Kan dit? Discussie...

Ook hier: geen tv bij het eten.... thuis niet en uit ook niet. Ik kan niet anders dan me aansluiten bij Ellen: eten is een sociale happening, iets dat je over het algemeen samen doet en niet iets wat je doet met tv erbij. Heb er dan ook nog nooit over nagedacht dat dat een optie zou zijn....

Uit eten  is dan ook iets dat we doen in restaurants die ingericht zijn op kinderen (dus waar ze los mogen lopen of waar een speelhoekje is), een kleurplaat of een boekje kunnen lezen. Over het algemeen komen we met de kids niet verder dan een pannenkoekhuisje of een caféetje  voor een borrel met vrienden. En dat vind ik dan ook helemaal niet prima en gezellig. Echt uit eten doen we als de oppas er is, of thuis in het weekend als de kinderen in bed liggen. Op vakantie lunchen we uitgebreid (en 's avonds gewoon een boterham), of de kinderen eten eerder en wij eten als ze in bed liggen.

Maar verder ieder z'n ding natuurlijk. Ik zal me er in een restuarant niet aan storen als een kindje lekker rustig tv kijkt.

Groetjes
Susan

Mijn ding is het ook niet....in hoofdzaak om de hierboven genoemde reden (sociale aspect).  Ik vind het  geen gezicht als een kind DVD zit te kijken, terwijl de ouders heerlijk zitten te tafelen. Gemak dient de mens, maar hoe ver gaan we daarin.  Ik heb  geen portable DVD speler  en ga er ook geen kopen...(ik heb wel eens het gevoel alsof ik wat dat betreft een eenling ben, hahaha). In de auto naar het buitenland is het misschien een optie, maar aan tafel vind ik het  niet gepast. Hier gaat de tv ook af als we gaan eten, als hij überhaupt al aan staat vóór het eten. Toen Siebe een stuk kleiner was wilde hij ook altijd iets van speelgoed aan tafel tijdens het eten en hij at dan ook veel beter, maar gaandeweg ben ik hem dat dus af gaan leren. Ik wil dat gewoon niet...

Groetjes Fonske.

Ook ik vind het echt niet kunnen. Om alle bovengenoemde redenen. Wat betreft TV-beleid gaat het hier hetzelfde als bij Fonske. Er wordt hier bijzonder weinig tot geen TV gekeken en zeker niet tijdens het eten. Misschien kun je ook een schetsblok/kleurboek en wat kleurtjes meenemen in een leuke pennenzak.

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen, dat wij een hele makkelijke en gezellige eter hebben. Ze zit altijd ontzettend te flirten met al het personeel, hahaha. Ik denk dat, als ze zich  niet "netjes" zou gedragen, we gewoon niet met haar uit eten zouden gaan. Daarom hadden wij voor een vakantie in een stacaravan gekozen. Kun je ook lekker zelf koken. Elke dag in het restaurant eten met Renée vonden wij geen optie.

Iedereen zijn eigen keuze's gelukkig.

Groetjes,
Evelien

Hiya Annemieke.

Als jullie er een leuke avond door hebben gehad dan waarom niet?! Ik begrijp uit andere verhalen van jou dat Lucas soms best heel actief kan zijn, en dat jij daar in het begin best moeite mee had.
uiteraard is uit eten een sociale aangelegenheid.........maar hoe sociaal voel jij je als moet haasten om te eten omdat je kind (bijvoorbeeld...) het restaurant bij elkaar schreeuwt, constant aan het tafelkleed trekt, het zout en peper stelletje door de zaak heen pleurt of wat dan ook. Bovendien waren jullie op vakantie en in dat soort situaties heb je nou eenmaal niet altijd de mogelijkheid van een babysitter ofzo.
We willen het allemaal natuurlijk op de juiste, pedagogische manier oplossen. Maar soms lijkt het mij pedagogisch veel beter als iedereen happy is en als jij daar een potable DVD speler voor gebruikt en het werkt......Yay for you!
Kinderen begrijpen later heus wel wat wel en niet kan aan tafel, ik denk helemaal niet dat je daar nu een of andere "verkeerde" basis voor aan het leggen bent.
(Mijn moeder had een "fantastisch" plan voor ons om ons bord leeg te eten....wie het eerste klaar was mocht op de tafel staan en dansen hahaha dat is natuurlijk ook pedagogisch helemaal verkeerd, maar wees gerust, dat doe ik nu al lang niet meer, hahaha ik weet zelfs welke vork er bij welk gerecht hoort en alles!)

Ajuus, ilja

Ja hoor.

Dit kan.

Of ze nou lopen te banjeren in een speelhoek of op deze wijze toch gezellig aan tafel zitten, super toch.

Hier ook een drukke banjer zoals wel bekend dus ik begeef me al tijden niet in restaurantjes enzovoort.. denk helaas ook niet dat Evi braaf achter portable spelertje zou blijven zitten want op ontdekking gaan en praatjes maken bij andere tafels is veeeeeeeele malen leuker uiteraard..

Maar weet zeker dat die tijd wel komt hehe!

In ieder geval super dat het werkt voor jullie kleine man!

Liefs
Daan

Als het voor jullie werkt is het prima toch!  Als  jullie gevoel er goed bij is, gewoon lekker doen.

Tessa is ook snel afgeleid, maar kan zich met boekjes, kleurtjes en rondrennen toch lekker vermaken. We zoeken dan ook vaker naar een restaurantje of bistro met speelmogelijkheden of een kinderhoekje.  Uitgebreid dineren zit er dan niet in, maar een hoofdgerecht en een lekker toetje lukt meestal nog wel! Meestal speelt een van ons met haar (nog niet aan tafel) en als het eten komt gaat ze aan tafel, dan duurt het ook allemaal niet zo heel lang!
Een DVD speler zou ik niet zo snel meenemen. Thuis eten we altijd aan tafel en is de TV uit en moet ze ook wel eens wachten op mama en papa.
NOgmaals, als het voor jullie werkt is het prima!

Lisenka mv Tessa

Als ik dit zou zien zou ik echt denken: dit kan niet.
Ik vind het echt niet kunnen.

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen dat je als ouders uit eten gaat en kinderen moeten zich dan maar aanpassen. Vraag je dan niet teveel van zo'n klein hummeltje?
Een kindvriendelijk restaurant vind ik een goed alternatief. Daar is het niet erg als een kind van tafel loopt en lekker rondloopt of speelt. En je krijgt ook geen scheve gezichten van mensen die je kindje te rumoerig of druk vinden. En zelf hoef je je daar dan ook niet druk over te maken.
Wij hadden vorig jaar een etentje voor de verjaardag van mijn schoonmoeder. Daar was ik al niet blij mee: in een restaurant met totaal 3 kids en dan niet kindvriendelijk. Dan zit ik gewoon ook niet lekker en weet dat mijn kleine meisje dat ook niet volhoud. We mogen in die zin ook wel rekening met onze kleintjes houden.

Overigens als je met een groepje gaat eten en de eens kijkt een DVD, de ander leest wat, de ander puzzelt en de ander maakt een tekening, dat kan toch niet? Inderdaad is samen eten iets sociaals en dat betekend dat je het samen gezellig maakt en contact maakt met elkaar. Dat mogen onze kids ook leren.

Wij gaan gewoon ook niet met kind uitgebreid uit eten. Als het kindvriendelijk is of een frietje ofzo dan kan dat best. En we laten onze dochter wel mee eten en niet van te voren. Op het moment dat wij eten heeft zij ook te eten en tijdens het wachten speelt 1 van ons met haar of ze mag rondlopen/ spelen.
Maar uit eten gaan we bijna nooit. Die tijd komt wel, met een klein kindje vind ik dat gewoon niet kunnen.
En tv aan onder het eten gebeurd thuis ook absoluut niet en dus ergens anders ook niet.

Met een kindje vind ik gewoon dat je niet alles meer kan doen als in de tijd dat we nog geen kindje hadden. Of je moet een oppas hebben en dan lekker met zijn 2-en iets ondernemen, maar niet alles kan meer. En dat is aanpassen als je een kindje hebt. Je hele leven staat op zijn kop en daar horen deze kleine dingen ook bij, vind ik. Soms vind ik het ook moeilijk dat niet alles meer kan (uitslapen, onverwachts 's avonds weg, laat thuis komen van visite enzo), maar je hebt er wel wat voor terug gekregen en als onze kindjes groter zijn, kan je weer wel bepaalde dingen oppakken. Is mijn mening.

Terug
Bovenaan