Kan dit? Discussie...

Lukas is een druk mannetje en rustig eten was er niet echt bij. Totdat ik bij een stel russen zag dat ze een DVD speler hadden meegenomen naar het restaurant. Na mijn eerste verontwaardiging (dat doe je toch niet!) heb ik de volgende keer toch ook maar een filmpje meegenomen. En ik kon zowaar eens rustig eten. Lukas heeft er niet de hele tijd naar gekeken, alleen tijdens het hoofdgerecht. Maar daarna hebben we het elke avond gedaan (Lukas kreeg meestal van te voren al eten).

Wat vinden jullie? Kan dit? of gaat het te ver?

Ik ben wel benieuwd naar jullie meningen.

Annemieke

Hoi,
ik vind het  WEL kunnen.
Toevallig heb ik voor mijn dochterje ook een portable dvd gekocht voor haar verjaardag komende 11 aug.(en nog meer)...mijn meisje kan ook niet stil zitten en dus als we eens willen uit eten nemen we hem zeker mee,liever rustig zo dan een jengelend kind.Is toch helemaal niet erg...
gr gaby

Hey!

wat mij betreft kan het ook hoor! En al helemaal op de manier die jij beschrijft; gewoon even en niet de hele maaltijd. Geen probleem toch?
Jammer dat onze blonde dolly niets om t.v's of dvd's of pc's geeft.... En dan bedoel ik ook echt helemaal niets. Hij zegt rustig tegen ons wijzend naar de tv: uit....uit....!

Groetjes marieke

Hoi,

Ik vind het ook kunnen hoor! Als Lucas daar nu lekker van geniet en rustig is....en wat ook heel prettig is, is dat jullie dan ook lekker kunnen eten en ervan kunnen genieten! Prima oplossing!

Groetjes Hanneke

JA! Dat kan prima!!

Ik geef toe, heb het gister bij toeval ook gedaan. We ging uiteten en na het voorgerecht wilde ze al rennen door het restaurant. Dus de DVD uit de auto gevist en had bij toeval de batterij bij me, ze heeft heerlijk gekeken en gegeten, en wij konden ook gezellig kletsen.

Heerlijk gegeten en Tess was ook blij! Super uitvinding!

Groetjes Nanda

Sorry maar ik vind dit echt verschrikkelijk.
Ik heb ook niet de gemakkelijkste met eten, maar als wij eten in een restaurant of waar ook kijken we geen tv.
Simpelweg; thuis eten we ook niet op de bank voor de tv of aan tafel met tv aan.
Kleurtjes en een tekening vind ik prima of een spelletje of klein speelgoedje.

Afgelopen weekend hebben we ook in restaurantjes gegeten, we zaten buiten op het terras en Yoëll was er al snel klaar mee, terwijl we allemaal nog moesten eten. We gaan dan vliegtuigen zoeken, auto's, vogels of wat ook kijken. En  kleurtjes en papier hadden we liggen en daarmee klaar.

Ik vind dat ze oud genoeg zijn om te weten dat we netjes aan tafel zitten en dat ze  begrijpen wat wachten is.

Geloof dat ik tot nu toe de enige ben, maar  hier dus geen dvd speler. Zelfs niet voor in de auto

Och wat een strenge mama he  

Toen Julian nog niet geboren was hadden we eens een familie-etentje waar ook een jongetje van een jaar of 4, 5 was. Hij had een of andere spelcomputer mee en zat de hele tijd alleen maar verdiept in zijn spel. Als er iets tegen hem werd gezegd of gevraagd dan kreeg die volwassene een blik of een snauw.
Ik vond dat toen ook absoluut niet kunnen en bedacht: als ik later zelf kinderen heb...

Nu we Julian hebben begrijp ik ouders die zoiets aan hun kind meegeven beter, maar ik keur het nog steeds af. Ik vind dat eten o.a. een sociale aangelegenheid is en vooral uit eten gaan. Tijdens het familie-etentje waren er nog meer kinderen, welliswaar kende dit jongetje die kinderen niet, maar hij heeft ze dus ook niet léren kennen.

Wij gaan zelf best vaak uit eten en kiezen dan een kindvriendelijk restaurant. Waar bij voorbeeld ook een speelhoek is en de sfeer lekker informeel. Julian blijft tijdens het eten aan tafel (en eet) en hebben we meerdere gangen dan gaan we tussen door even "wandelen" of wat kleuren. Ik maak wel eens mee dat kinderen met eten in hun hand/mond door de zaak rennen, dat vind ik erg ongepast. Dat gebeurt hier thuis niet en in een restaurant zeker niet. Wij eten ook altijd met de tv uit, ik zou niet weten hoe ik het aan Julian moest verkopen dat hij buitenshuis tijdens het eten naar een DVD mag kijken, maar thuis de tv altijd uit moet.

Ik vind het dus ook NIET kunnen, maar realiseer me ook dat Julian geen moeilijke maar eerder een gezellige eter is.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan