjes Moesje79

Terug
Bovenaan