Kan deze naam bij een jongen?

Onze zoon heet Tom, maar we noemen hem in de familie Tommy/Tommie. Er is ook een volwassen Tom dus het past nu goed.
Ik had vroeger in de klas een jongen die heet Petie maar op de reünie was het toch veranderd in Peter.
Ik zou dus kiezen voor Sam en dan hem zelf liefkozend Sammie noemen.

Zal zal ik mijn zoon dan Sam noemen en dan kan je als koosnaam sammie gebruiken.
Je moet ook voorstellen hoe het voor een volwassen man is om Sammie te heten. Verder gewoon je gevoel volgen

Ik vind Sammie heel leuk voor een jongen! Het lijkt mij zoals hier boven gezegd oorspronkelijk een mannennaam (Samuel), maar door de trend meisjes een jongensnaam te geven, zijn er nu ook veel meisjes-Sammies.

Dat er nu niet veel volwassen mannen Sammie heten, zegt toch niets? Er heten ook nog niet veel volwassen mannen Ravi, Senn of Bowie. Die tijd komt nog ? Bovendien, Freddie, Charly, en Eddie zijn ook verkleinnamen, en die vinden we heel normaal. Ik ken ook een aantal volwassen Tommy's.

Ik zou zeggen: volg je eigen gevoel, doe wat jij leuk vindt.

Maar goed, ik ben vast bevooroordeeld, want mijn zoontje heet Bobbie.

Ik ben het eens met MuffinBarry, nu zijn er misschien niet veel volwassen Sammie’s maar die tijd komt nog. Tegen de tijd dat jouw Sammie een volwassen man is, heten zijn collega’s Jaxx, Boaz, Charlie-Lou. De namen veranderen gewoon mee!

Ik zou mijn kind geen Sammie noemen. Ik denk dat hij daar niet blij mee gaat zijn als hij volwassen is. "Ik ben Sammie". Nee, echt niet.
Mijn broer heet Tommie, maar heeft het toen hij 18 was veranderd naar Tom. Verschrikkelijk vond hij het.

Terug
Bovenaan