kan geen leuke/mooie meisjesnaam vinden. Wie kan mij helpen?

Ik vind Anna of Emma erg mooi, maar het zijn ook veel voorkomende namen en dat vind ik een nadeel.

Zelf heb ik een namenboek uitgepluist en alles doorgestreept wat ik niet mooi vond. Ik hield toen 73 meisjesnamen over. Die heb ik op een aparte lijst gezet en een tijdje laten liggen. Ik had aan mijn vriend gevraagd of hij daaruit wilde kiezen, maar hij vond de lijst schijnbaar een beetje te lang, want hij is er nooit aan begonnen.
Toen ben ik zelf weer in mijn lijst gaan strepen. Na een aantal weken kan een naam heel anders klinken en zo hield ik een lijst van 11 meisjesnamen over.
Die lijst heb ik mijn vriend voorgehouden en hem gevraagd welke hij het mooiste vond. Gelukkig kon hij nu wel kiezen, anders had ik denk ik mijn ogen dicht gedaan en er een aangewezen  Nee hoor, dan had ik gewoon weer een paar dagen gewacht en opnieuw gekeken, welke namen ik toch liever niet wilde.

Succes

 
hoi kim

Onze dochter heet Iris Sanna.

Vind dit twee mooie namen iris is haar roepnaam en Sanna haar tweede naam.
Verder vind ik Isa ook mooi.
Gr
Carlijn en Iris (12-07- 05)
 
Hoi hoi!

Ook 'wij' zijn in verwachting van een meisje! Nu 28 weken, en hebben pas een naam sinds een week of twee. Totaal andere smaak!
Het is uiteindelijk Lynn geworden. Andere namen die ik ook erg leuk vind zijn
Loïs, Julie, Jade/Jada, Benthe, Florie, Dominiek, enz.
Mijn vriend vindt Minke heel leuk, dat vind ik niks, maar   dat is natuurlijk een kwestie van smaak!

Gr Inge
 

Danique                                  Esmée                        Lotte (of Lot)                Anouk

Eva                                              Sarah                            Litah                                      Anna

Eléna                                        Julia                                Roos                                     Louise

Emma                                      Iris                                  Femke                                Amber







tja... waar houd je van?
 
Engels/Amerikaan of Nederlands            

Lang of kort ....
 
Hoi Kim,

Moeilijk he die namen!!! Wij hebben uiteindelijk voor onze dochter gekozen voor Kirsten. Maar mischien vind je dat wat te lang. Mijn neef heeft een dochter en die hebben ze Ize genoemd. Dat hoor je niet zo vaak en is lekker kort. Nou hopelijk zijn jullie er snel uit en ik ben benieuwd wat het gaat worden!!

Groetjes Sandra
 
Lina
Cely
Amélie
Mila
Dunja (Dounia)

en wat Nederlandse:
Robijn
Sterre
Linde


Op het internet zijn veel leuke, originele namen te vinden. Vooral op sites met buitenlandse namen heb ik een hoop mooie namen gezien!

Succes, enne... Laat je het ons weten als je gekozen hebt :)

Groetjes Leine
 
Terug
Bovenaan