kan dit?

A

Anoniem

Guest
hallo dames.

ik wil hier even iets over vragen.dus zal bij het begin beginnen.
ik ben op vakantie gegaan, en toen ik terugkwam was ik ruim twee weken overtijd, en had ik veel symptomen, plus echt het gevoel dat er iets was. ook had ik borstvoeding, aangezien ik nog nooit zwanger ben geweest, ging ik er een beetje vanuit dat ik zwanger was,
de dag dat ik terugkwam heb ik bloedingen gehad, en ben dus de volgende dag naar de dokter gegaan, hij zij meteen dat het een miskraam was, ook al had ik nog geen test gedaan.
een week later bij de andere dokter een test gedaan, maar deze was negatief dus hij dacht dat het echt een vroege miskraam is geweest.
nu voel ik me vreemd, heb nog steeds borstvoeding, af en toe misselijk, vreselijk moe, en gevoelige borsten en af en toe last van mijn rug
zou het niet zo kunnen zijn dat mijn bloeding geen miskraam was maar een gewone bloeding en dat ik gewoon heel weinig hcg in mijn urine heb?
ik durf hier eigenlijk niet over na te denken want dat geeft me valse hoop.
de miskraam is nu ongeveer 2 weken geleden, en we zijn gewoon rustig verder gegaan, maar wat nu als ik toch zwanger ben.
ik heb dit toen wel voorzichtig aan de dokter gevraagd, maar hij wimpelde het een beetje af, en als ik hem nu bel heb ik het id dat ik er weer veel te veel mee bezig ben. toch vraag ik het me af, kan het zo zijn dat mijn test negatief was omdat ik nog niet genoeg stof in mijn urine had, zo ja wie heeft dit nog meer gehad?
ik ga er nu vanuit dat het gewoon een miskraam was en dat we gewoon verder gaan want ik wil geen valse hoop, maar toch....

Hoi

Ik zou als ik jou was, gewoon nog een test doen. Mocht je zwanger zijn, dan komt het er nu echt wel uit, lijkt me. Ben je meteen van die onzekerheid af.
Ik ben nu zwanger van de tweede. Deed begin mei een test, en daar kwam uit dat ik niet zwanger was. Omdat ik ook niet ongesteld werd (ik was zeer onregelmatig), heb ik begin juni weer een test gedaan: wel zwanger. Nu wist ik dus niet hoe lang ik zwanger was... Afgelopen vrijdag heb ik daarom een termijnbepaling gehad, en ik blijk ruim 12 weken te zijn! Wat dus betekent dat ik ten tijde van de eerste test ruim een week zwanger was! Niet gezegd dat het bij jou ook zo is, maar het kan dus wel.
Dit is mijn tweede kindje, en bij de eerste heb ik met 7 wkn een heftige bloeding gehad. Ik ging naar de huisarts en die zei dat het een miskraam was. Ik was het vruchtje nog niet kwijt, maar dat zou snel komen.  Maar weken later was er nog niets gebeurd. Opnieuw naar de arts, test gedaan: gewoon zwanger!
Ik wil je niet gekmaken, bij iedereen gaat het natuurlijk anders! Maar je ziet dat er vanalles anders kan zijn dan je verwacht. Doe een nieuwe test, er is nu weer wat tijd overheen gegaan.
Aan je onzekerheid heb je helemaal niets, mocht er weer niets uitkomen, dan kun je toch op een andere manier verder. Ik leef met je mee en ben  heel benieuwd!

Succes!

Hoi,
Met bloedingen en miskramen heb ik (gelukkig) geen ervaring, maar ik heb wel begrepen dat het hcg hormoon nog wel een tijdje in je urine te zien is na een miskraam. Misschien kun je je vraag ook even stellen bij het "zwanger worden na een miskraam-forum". Zij weten dat vast wel.
Wat bedoel je trouwens met "ik heb wel borstvoeding"? Kwam er al melk uit je borsten??
Wel apart hoor....ik hoop dat je snel duidelijkheid zult krijgen, want hier zou ik gek van worden.
Veel sterkte!!

Hai Fiepke

Het blijft toch onzeker voor je, begrijp ik. Tja, wat als.... Je hebt tenslotte niets gezien ofzo. De symptomen schijnen ook nog te kunnen zijn van de hromonen die evt nog niet weg zijn, geloof ik.
Heb je bij de huisarts een bloedtest gedaan? die is toch duidelijker dan urine, of in ieder geval eerder te zien. Ik ga er dan van uit dat die bij minder HCG het wel kan aflezen. Stel je nou voor dat je gewoon te weinig HCG hebt voor de testen?

Durf je nog steeds geen test te doen zelf? Want dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Hoef je de huisarts niet 'lastig te vallen' (eigenlijk belachelijk dat je dat gevoel erbij krijgt. Zou niet moeten zijn want zo voel je je niet serieus genomen in je onzekerheid. Misschien tijd voor een andere en fijnere huisarts?)

nou om even kort wat antwoorden te geven:
bij de dokter had ik vorige week een urinetest, geen bloedtest.
en die was negatief, maar als ik zo reken, dan was ik ook pas rond de 4-5 weken.
ik weet toevallig dat mijn moeder ook pas een late positieve test heeft gehad.
en inderdaad, als ik in mijn tepels kneep, dan kwam er wit vocht uit, duidelijker kan het niet haha
ik kan inderdaad een test doen, en denk dat ik dat ook maar moet doen, alleen wil ik er dus niet teveel aan denken, bang dat ik weer hoop krijg.
ik zal zien....
bedankt in ieder geval voor de reacties

Hoi Fiepke.
Ik heb ook een hele vroege mk gehad,ik was een week overtijd,ook waren mijn testen negatief toch zei de dokter dat het een hele vroege mk is omdat ik daarna heel hevig ongesteld was. Er is dan iets niet goed gegaan met de innesteling.
Doe gewoon een test dan weet je het zeker en kun je weer verder.
Ik was de keer daarna weer zwanger en nu alweer 11 weken onderweg.
Maak je niet te gek meid!!!
Succes!!! Liefs Mikkie

Hoi Fiepke.
Ik heb ook een hele vroege mk gehad,ik was een week overtijd,ook waren mijn testen negatief toch zei de dokter dat het een hele vroege mk is omdat ik daarna heel hevig ongesteld was. Er is dan iets niet goed gegaan met de innesteling.
Doe gewoon een test dan weet je het zeker en kun je weer verder.
Ik was de keer daarna weer zwanger en nu alweer 11 weken onderweg.
Maak je niet te gek meid!!!
Succes!!! Liefs Mikkie

Terug
Bovenaan