kan bv zomaar binnen enkele dagen stoppen?

A

Anoniem

Guest
Ik geef nu 7 weken bv en het ging, na 3 moeilijke weken, heel goed.
Ook het kolven ging steeds beter.

Nu was ik begonnen met de pil, maar de huisarts heeft me een verkeerde meegegeven waardoor de bv achteruit ging. Hier kwam ik, door een na gesprek met de vk, na een week slikken achter. Ik heb meteen de volgende dag de goede pil gekregen waarbij deze geen invloed heeft op mijn bv.

Maar ik merkte de laatste week al dat mijn zoontje maar net 2 uur haalde en dat het kolven ook moeilijker lukte.
Ik kreeg het advies, van de vk, om zovaak mogelijk aan te leggen en vaker te kolven. Dit heb ik gedaan.

Helaas is het nu al 2 dagen dat ie heel vaak komt, tussen de 1,5 en 2 uur, en 's nachts om het 1,5 soms 2 uur.
's Avonds kolven lukt al niet meer, zou het nu zo kunnen zijn dat de bv echt stopt en ik dit niet meer op gang kan krijgen.

Ik ga zometeen maar wat kleine pakjes flesvoeding kopen, want dit schiet niet op.
Ik heb 5 flesjes bv in de diepvries staat, en de eerste eruit gehaald maar die is niet zomaar ontdooid.

Ik baal wel als een stekker, wil je bv geven en heb je het eindelijk onder de knie word het vergald door zo'n stomme pil.

Iemand nog een advies voor me.

Groetjes Anouk

Eigenlijk kan iedere pil invloed hebben op je melkproductie! En het op gang komen van je cyclus kan ook invloed hebben.

Maar gezien de leeftijd van je kindje kan het ook heel goed zijn dat je nu even midden in de regeldagen zit. Bijvoeden met kunstvoeding werkt dan contraproductief, het is beter om heel veel (desnoods elke 1,5 uur) aan te leggen, en vooral ook: heel goed op het aanleggen te letten (sommige kinderen gaan na een paar weken 'slordig' drinken, waardoor ze vaker komen). Op die manier ben je er het snelste door. Met kunstvoeding help je alleen maar je bv om zeep.

Het is een goed idee om even contact op te nemen met iemand van VBN of LLL (gratis!!!) voor meer tips en een hart onder de riem.

Hey Anouk,

Wat een toestand. Wat dirksmama zegt klopt hoor, heb ik ook al eerder gezegt. Kv helpt helemaal niet. Het maakt juist dat jouw produktie idd nog verder terug gaat lopen. Veel aanleggen meid. Helaas weer ff tropendagen. Stop je tijdelijk met de pil? ...als het echt nodig is. Wat een gedoe allemaal. Ik leef met je mee. Bel iemand van de bvn of LLL of het CB wederom. Schakel even hulp in meid dan voel je je geruster.

Veel succes en sterkte met deze stress toestand.

Liefs Peet

Klinkt mij ook als regeldagen in de oren... blijven aanleggen inderdaad dan komt het wel weer goed. Ik zit er ook weer middenin, en had dat ook niet in de gaten dus werd meteen onzeker. Mijn dochter eet van 19 tot 23 uur! Dat bedoel ik letterlijk, is zo ongeveer 1 voeding. Doodmoe wordt je ervan maar het is echt maar tijdelijk!
Succes.

Hoi,

Ben het met de andere drie schrijfsters eens.
Je zit volgens mij midden in regeldagen.
Kunstvoeding geven zorgt er alleen maar voor dat je melkproductie achteruit gaat.
Advies is: aanleggen, aanleggen, aanleggen, maar als je het niet ziet zitten, dan moet je doen wat je hart ingeeft.

Irene

Hoi Peet en de andere dames,

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en is er wel het een en ander veranderd.
Ik ben de volgende dag naar het cb bureau geweest en heel het verhaal verteld.
Ik kreeg het advies om weer zoveel mogelijk aan te leggen dan zou het wel weer goed komen. Helaas ben ik ook gelijk flink ongesteld geworden, wat de bv ook nog eens benadeeld.
Ik ben thuis wel begonnen met veel aanleggen en vaker kolven. Het is wel wat opgang gekomen maar niet meer zoveel als dat het was.
Ik heb wel het advies gekregen om, de eerste dagen, fv bij te geven. Dus eerst twee borsten geven en als ie daarna als "toetje"een fles na als je merkt dat ie niet voldaan is.

De nacht is gelijk een heel stuk beter gegaan en hij werd vrolijk en uitgerust wakker.
Ik vind t wel lastig want ik merk dat ie veel sneller vermoeid is aan de borst en dat ie veel sneller in slaap valt en slechter drinkt als dat ie uit de fles drinkt.

Ik ben inmiddels ook weer met mijn salon begonnen dus ik kan ook niet altijd blijven aanleggen. Het word dus toch een beetje afbouwen en bijvoeden met de fles.

Ach, ik merk dat ik nog wel melk heb, blijf aanleggen en 2x per dag kolf ik zo'n 100cc. Zolang ik nog melk heb blijf ik lekker zo doorgaan.
Hopelijk nog een tijdje dus.

Groetjes Anouk

quote: vraagje_nu reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-01-2009 14:16:47'));

Hoi Peet en de andere dames,

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en is er wel het een en ander veranderd.
Ik ben de volgende dag naar het cb bureau geweest en heel het verhaal verteld.
Ik kreeg het advies om weer zoveel mogelijk aan te leggen dan zou het wel weer goed komen. Helaas ben ik ook gelijk flink ongesteld geworden, wat de bv ook nog eens benadeeld.
Ik ben thuis wel begonnen met veel aanleggen en vaker kolven. Het is wel wat opgang gekomen maar niet meer zoveel als dat het was.
Ik heb wel het advies gekregen om, de eerste dagen, fv bij te geven. Dus eerst twee borsten geven en als ie daarna als "toetje"een fles na als je merkt dat ie niet voldaan is.

De nacht is gelijk een heel stuk beter gegaan en hij werd vrolijk en uitgerust wakker.
Ik vind t wel lastig want ik merk dat ie veel sneller vermoeid is aan de borst en dat ie veel sneller in slaap valt en slechter drinkt als dat ie uit de fles drinkt.

Ik ben inmiddels ook weer met mijn salon begonnen dus ik kan ook niet altijd blijven aanleggen. Het word dus toch een beetje afbouwen en bijvoeden met de fles.

Ach, ik merk dat ik nog wel melk heb, blijf aanleggen en 2x per dag kolf ik zo'n 100cc. Zolang ik nog melk heb blijf ik lekker zo doorgaan.
Hopelijk nog een tijdje dus.

Groetjes Anouk

Alle keren dat je WEL tijd hebt kun je i.p.v. na 2 borsten een fles beter na 2 borsten een 3e en 4e borst aanbieden! Verder is het ook slim om tijdens het voeden en het kolven borstcompressie toe te passen.

Terug
Bovenaan