Kan dit?

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen..
vandaag meer dan 12 dagen overtijd..precies weet ik het niet meer want ik heb de pil doorgeslikt, tussentijdse bloeding gehad en daarna gestopt omdat ik zo geschrokken ben van mijn gerommel.. Ben ook de pil tussendoor vergeten. Complete rommel van gemaakt dus..
Testen waren negatief, maar mijn moeder heeft in 2 zwangerschappen tot ver in de zwangerschap negatief getest.. Nu word ik bang..Ben er niet zo heel veel mee beziggeweest, heb genoeg aan mijn hoofd en dacht dat ik last had van stress. Borsten zijn haast een cupmaat groter, plas me een ongeluk en ben doodmoe. Ga morgen naar mijn huisarts om duidelijk te krijgen, hoop ik. Zou ik gewoon zwanger kunnen zijn? Ik snap er niks van... Zijn er vrouwen die zwanger zijn ondanks dat ze negatief testen? De enige manier om de onzekerheid weg te nemen is natuurlijk ongesteld worden( of positief testen) maar ik moet gewoon mijn verhaal kwijt.. De "vader" ( of dader hihi) weet nog van niks..die heeft 9 dagen geleden onze relatie verbroken ( toen was ik dus al overtijd..)..
Zou iemand me kunnen overtuigen dat ik gek ben en mezelf gek maak?
bedankt

Ik zou voor de zekerheid een test door de huisarts laten doen. Het kan zijn dat je lichaam van slag is maar je kan net zo geod zwanger zijn.
ik teste eerst ook 2 keer negatief en ineens was daar de derde keer een heel licht streepje.
Ik was toen al ruim 2 weken overtijd.
Is het wel welkom voor je of niet?
succes
sacha

Hoi,

Inderdaad een testje bij de huisarts doen, want die testen zijn gevoeliger dan de doorsnee huis tuin  en keukentestjes van de Kruidvat of Etos. Zelf heb ik dus een Etostest twee keer gedaan en beiden waren negatief. Bij de huisarts bleek ik toch wel degelijk in verwachting te zijn.
Hoe ziet jouw cyclus er normaal gesproken uit? Ik neem aan dat je door de pil eigenlijk altijd op een vast tijdstip ongesteld moet worden, ook als je tussendoor eens een pil vergeet.
Mocht je in verwachting zijn, dan is het wel erg lullig dat je vriend het uit heeft gemaakt. Mijn advies is om hem wel te informeren over de stand van zaken, hoe zenuwachtig jij je daar ook bij voelt. Hij kan beter op de hoogte zijn, dan achteraf te horen wat er aan de hand is. Daarbij hoef jij dit niet in je eentje aan te pakken. Hij is net zo goed verantwoordelijk.

Ik wens je veel sterkte toe, want ik begrjip uit je nickname dat je  bang bent voor de uitslag. Meis, dat was ik ook dus ik weet hoe het voelt om met trillende benen buij de huisarts te zitten.

Liefs Suzanne nu mama van Lotte (18-10-2005)

Bedankt voor je reactie.
Of het wel welkom is of niet.. Welkom absoluut, maar of het verstandig, eerlijk is ik weet het niet. Dit is emotioneel tegen rationeel afwegen. Ik zit in een knap belabberde situatie maar heb door de jaren heen wel geleerd dat overal een mouw aan te passen is. Heb momenteel een uitkering, ben net gestart met een reintegratietraject en heb nog niet echt zicht op een betaalde baan. En ja..geen partner dus..
Kan me ook heel moeilijk voorstellen dat ik een kind zou krijgen, haha, voel me zelf nog regelmatig verloren in de maatschappij. Let wel..ik word over anderhalve maand 30.

Het is gewoon erg schrikken om ineens bepaalde lichamelijke verschijnselen her en der beschreven te zien worden als zwangerschapskenmerken.. Nu kan ik mezelf doorgaans goed gek maken maar vreemd genoeg ben ik afgelopen dagen erg rustig en kan ik mijn gedachtenstroom beperken en mezelf sussen. Het zijn nu de mensen om me heen die normaal nuchter zijn die nu gestressed raken.

Ik heb lang en hard geknokt om mijn leven op poten te krijgen ( ben ik nu dus nog meebezig) en een evt zwangerschap zou wel ironisch zijn..Maar mocht het zo zijn, hoe het ook uitpakt, ik weet wel zeker dat het goed komt..

Nogmaals bedankt, fijn om hier mijn hart deels uit te kunnen storten.

maak me wel druk om rare dingen als: ja maar..wie verschoont straks de kattenbak als ik zwanger ben???

over het algemeen heel dubbel gevoel: ja geweldig, o nee..wat nu.. Ik wil ongesteld worden maar dromen zijn ook leuk..

Ik heb gisteren besloten om mijn ex ook op de hoogte te stellen want je hebt helemaal gelijk.. ik hoef dit niet alleen te dragen. Ik heb hem gisteren aan de telefoon gesproken ( wonen 60 km uitelkaar) en gezegd dat ik dingen met hem wilde bespreken. Hij komt nu dinsdag hierheen maar ik weet niet of ik dat wel volhou.. Bedacht me overigens dat dinsdag valentijnsdag is..leuke verrassing dan voor meneer. Dit is niet iets wat ik over de telefoon kan doen natuurlijk..
Ja, bang ben ik zeker...

Morgen naar de huisarts dus..slik

Scared,

Heel veel succes morgen bij de huisarts en ook dinsdag met je ex.......

Groetjes, Angel

Hai,

Tjonge, niet echt een geweldige situatie. Maar ik heb het idee dat je in iede geval nuchter blijft en verstandige stappen zet.
Een kind krijgen is nooit niks, maar wellicht is dit wel de stapdie jij in je leven nodig hebt om juist alles goed op orde te krijgen. Zo is het wel bij mij gegaan.
Ik bleef maar inhet studentenleven hangen. Mijn leven was een grote puinhoop. En afstuderen... nou daar had ik echt nog geen zin in.
Bij mij was de situatie alleen wel zo dat ik van de ene op de andere dag de liefde van m'n leven had gevonden. En we na 2 weken hadden besloten dat we samen zouden gaa wonen en nog 2 weken later dat we dolgraag kinderen samen wilden en na minder dan 2 maanden bij elkaar was ik zwanger en ik moet ondertussen nog afstuderen. Maar ik merk wel dat er een extra drive is. Ik ben meteen aan m'n scriptie begonnen. Ben gaan solliciteren zodat ik niet straks werkeloos afestudeerd zou zijn. Allemaal dingen die ik zonder de zwangerschap nooit had gedaan.
Dus blijf postitief, hoe het ook uitpakt als je er achter staat komt het wel goed!

Sterkte,
Wietske

Bedankt nogmaals voor jullie reacties, heel erg fijn om de spookjes in mijn hoofd te kunnen delen zonder dat het meteen de kop in wordt gedrukt.
Ben vanochtend bij de huisarts geweest en kreeg het pas écht spaansbenauwd toen ik moest wachten op de uitslag.. Negatief! Ik ben erg blij met de uitslag want nouja, mijn situatie is natuurlijk verre van ideaal.
Wens jullie allen vruchtbaarheid en mooie, warme kraamdagen! Wanneer zwanger worden en zijn écht een wezenlijk deel van mijn leven gaat worden kom ik zeker terug, tot die tijd ga ik verder met mijn leven inrichten zoals ik het wil.
Veel geluk, Joyce

Terug
Bovenaan