Kan drukken voor harde stoelgang een miskraam veroorzaken,

Alexandra, dat is wel een verhaal apart eigenlijk. Ik zou dit even bij de gynaecoloog navragen, dan weet je het zeker.

Maar iemand noemde roosvice Laxo, die heb ik ook altijd gebruikt en dat werkt inderdaad prima, gebruik het nu voor mijn peuter en bij hem werkt het ook heel goed.

quote: alexandra3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-07-2007 14:13:30'));

Toevallig maak ik me druk om hetzelfde. Alleen in mijn geval, omdat ik door een exconisatie (kegeltje weggehaald i.v.m. kankerweefsel) een vergrote kans heb dat ik als het kindje groter/zwaarder wordt het kindje kan verliezen, omdat de baarmoedermond zwakker is geworden. Bij mijn vorige zwangerschap is daarom de baarmoedermond dichtgemaakt met een draad er om heen. Dit keer willen de artsen dat niet doen, omdat hier ook risico's aan verbonden zijn. Zou het in mijn geval ook geen kwaad kunnen om dus hard te persen met ontlasting? Wat een rare vraag eigenlijk, he?

Hoi Alexandra,

Heb zelf ook conisatie gehad maar mijn gynecoloog zei dat we daar pas naar gaan kijken bij ongeveer 20 weken zwangerschap hij zei ook dat ik mij daar niet zo druk over hoefde te maken. Maar wel een beetje eng. Hij zei bij de conisatie is er geen stukje uit de baarmoeder maar de baarmoedermond is een stuk korter.
Nou gewoon genieten en als je vragen hebt moet je maar de gynecoloog bellen die kan je alles precies vertellen.

Groetjes Wendie

ik heb precies hetzelfde als jij. Ik probeer zo goed mogelijk te eten (veel vezels en veel drinken) maar nog steeds lukt t me niet errug goed. Van mijn HA heb ik nu laxeermiddle gekregen. Dit kan je zelfs zonder recept krijgt, als het   maar lactose is en niet de andere werkzame stoffen, in verband met je zwangerschap...
Liefs Marianne

Terug
Bovenaan